دیپلماسی فناوری شروع به کار نموده است، جهش فن بازار ملی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای برتر حوزه نفت پارک فناوری پردیس و رونمایی نمادین از تعدادی قرارداد تبادل فناوری شبکه فن بازار در ملی ایران که در محل معاونت علمی برگزار گردید گفت: هدف از این جلسه اعلام حمایت هاست.

دیپلماسی فناوری شروع به کار نموده است، جهش فن بازار ملی

وی با بیان اینکه حمایت از دستاوردهای فناورانه در حال توسعه است، گفت: ما همچنان نیز حمایت های خود را ادامه می دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: همه ما در یک جبهه مبارزه می کنیم که بتوانیم در حوزه های فناورانه کشور را به مرتبه ای از پیشرفت برسانیم؛ زیرا توسعه فناوری یک فرهنگ جدید در کشور ما به شمار می رود و این فرهنگ سازی را ما از ابتدای کار خود شروع کردیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بخش دولتی به این نتیجه رسیده که می تواند سرمایه گذار خوبی روی طرح های فناورانه باشد که نمونه آن را روز گذشته با ساخت یک رام قطار دیدیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری روی مترو و واگن های قطار یک سرمایه گذاری چند میلیون یورویی است که این رخ داده و به واسطه شرکت های دانش بنیان یک رام قطار بومی سازی شده است.

ستاری ادامه داد: پیش از اینها کشور در این جهت به جای آنکه بر روی نیروهای انسانی خود سرمایه گذاری کند، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد ولی این فرایند شکسته شد و اکنون واگن های قطار چند میلیون دلاری با 20 میلیون یورو و بومی سازی 85 درصدی در کشور ساخته می گردد.

ستاری گفت: علاوه بر حمایت ها و بومی سازی، نیز موضوعات دیپلماسی فناوری را شروع کردیم و تأسیس خانه های فناوری و نوآوری را در خارج از کشور در پیش گرفتیم که اینها همه با یاری بخش خصوصی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سال آینده سال خوبی در حوزه فناوری باشد گفت: فن بازار ملی ایران تا به امروز جهش خوبی داشته و انعقاد قراردادهای امروز هم خوب بوده اما کافی نیست و فروش 304 میلیارد تومان عدد قابل قبولی نیست. ما باید کشوری باشیم که به تولیدات خود و صادرات آنها افتخار کنیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6730

به "دیپلماسی فناوری شروع به کار نموده است، جهش فن بازار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی فناوری شروع به کار نموده است، جهش فن بازار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید