سیاست های جدید صندوق نوآوری در قبال شرکت های دانش بنیان

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با تأکید بر اینکه در دوره جدید توجه به شرکت های بزرگ دانش بنیان در اولویت است، گفت: در این دوره تعامل صندوق با شرکت های کوچک دانش بنیان به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

سیاست های جدید صندوق نوآوری در قبال شرکت های دانش بنیان

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی خبرنگاران از صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا قربانی در نشست مشترک مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه برق و الکترونیک با اشاره به انبوه تقاضاهای وارده به صندوق از زمان تأسیس تاکنون با بیان اینکه، صندوق نوآوری و شکوفایی طی چهار سال گذشته با انبوهی از تقاضاها روبرو بود که غالب آن ها از طرف شرکت های کوچک دانش بنیان بوده است، اضافه کرد: در نتیجه فرصت مدیریت با توجه به حجم تقاضا، کمتر و مسائل در این زمینه بیشتر شد.

وی گفت: با فروکش کردن اولیه این موج در سال های 1396 و 1397 فرصت بازنگری در سیاست های صندوق نوآوری فراهم و توجه به شرکت های بزرگ دانش بنیان نیز در اولویت نهاده شد.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به سیاست های جدید این صندوق در قبال شرکت های دانش بنیان کوچک اشاره نمود و گفت: سیاست این صندوق به گونه ای پیش خواهد رفت که تعامل با این گونه شرکت ها به صورت غیرمستقیم انجام گردد.

وی اضافه کرد: این امر باعث سهولت دسترسی این شرکت ها به منابع اقتصادی و افزایش رضایتمندی به واسطه بهره مندی از ظرفیت های تخصصی و جغرافیایی صندوق های پژوهش و فناوری خواهد شد.

قربانی همچنین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای شرکت های کوچک دانش بنیان توضیح داد: صندوق نوآوری 200 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و 750 میلیارد تومان خط اعتباری برای شرکت های کوچک به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری در نظر گرفته است تا نیازی به مراجعه مستقیم این شرکت ها به صندوق نباشد.

وی با بیان اینکه در حوزه شرکت های بزرگ با توجه به اعتبار این شرکت ها در شبکه بانکی، سیاست اصلی صندوق هم افزایی ناشی از منابع بانکی، ظرفیت و اعتبار بانکی شرکت های دانش بنیان بزرگ و منابع صندوق نوآوری و شکوفایی است، اضافه کرد: این هم افزایی باعث سهولت در دسترسی، متناسب سازی و ارزان شدن تسهیلات خواهد شد.

قربانی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از بسته های اقتصادی برای موفقیت در کسب بازار در پروژه های دانش بنیان اضافه کرد: بسیاری از پروژه ها به خصوص در ابتدای کار با مشکل روبرو اند و نیازمند استفاده از بسته های اقتصادی هستند.

وی با تأکید بااینکه یکی از عوامل تسخیر بازار داخلی از سوی شرکت های خارجی در ایران ارائه همین بسته های اقتصادی بوده است که اجازه جذب سریع و توسعه در بازار را برای آن ها فراهم می نماید، اضافه کرد: درنتیجه، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در کوشش است تا با ارائه بسته های کمکی اقتصادی مناسب و جذب تسهیلات برای شرکت ها، فضای کسب وکار شرکت های دانش بنیان را بهبود بخشد.

علمی ** 1836 ** 1055

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 381

به "سیاست های جدید صندوق نوآوری در قبال شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های جدید صندوق نوآوری در قبال شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید