جاهای دیدنی پاریس ؛ از این مکان ها غافل نشوید!

به گزارش پرسینا بلاگ، کلیسای نوتردام در طول عمر خود، تاج گذاری پادشاهان و یک امپراتور، انقلاب ها و جنگ های مختلفی را به خود دیده و چندین بار بازسازی شده است تا توانسته از ویرانی نجات پیدا کند.

جاهای دیدنی پاریس ؛ از این مکان ها غافل نشوید!

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنیدو در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بیشتر ما هنگامی که صحبت از پاریس به میان می آید فقط نماد این شهر یعنی برج ایفل را به یاد می آوریم. اما در گردشگری امروز، ما به شما می گوییم که جاهای دیدنی پاریس کجاست که اگر گردشگری حرفه ای هستید و یا مسافری که ممکن است گذرتان به این شهر، پایتخت فرانسه بیفتد، غیر از برج ایفل و موزه لوور و کلیسای نوتردام کجای شهر را نباید از دست بدهید. با خبرنگاران همراه باشید.

برج ایفل

بی شک معروف ترین جاذبه پاریس، برج ایفل است. آن را در سال 1889 میلادی و به مناسبت میزبانی نمایشگاه جهانی تأسیس کردند. برج ایفل با 324 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان در پایتخت محسوب می شود و معماری آن را گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) برعهده داشته است. سالانه حدود 6.9 میلیون نفر از این برج بازدید می نمایند.همچنین می توانید ده ها عکس مختلف از فراز این برج و چشم انداز های جذاب آن بگیرید و همراهتان بیاورید.

طاق پیروزی

ناپلئون در سال 1806 میلادی و به افتخار پیروزی جنگجویانش در نبرد استرلیتز طاق پیروزی را بنا کرد که با نام های دیگری همچون طاق نصرت و دروازه پیروزی نیز شناخته می شود. این بنا، بزرگ ترین دروازه پیروزی در جهان به شمار می رود و 30 سال طول کشید تا ساخت آن به طور کامل به انتها برسد. این طاق، مقبره سرباز گمنام و شعله ای جاویدان را نیز در برمی گیرد که این شعله از سال 1923 تا کنون، هر روز رأس ساعت 6:30 بعد از ظهر روشن می شود تا به نوعی یاد کسانی را زنده نگه دارد که در نبردهای مختلف برای کشورشان جنگیدند و در این راه جان باختند.

باغ تویلری

در خیابان شانزه لیزه، این باغ شگفت انگیز واقع شده است. دستور ساخت این باغ را ملکه کاترین مدیچی در سال 1564 میلادی صادر نموده بود و در دوران انقلاب فرانسه روی مردم باز شد. باغ تویلری، یکی از زیباترین باغ های پاریس به شمار می رود و از قرن 19 به بعد به یکی از پارک های پرطرفدار برای پیاده روی و استراحت تبدیل شده است. یکی از جاهای دیدنی پاریس که حتماً باید سری به آن بزنید.

موزه لوور

در بخش شرقی باغ تویلری، از یکی دیگر از طاق های ناپلئون به نام طاق پیروزی کاروسل عبور می کنید و بعد از آن به موزه لوور خواهید رسید. سالانه بیش از 7.4 میلیون نفر از سراسر جهان به این مکان می آیند تا علاوه بر بازدید از معماری بی نظیر ساختمان آن، از 38،000 اثر مختلف آن نیز دیدن نمایند. همین موضوع، لوور را به پربازدیدترین موزه در جهان تبدیل نموده است.

اپرای گارنیه

کاخ گارنیه، ساختمان اپرای بزرگ و باشکوهی است که تأسیس آن به سال 1861 میلادی برمی شود. این بنا، یکی از مجلل ترین ساختمان ها در پاریس محسوب می شود و تیمی 14 نفره از نقاشان و موزاییک کارها و 73 مجسمه ساز، فقط برای تمرکز روی دکور نمای جنوبی آن به کار گرفته شده بودند. این بنا در طول تاریخ، الهام بخش آثار هنری بزرگی همچون رمان و فیلم شبح اپرا بوده است.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک و یکی از ارزنده ترین جاهای دیدنی پاریس در فرانسه به حساب می آید و قدمتی 854 ساله دارد. این کلیسا در طول این مدت طولانی، تاج گذاری پادشاهان و یک امپراتور، انقلاب ها و جنگ های مختلفی را به خود دیده و چندین بار بازسازی شده است تا توانسته از ویرانی نجات پیدا کند.

پانتئون

پانتئون پاریس، برجسته ترین بنای واقع در محله لاتین (لَتان) به حساب می آید و ابتدا قرار بود آن را به کلیسا تبدیل و وقف سنت ژنِویِو نمایند. ساخت این بنا در سال 1790 میلادی به انتها رسید؛ اما با مرگ یکی از سیاستمداران مورد احترام مردم یعنی اونوره گابریل ریکوتی، کنت دو میرابو، تصمیم دریافتد تا کاربری این مکان را به آرامگاه تغییر دهند تا محل دفن کسانی باشد که جانشان را در طول تاریخ برای کشور فدا نموده بودند.

کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل، یکی دیگر از شاهکارهای معماری گوتیک به حساب می آید و در ایل دولاسیته واقع شده است. قدمت این کلیسای سلطنتی به سال 1238 میلادی بر می شود و پادشاه لویی نهم دستور ساخت آن را داده بود تا از آثار با ارزش مقدسی نگهداری نمایند که از امپراتوران قسطنطنیه خریداری نموده بود. امروزه بیشتر گردشگران به دلیل پنجره های رنگی تماشایی این کلیسا از آن بازدید می نمایند که متعلق به قرن 13 میلادی است.

باغ لوکزامبورگ

در قرن 17 میلادی، ملکه ماری مدیچی در باغ لوکزامبورگ و کاخ داخل آن زندگی می کرد و دستور داده بود تا آن ها را طوری طراحی نمایند که به کاخ پیتی و باغ های بوبولی در فلورانس شباهت داشته باشند تا او را به یاد سرزمین مادری اش، یعنی ایتالیا بیندازند. این باغ بیشتر با چمن های سرسبز، باغچه های گل کاری شده، فواره مدیچی و راستا پیاده روی اش شناخته می شود که درختان، دور تا دورش را احاطه نموده اند.

موزه انولید

موزه انولید در سال 1671 میلادی و به دستور لویی چهاردهم تأسیس شد تا جانبازان جنگی معلول یا بی بضاعت را در خود جای بدهد. این بنا را بیشتر با گنبد بزرگ و طلایی رنگش می شناسند و 15 حیاط را شامل می شود که به هم متصل هستند. این مکان علاوه بر مقبره ناپلئون، یک کلیسا و موزه نظامی را نیز در برمی گیرد.

میدان وژ

میدان وژ (Place des Vosges)، قدیمی ترین میدان شهر پاریس است و بیشتر با درختان منظم هرس شده و آجرهای قرمز رنگ ساختمان هایی شناخته می شود که این درختان را احاطه نموده اند. این میدان، بین سال 1605 تا 1612 میلادی و به دستور پادشاه هانری چهارم تأسیس شد و این گونه بود که محله لو مره (Le Marais) مورد توجه ثروتمندان و طبقه اشراف نهاده شد. میدان وژ، محل مناسبی برای آفتاب دریافت و تماشای مردم و حدس زدن داستان ویژه زندگی هر کدام به شمار می رود!

کانال سنت مارتین

کانال سنت مارتین (Canal Saint-Martin)، بین سال 1802 تا 1825 کنده شده و حدود 4.6 کیلومتر طول دارد. امروزه این مکان، به مقصدی پرطرفدار برای پیک نیک تبدیل شده و مردم برای مدتی هرچند کوتاه در کنار آب می نشینند و خستگی در می نمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3241

به "جاهای دیدنی پاریس ؛ از این مکان ها غافل نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی پاریس ؛ از این مکان ها غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید