رشد سریع گردشگری ورزشی نسبت به سایر بخش ها

به گزارش پرسینا بلاگ، گردشگری ورزشی، یا مسافرت برای دیدن کردن یا شرکت کردن در یک رویداد ورزشی سال جاری جمعیت بیشتری را نسبت به هر زمان دیگر به خود مشغول می نماید.

رشد سریع گردشگری ورزشی نسبت به سایر بخش ها

در ماه سپتامبر سال گذشته، یک توییت ساده درباره جام دنیای فوتبال توجهات زیادی را در این شبکه اجتماعی به خود جلب کرد:

اگر همین الان همسرتان باردار گردد و اگر نوزاد شما بعد از نه ماهه کامل به دنیا بیاید، در آن صورت دو هفته مرخصی که به خاطر پدر شدن نصیب شما می گردد، درست مقارن با زمان برگزاری بازی های جام دنیای 2018 خواهد بود.

اگرچه این جمله کمی بعید و غیرواقعی به نظر می رسد، اما این که فردی برنامه های زندگی خود را حول محور چنین رویدادهایی تنظیم کند، اصلا کار غیرمعمولی نیست. حتی از نظر خیلی از ورزش دوستان، تعطیلات سالانه و رویدادهای بزرگ ورزشی در هر سال، هر دو معمولا با هم ارتباط نزدیکی دارند.

طبق گفته های ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر روسیه، سال جاری بیش از یک میلیون توریست از روسیه بازدید خواهند کرد. گزارش انجمن ملی انجمن های ورزشی فاش نموده که عایدی حاصل از توریستی ورزشی این کشور در سال 2016 برابر با 10.47 میلیارد دلار بوده است و گفته می گردد که این بخش، یکی از سریع ترین رشدها را در بخش های مختلف صنعت توریستی دنیا داشته است.

به طور طبیعی، این فرایند در میان توریستان هندی نیز مورد توجه قرار گرفته است و انتظار می رود که آن ها رکورد بازدید از روسیه را برای جام دنیای فوتبال بشنمایند (بازی های جام دنیای از 14 ژوئن شروع می گردد). اما برای بعضی از هندی ها، روسیه جایی در میان فهرست مقصدهای فزونی که حتما باید از آن بازدید نمایند، ندارد. شرایط کشور هند، که یک میلیون هوادار ورزشی در رشته های دیگری غیر از فوتبال دارد، به راحتی قابل تحلیل نیست.

سواروف سوبرامانیان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا ورزش بر کشور ارجحیت دارد یا خیر، شرح می دهد که:

من برای تجربه مستقیم فرهنگ مسابقات جام دنیای در روسیه به آن کشور می روم. اما بازدید از اماکنی مانند مسکو، سن پترزبورگ و حتی شهر کازان هم برای من از همان مقدار اهمیت برخوردار است.

شرکت فنتیک اسپورتس (Fanatic Sports) در کلکته، کارشناس فروش بلیط ورزشی، مهمان نوازی و سفر به بعضی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی در دنیا است. ایده تاسیس این شرکت که به وسیله راقاو گوپتا، یک هوادار ورزش فوتبال تاسیس شده است، زمانی به سراغ وی آمد که او فهمید رفتن به یک رویداد ورزشی بزرگ در خارج از کشور چقدر سخت است.

گوپتا می گوید:

مهم ترین آرزوی یک هوادار کریکت بعد از دیدنی مسابقات هند، دیدنی مسابقات آشز (Ashes) در میدان لرد (Lord) یا یک مسابقه بزرگ به همراه 90000 هوادار دیگر در MCG (زمین کریکت ملبورن) است.

او اضافه می نماید که بیشتر مشتری های او هواداران کریکت و بعد، هواداران فوتبال هستند.

یک رویداد ورزشی به توریستان فرصتی برای کشف تجربیاتی می دهد که هرگز فکر نمی کردند شدنی باشد. پولاستا دهار، یک مفسر ورزشی است که حضور در مسابقات مختلفی را تجربه نموده است. او می گوید:

خیلی از ورزش ها به غیر از کریکت، فقط دو یا سه ساعت از روز یک فرد را اشغال می نمایند.

او معتقد است که تنیس و فوتبال، توریست پسندترین بازی های ورزشی هستند و ادامه می دهد:

وقتی بعد از تمام شدن بازی ها، زمان زیادی به دست می آورید در شهر گردش می کنید. من به جای نشستن در یک اتاق هتل، ترجیح می دهم بیرون بروم و تمرین تیم های ورزشی را نگاه کنم. به این ترتیب، پرتغال و هلند را از نزدیک دیدن کردم و عکس های امضا شده از بازیکنان تیم گرفتم.

ریچارد نرین، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع گلف هند، می گوید:

با اینکه کریکت مهم ترین جذابیتی است که توریستان را از کشورهای دیگر به اینجا می کشاند، اما هند در رشته های دیگر ورزشی و توریستی خود به شدت عقب مانده است. تایلند در طول 20 سال گذشته به یک مقصد مهم توریستی برای ورزش گلف تبدیل شده است. ما باید در کشور، مسابقات مهمی برگزار کنیم و بازیکنان معروفی به اینجا بیاوریم، زیرا پولی که هواداران گلف صرف تعطیلات خود می نمایند، خیلی بیشتر از سایر ورزش ها است.

او به تیمی متشکل از 20 میلیونر و گلف باز آمریکایی اشاره می نماید که به تازگی با یک جت خصوصی به مقصد کلکته پرواز نموده بودند تا در مسابقات قهرمانی باشگاه گلف رویال کلکته شرکت نمایند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7978

به "رشد سریع گردشگری ورزشی نسبت به سایر بخش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سریع گردشگری ورزشی نسبت به سایر بخش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید