خیرین در حوزه گردشگری سرمایه گذاری نمایند، کار خیری بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، جلسه شورای اداری لارستان با حضور علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار گردید.

خیرین در حوزه گردشگری سرمایه گذاری نمایند، کار خیری بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که امروز دوشنبه 4 شهریور 98 برگزار گردید، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، فرمانداران شهرستان های گراش و خنج و مسئولین ادارات و نهادهای مختلف حضور داشتند.

تردد بیش از یک میلیارد و 200میلیون گردشگر در دنیا

سرپرست وزارت میراث فرهنگی در این نشست با بیان این که بیش از یک میلیارد و 200میلیون گردشگر در حال حاضر در دنیا وجود دارد که عدد بالا و قابل توجهی است، گفت: همه پیش بینی ها و تحلیل های مالی نشان می دهد که در عصر جدید مالی به واسطه هوشمند شدن فرایندها در همه بخش ها، خیلی از کسب وکارها دچار تغییرات جدی می گردد.

او با اشاره به اینکه خیلی از کسب وکارها رونق خود را از دست می دهد اما تنها بخشی که تمام اقتصاددانان دنیا پیش بینی می نمایند که روند رونقش ادامه خواهد داشت و حتی بیشتر خواهد شد، حوزه گردشگری است، اضافه نمود: اکنون گردشگری سومین بخش مالی دنیا است و حجم بالایی از درآمدهای کشورها را تشکیل می دهد.

مونسان با اشاره به اینکه از هر 10 شغل در دنیا یک شغل مرتبط با حوزه گردشگری است، توضیح داد: این بسیار موضوع مهمی است و با توجه به اینکه یکی از بزرگ ترین معضلاتش موضوع اشتغال است، بحث اهتمام به گردشگری در ایران اهمیت ویژه می یابد.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اذعان به اینکه من اعتقاد دارم ایران ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری دارد، تأکید کرد: مهم ترین بخش تأمین اقتصاد کشور در کنار نفت باید گردشگری باشد.

این مسئول با تأکید بر اینکه کشور ما کشوری پهناور با مشخصات فراوان برای رونق گردشگری است، ادامه داد: به همین دلیل سازمان دنیای گردشگری کشور ایران را جزو 10 کشور نخست دنیا در زمینه داشتن پتانسیل های گردشگری می داند.

او آینده گردشگری کشور را یک روند بسیار خوب و امیدبخش دانست و یادآور شد: بهترین نشان این موضوع این است که سرمایه گذاران هر جایی که حضور پیدا نمایند نشان می دهد که آنجا پیش بینی آینده مثبت، امیدبخش و پربازده شده است.

رشد 52درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97

مونسان با بیان اینکه در راستای آینده روشن گردشگری در کشور و اینکه سهم بالایی از اقتصاد کشور را گردشگران در آینده در اختیار خواهند گرفت، مطرح نمود: در سال 97 با وجود موضوع تحریم و مسائلی که وجود داشت آمار ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال 96 از رشد 52 درصدی برخوردار بوده که بسیار رشد بالا و قابل توجهی است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم پروازهای مستقیم خارجی کشور لغو شده یا کاهش پیدا نموده بود، اضافه نمود: با این که پروازهای مستقیم خارجی یکی از مؤلفه های مهم توسعه گردشگری خارجی است، حضور نیروهای نظامی در منطقه خلیج فارس می توانست اثرات منفی بر روی گردشگری بگذارد اما خوشبختانه با تدابیری که دولت پیش بینی نموده بود بازارهای هدفمان را بر روی بازارهای منطقه متمرکز کردیم.

او با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد رشد در زمینه جذب گردشگر داشته ایم، توضیح داد: آماری که بانک مرکزی جمهوری اسلامی در سال 97 داده یعنی عملکرد اقتصاد کشور را در سال 96 بیان می کرد نشان می دهد که 11 و 8 دهم میلیارد دلار سهم گردشگران در کشور بوده و این عدد و ارقام نشان می دهد گردشگری نفوذ خود را در اقتصاد کشور روزبه روز گسترش می دهد.

به ازای هر 10 شغل یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد شده است

مونسان با اشاره به اینکه این سازمان به ازای هر 10 شغل یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد شده است، اضافه نمود: در سال 97 بیش از 2 هزار شغل در حوزه گردشگری در کل کشور ایجاد شده است که حجم سرمایه گذاری در این حوزه افزون بر 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

او از احداث 500 هتل در کشور اطلاع داد و گفت: در دولت دوازدهم در این زمینه بیش از 4200 موافقت اصولی صادر شده، یعنی حجم پروژه های جدید به پروژه های قبل اضافه خواهد شد.

در کشور 34 هزار ثبت ملی و 24 ثبت دنیای آثار تاریخی وجود دارد

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه در بخش میراث فرهنگی هم اقدامات خوبی علی رغم فشارهای بودجه ای که در دولت وجود دارد اجرا شده، یادآور شد: 2هزار پروژه مرمتی در کشور در حال انجام داریم، اگرچه با توجه به گستردگی و تاریخی بودن کشور 34هزار ثبت ملی را در کشور و 24 ثبت دنیای داریم که فقط نگهداشت این حجم از بنای تاریخی به عدد بزرگی پول احتیاج دارد.

مونسان با بیان اینکه در سال گذشته 281میلیون دلار صادرات صنایع دستی مان از مبادی گمرک بوده و حجم زیادی از صادرات صنایع دستی ما توسط گردشگران خارجی به صورت چمدانی است که در آمارهای گمرک ثبت نمی گردد، توضیح داد: پیش بینی می گردد چیزی حدود 400 میلیون دلار هم از آن طریق صادرات اجرا شده باشد، بنابراین چیزی حدود 600 میلیون دلار و حجم صادرات در سال گذشته بوده است.

او با اشاره به اینکه از سال 96 طرح تجاری سازی صنایع دستی کلید خورده است، ادامه داد: در آن طرح بنا شد که ما روی بسته بندی کار کنیم، صنایع دستی باارزشمان را به صورت فله ای نفروشیم.

24 هتل در استان فارس در حال ساخت است

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه در استان فارس حدود 250 پروژه در حوزه گردشگری در حال انجامست که مدیرکل حجم سرمایه گذاری در آن را بالغ بر 1900 میلیارد تومان اعلام نموده است، مطرح نمود: 24 هتل در استان فارس در حال ساخت است که به ظرفیت های این استان اضافه خواهد نمود.

وی اضافه نمود: برای لارستان که خیرین زیادی دارد این آمارها را عرض کردم که همه سرمایه گذاران، بخش گردشگری را هم جدی بگیرند و در آن ورود نمایند و باید بخشی از اقتصاد این شهر به وسیله گردشگری تأمین گردد.

خیرین لارستانی در حوزه گردشگری سرمایه گذاری نمایند

مونسان با تأکید بر اینکه به نظر من الان کار خیری بالاتر از این وجود ندارد که ما بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال داشته باشیم چراکه بسیاری از معضلات و مسائل اجتماعی ناشی از بیکاری است، از خیرین لارستانی خواست تا سرمایه گذاری در بخش گردشگری را هم جدی بگیرند و ورود نمایند زیرا ایجاد شغل ایجاد نشاط اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.

اختصاص 70 میلیارد ریال برای مرمت بازار قیصریه، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط لار

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه قول هایی که ما در این سفر به مردم و نماینده محترم لارستان می دهیم این است که با همکاری استانداری فارس برای امسال قرار بر آن شد که جمعاً مبلغ 70 میلیارد ریال برای مرمت بازار، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته گردد و به زودی کار مرمت بازار قیصریه آغاز گردد، توضیح داد: راجع به یکی دیگر از درخواست های مردم لارستان که موضوع ثبت دنیای بازار قیصریه است باید گفت که همه کشورها در سال فقط یک سهمیه ثبت دنیای دارند و با توجه به حجم بالای آثار تاریخی و درخواست های مردم در سراسر کشور، بنابراین ما این آثار را به صورت نوبتی و بر حسب قدمت تاریخی و اهمیت آن وارد کار می کنیم.

او به مردم قول داد که با توجه به اینکه قرار است چند بازار قدیمی با قدمت بالاتر ثبت دنیای گردد از معاونت میراث فرهنگی درخواست نموده ام که بازار قیصریه لار هم در پرونده آن ها قرار بدهند تا ما یک مجموعه بازار را به ثبت دنیای برسانیم که بخشی از خواسته های مردم نیز اجابت شده باشد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1380

به "خیرین در حوزه گردشگری سرمایه گذاری نمایند، کار خیری بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرین در حوزه گردشگری سرمایه گذاری نمایند، کار خیری بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید