درگذشت اولین حامل زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه از درگذشت استاد درویش محمود خاکسار به اسم اولین حامل زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان اطلاع داد.

درگذشت اولین حامل زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جواد چهراضی امروز 16 تیرماه با اعلام این خبر گفت: با تدوین و ارسال پرونده ویژه ثبت میراث ناملموس استان اصفهان، برای اولین بار ضمن ثبت ملی هنر پرده خوانی و روضه خوانی در شهر تاریخی وزوان از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه، نام دو برادر از پرده خوانان پیشکسوت این شهرستان هم با نام های استاد درویش علی و استاد درویش محمود خاکسار هم به اسم اولین حاملان زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان در تاریخی 9 اسفندماه 1396 در لیست میراث ناملموس فرهنگی کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه اضافه نمود: این دو برادر که در مکتب پدر و اجداد خویش همانند درویش خدابخش، درویش حسینعلی و درویش یداله آموزش دیده بودند، بیش از 70 سال در زمینه آیین سنتی نقالی و پرده خوانی در سراسر کشور فعالیت نموده بودند.

او اضافه نمود: متاسفانه شب گذشته استاد محمود خاکسار در سن 79 سالگی بر اثر بیماری قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7588

به "درگذشت اولین حامل زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت اولین حامل زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید