شهردار تبریز خبر داد: تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز از تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله با نگاهی جامع به ایمن سازی شهر خبر داد.

شهردار تبریز خبر داد: تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عباس رنجبر اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله با رویکرد محله بندی و حوزه بندی و معین نفرات مسئول در هر محله و آموزش آنها در دست تدوین است.

وی اضافه کرد: مطالعه و معین محل های اسکان مردم در مواقع خطر، و برنامه ریزی، احداث و تجهیز سالن های چند منظوره برای استفاده در امر ورزش همگانی و آموزش در مواقع عادی و اسکان در مواقع اضطراری از دیگر پیش بینی های لازم در این طرح است که پس از اتمام آن وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت ساماندهی بافت حاشیه نشین شهر نیز اعلام نمود: مطابق برنامه ای که قبلا به شورای شهر ارائه کردیم، ساماندهی بافت حاشیه به عنوان چالش عمده شهر تبریز را در چهار اصل انتقال و جابجایی، توانمندسازی، احداث محلاتی با ضوابط خاص و مدیریت بر روستاهای الحاقی تعریف و برنامه ریزی کردیم.

وی اضافه کرد: احداث مجتمع های مسکونی، تدوین ضوابط، صدور پروانه رایگان، اصلاح معابر و پرداخت بخشی از هزینه احداث با استفاده از تکنولوژی های نوین ساختمانی و ساماندهی روستاهای الحاقی تبریز که مستعد ظهور بافت نو حاشیه نشینی هستند، از مصادیق این طرح به شمار می رود.

رنجبر تأکید کرد: طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله نگاهی جامع به ایمن سازی شهر در برابر خطرات احتمالی بلایای طبیعی دارد که امیدواریم به زودی وارد فاز عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7997

به "شهردار تبریز خبر داد: تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تبریز خبر داد: تدوین طرح جامع مدیریت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید