سفره روزه داران خالی نمی ماند

به گزارش پرسینا بلاگ، فاطمه عسگری نیا-خبرنگار:ماه شعبان که به نیمه می رسد، نمازگزاران و اهالی پا به کار مسجد حضرت ولی عصر(عج) خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می نمایند.

سفره روزه داران خالی نمی ماند

تهیه ارزاق برای خانواده های نیازمند، نخستین کاری است که اهالی این مسجد در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می دهند. سال جاری هم مانند سال های گذشته، سبد ارزاق رمضان مسجد قرار است سفره افطار 1200 خانوار نیازمند را زینت دهد. با حضور در محله آذربایجان منطقه 11 در مسجد ولی عصر(عج) با مردانی که سالیانی است در این سنگر مردمی حضور دارند و هیچ وقت سنگینی کار آنها را خسته نکرده است، گپ کوتاهی زده ایم.

با اینکه روزهای زیادی است که مشغول کارند، اما در چهره عمدتاً سالخورده هیچ یک از آنها رد و نشانی از خستگی دیده نمی گردد. فضای آشپزخانه مسجدگاه با صلوات های مردانه شان زینت می یابدگاه با صدای خنده و شوخی های محبت آمیز شان. گرچه ریش و موی سپید سر و صورتشان حکایت از سن و سال آنها دارد، اما سرزنده اند و سلامت و این حال و روز خوبشان را مدیون دورهمی های محبت آمیز در مسجد می دانند.

علی عظیمی که 35 سالی می گردد در آستانه ماه رمضان در کار بسته بندی ارزاق در مسجد ولی عصر(عج) برای نیازمندان مشارکت دارد، می گوید: خدا رحمت کند سید علی حسین پناه را، ایشان این رسم را با یاری خیّران در این مسجد پایه گذاری کردند و پس از فوت او پسرش ادامه دهنده راهش شد. با اینکه کاسب است آمدن به مسجد و مشارکت در این کار را به ماندن در حجره فرش فروشی اش ترجیح می دهد و می گوید: خدا عوضش را می دهد.

  • حالمان خوب است

اسماعیل کلاهی یکی دیگر از اهالی پا به کار مسجد ولی عصر(عج) می گوید: چند سالی می گردد پس از بازنشستگی، ضمن عضویت در شورای مسجد در فعالیت های مسجد نیز همکاری دارم اما کار بسته بندی ارزاق ماه مبارک رمضان برای نیازمندان، حال و هوای دیگری دارد. او هم حال خوب این روزهایش را مدیون فعالیت های مسجدی می داند و بر این باور است: اثرات پربرکت دستگیری از نیازمندان و کار در راه رضای خدا را در زندگی به چشم دیده ام و باور دارم خدا با مردمی است که از حال نیازمندان جامعه غافل نیستند.

  • فرهنگ همدلی رواج یابد

خادم مسجد ولی عصر(عج) که 10 سالی است در امور خیریه این مسجد مشارکت دارد می گوید: هر دو کلیه ام پیوندی است اما هیچ وقت از کار کردن در مسجد خسته نمی شوم. او با ابراز خوشحالی از نزیکی ماه مهمانی خدا می گوید: در گذشته همه همسایه ها از حال و روز هم خبر داشتند و کسی در محله سر گرسنه بر زمین نمی گذاشت، این فرهنگ باید امروز هم در جامعه رواج پیدا کند چراکه بخش مهمی از دین ماست. غلامحسین شیخی که این روزها کلیددار آشپزخانه مسجد است از 50 سال حضورش در مسجد ولی عصر(عج) برایمان چنین می گوید: نمازگزاران این مسجد هیچ وقت نیازمندان محله را فراموش نکرده اند و با یاری های خود موجب شده اند سفره کسی خالی از لطف الهی نباشد. مهدی لباف می گوید: همه آنها که اینجا برای استقبال از ماه رمضان و خدمت به خلق مشغول به کارند آثار و برکات این کارها را در زندگی اشان دیده اند به خاطر همین بی منت و با رضای دل کار و زندگی را رها می نمایند و در این کار خیر مشارکت دارند.

  • 1200 بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می گردد

محمدحسین پناه کسی است که این روزها راه پدر را در مسجد ولی عصر(عج) دنبال می نماید و به قول اهالی محله و نمازگزاران مسجد اجازه نداده خدمت به نیازمندان در سایه یاری خیّران پس از پدر به فراموشی سپرده گردد، به ما می گوید: پدرم تا سال 1380 که در قید حیات بود، هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان با تهیه 50 بسته سبد حمایتی غذا برای نیازمندان به دستگیری از این قشر در محله می پرداخت. این در حالی است که با کوشش اهالی محله و یاری خیّران این تعداد امروز به 1200 بسته رسیده و ما توانسته ایم علاوه بر حدود 50 نیازمند محلی تحت پوشش مسجد ولی عصر(عج) نیازمندان حاشیه شهر تهران و مناطق محروم کشور را نیز از این یاری های مردمی بهره مند کنیم. گرچه تهیه 11 قلم مواد غذایی این بسته حمایتی برای بانیان این امر خیر در مسجد در شرایط مالی کنونی کار آسانی نبوده اما مشارکت مردمی و خیّران در این امر آنها را تنها نگذاشته است. حسین پناه می گوید: با یاری خیّران سال جاری، برای تهیه این بسته های حمایتی 250 میلیون تومان هزینه شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 471

به "سفره روزه داران خالی نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره روزه داران خالی نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید