سفرهای مردم کمتر شد

به گزارش پرسینا بلاگ، سفرهای جاده ای مردم در هفته گذشته فرایند کاهشی داشت و ترددهای جاده ای در بیشتر استان های کشور کمتر از هفته نخست دی ماه شد.

سفرهای مردم کمتر شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس تازه آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 10 تا 16 دی ماه، به صورت میانه یک میلیون و 637 هزار و 892 وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش پنج درصدی داشت اما در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش 17 درصدی را تجربه کرد.

بعلاوه اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان نیز نشان می دهد که 9 میلیون و 917 هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده های کشور مشاهده شدند که قدری کمتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.

در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی بیش از 25 درصد داشته و در صدر سفرهای جاده ای قرار گرفته اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته فرایند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا نموده است. چرا که ترددها در بازه زمانی 10 آذر ماه تا 16 دی ماه تنها در 9 استان افزایش سفر یا همان ترددهای بین استانی را تجربه کردند. در حالی که ترددهای جاده ای استان های قزوین و مرکزی با صفر درصد تغییر مانند هفته گذشته بود و استان های بوشهر، کرمان و خراسان شمالی به ترتیب با منفی 18 درصد، منفی 18 درصد و منفی 14 درصد افت بیشترین کاهش ترددهای بین استانی را داشته اند.

البته این آمارها در حالی به ثبت رسید که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته در بیشتر استان های کشور به غیر از 9 استان فرایند افزایشی داشت. استان های مازندران، گیلان، قم و قزوین به ترتیب با 51 درصد، 51 درصد، 43 درصد و 37 درصد افزایش بیشترین جهش را در میان استان های دیگر تجربه نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8093

به "سفرهای مردم کمتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای مردم کمتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید