جایی که نویسنده نمی تواند برای مخاطب مشخص تکلیف کند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، گاهی پیش می آید انتها داستان هایی که می خوانیم همان انتهای نیست که دوست داشتیم و خیلی وقت ها پیش خودمان می گوییم ای کاش آن طور که ما می خواستیم داستان تمام می شد. احمد اکبرپور این امکان را در مجموعه کتاب های داستان های بی انتها برای مخاطبانش فراهم نموده است.

جایی که نویسنده نمی تواند برای مخاطب مشخص تکلیف کند

اکبرپور درباره این مجموعه که از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (کتاب های طوطی)، منتشر شده، می گوید: این مجموعه شامل پنج جلد است با عنوان های آژانس روبی برای مرغ های محترم، مهمان های ناخوانده، نامه را باز نکن قارقاری، به فرمان من واق واق و به دمم نگاه نکن و در هر جلد داستانی در قالب طنز و فانتزی برای بچه ها نوشته شده است.

احمد اکبرپور

به گفته این نویسنده، هرکدام از داستان های این مجموعه راجع به یک موضوع است، مثلا در یکی از داستان ها روباه راننده آژانس می گردد و می گوید که در این شرایط چه اتفاقی رخ می دهد. یا نامه را باز نکن قارقاری داستانی درباره یک زن و شوهر کلاغ نامه رسان است که برای اولین و آخرین بار نامه ای را بدون اجازه باز می نمایند و متوجه علاقه خانم خرسه و آقا خرسه به یکدیگر می شوند. آقا کلاغه که از این کار خیلی پشیمان شده، همراه خانمش برای معذرت خواهی پیش آقا خرسه می رود.

اکبرپور درباره انتها بندی داستان ها نیز شرح می دهد: برای هرکدام از این داستان ها سه انتها متفاوت نوشته ام و علاوه بر آن در انتها هر داستان چند صفحه بدون مطلب گذاشته ام تا بچه ها براساس قدرت تخیل شان انتها چهارمی برای داستان ها بنویسند.

او با بیان اینکه این داستان ها پست مدرن اند و بچه ها خودشان در داستان حضور دارند، می گوید: درواقع با این کار می خواستم قدرت تخیل بچه ها را تقویت کنم و به آن ها یادآوری کنم که هیچ چیزی در زندگی قطعی نیست و آن ةا می توانند با کوشش انتها یک موضوع یا حتی انتها خودشان را تغییر دهند.

به گفته اکبرپور، در این نوع داستان ها بچه ها به اندازه نویسنده در داستان نقش دارند و می توانند براساس تخیلی خود انتها داستان را تغییر دهند و دیگر نویسنده نمی تواند برای شان مشخص تکلیف کند.

بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (کتاب های طوطی)، مجموعه داستان های بی انتها را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان برای هرجلد منتشر نموده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4200

به "جایی که نویسنده نمی تواند برای مخاطب مشخص تکلیف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی که نویسنده نمی تواند برای مخاطب مشخص تکلیف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید