سازمان فضایی اروپا یک زباله جمع کن به فضا می فرستد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آر اف آی، نخستین ماموریت سازمان فضایی اروپا ارسال یک زباله جمع کن به فضا با هدف پاکسازی مدار زمین از زباله های خطرناک است.

سازمان فضایی اروپا یک زباله جمع کن به فضا می فرستد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا با تور از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

استارت آپ سوئیسی کلیر اسپیس امیدوار است با ارسال ابزاری شبیه چنگک و به اندازه یک ماهواره به فضا، زباله ای 100 کیلوگرمی را به دام بیندازد. این زباله فضایی در حقیقت بخشی از یک موشک قدیمی وگا است که پس از پرتاب در 2013 میلادی در مدار زمین باقی مانده است. این زباله در ارتفاع 660 تا800 کیلومتری زمین واقع شده است و ریسک برخورد آن با ماهواره های فعال زیاد است.

ابزاری که برای به دام انداختن زباله فضایی استفاده می گردد با بودجه ای 86 میلیون یورویی ساخته شده و در 2025 میلادی به مدار زمین پرتاب می گردد. این نخستین ماموریت پاکسازی فضایی زمین به شمار می آید و کارشناسان امیدوارند ماموریت های بعدی بتوانند زباله های بیشتری را به دام بیندازند.

سازمان فضایی اروپا کارشناسی مورد احتیاج و سرمایه لازم برای انجام ماموریت را فراهم می نماید و از سوی دیگر استارت آپ کلیر اسپیس نیز بقیه هزینه ها را به وسیله سرمایه گذاران تجاری تامین می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5997

به "سازمان فضایی اروپا یک زباله جمع کن به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان فضایی اروپا یک زباله جمع کن به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید