خصوصی سازی بدون شفاف سازی ممکن نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، بنا شده سهام باشگاه برای حضور در بورس، به صورت صوری بالا رود و این تازه سرآغاز مسائل دو باشگاه سرخابی خواهد بود و بر مسائل این دو باشگاه بیش از پیش خواهد اضافه نمود.

خصوصی سازی بدون شفاف سازی ممکن نیست

کاظم اولیایی - مدیرعامل اسبق استقلال| درباره خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال صحبت های زیادی مطرح شده و دولت عزم خود را جزم نموده که این دو باشگاه را واگذار کند. تصمیمی که از دهه 70 به طور مداوم آن را می شنویم و شعار همیشگی و تکراری همه دولت ها و همه مدیران بوده است اما خصوصی سازی این دو باشگاه یک فرایند پیچیده است که برای آن باید تمامی ملاحظات را در نظر گرفت.

لازمه خصوصی سازی و عرضه سهام این دو باشگاه در بورس، صورتحساب های مالی شفاف و تراز مالی مثبت است در حالی که این دو باشگاه با کوهی از بدهی روبه رو هستند و هر دو با زیان انباشته روبه رو هستند. بدهی های کمرشکن و انباشته در این دو باشگاه در سال های اخیر و عدم حسابرسی شفاف در این دو باشگاه سبب شده تا با دو بنگاه مالی ورشکسته روبه رو باشیم و همین امکان عرضه در فرابورس را غیرممکن می نماید. برای حل این مشکل بنا شده سهام باشگاه برای حضور در بورس، به صورت صوری بالا رود و این تازه سرآغاز مسائل دو باشگاه سرخابی خواهد بود و بر مسائل این دو باشگاه بیش از پیش خواهد اضافه کرد.

پیرو بحث خصوصی سازی باید در ابتدا به این نکته مهم اشاره کنم که سازمان فرهنگی تاجِ سابق هنوز منحل نشده است!

از سوی دیگر یکی از الزامات خصوصی سازی، برآیند دارایی های این دو باشگاه و اموال منقول و غیرمنقول است. در طول سال های اخیر دارایی های سابق این دو باشگاه جملگی به نهادهای دیگر واگذار شده و این دو باشگاه تقریبا هیچ دارایی از سابق ندارند. هر آنچه که در سال های اخیر نیز به این دو باشگاه واگذار شده، بدون نقل و انتقال رسمی سند و به شکل دستوری بوده از همین رو نمی توان آنها را جزو دارایی های رسمی به حساب آورد چرا که سند آنها به نام دو باشگاه نیست.

به عنوان مثال استادیوم مرغوبکار که از گذشته در اختیار استقلال بوده و به نوعی یکی از دارایی های این باشگاه محسوب می گردد، سند مادر ندارد و در واقع استادیوم نیست و هم اکنون به پارکینگ ماشین های اسقاطی تبدیل شده است!

خصوصی سازی این دو باشگاه احتیاج به الزامات خاص و ویژه ای دارد که بدون آنها ممکن نیست. وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و بورس تا زمانی که درباره همه مسائل این دو باشگاه شفاف سازی ننمایند، خصوصی سازی محقق نخواهد شد. تا چه زمانی قرار است وزارت ورزش، کارمندانش را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بفرستد؟ به نظرم افراد مرتبط با این موضوع یا اطلاع درستی ندارند یا صرفاً می خواهند برای طرفداران دلمشغولی ایجاد نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4165

به "خصوصی سازی بدون شفاف سازی ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصی سازی بدون شفاف سازی ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید