شکست طرح کمیسیون اروپا برای حیات مجدد عملیات پناهندگی نجات سوفیا

به گزارش پرسینا بلاگ، یک روزنامه آلمانی با استناد به اظهارات دیپلمات های اروپایی از شکست طرح کمیسیون اروپا برای راه اندازی مجدد عملیات سوفیا در جلوی سواحل لیبی به دلیل مخالفت بعضی کشورهای عضو این اتحادیه اطلاع داد.

شکست طرح کمیسیون اروپا برای حیات مجدد عملیات پناهندگی نجات سوفیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر ارزان به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا در بهار سال گذشته عملیات دریایی موسوم به سوفیا در سواحل لیبی را متوقف کرد و دیگر هیچ پناهنده ای در این منطقه از طرف اتحادیه اروپا نجات داده نمی گردد. دلیل این مسئله این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی یک سیستم برای تقسیم پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه توافق نکردند. هدف این عملیات این بود که به وسیله مبارزه با قاچاق انسان مهاجرت ها از راستا لیبی کاهش یابد .

چندی پیش در کنفرانس صلح لیبی در برلین بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد راه اندازی مجدد این عملیات در ابعادی گسترده تر را مطرح کردند و به این ترتیب بحث ها در این باره در اتحادیه اروپا بار دیگر بالا گرفت.

به نوشته روزنامه دی ولت آلمان تصمیمات برای آغاز مجدد عملیات نجات دریایی سوفیا به منظور نظارت بر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در لیبی روز آدینه در یک جلسه فوق العاده و محرمانه سفیران مسئول در کمیته سیاسی و امنیتی (PSK) با شکست روبرو شد.

روزنامه دی ولت آلمان این خبر را با استناد به اظهارات بعضی دیپلمات های بلند پایه اتحادیه اروپا منتشر نموده است. بر این اساس بخصوص کشورهای اتریش و ایتالیا آغاز مجدد عملیات سوفیا را رد کردند. بعضی کشورها از جمله یونان و مجارستان هم در این باره ابراز تردید کردند. برای آغاز مجدد این عملیات دریایی به تصمیم به اتفاق آراء کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتیاج است.

کشور اتریش دلیل مخالفت خود را احتمال افزایش هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا در سایه این عملیات عنوان نموده است. کشور ایتالیا هم تنها یک نظارت دریایی بر تحریم های تسلیحاتی به لیبی را که در عملیات سوفیا پیش بینی شده است کافی ندانسته و یک نظارت فشرده تر بر راه های زمینی و هوایی را هم لازم دانسته است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در ملاقات وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خواهان حیات مجدد عملیات دریایی سوفیا شد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم با این مسئله موافقت کرد.

از آوریل سال 2019 اتحادیه اروپا دیگر با کشتی های خود در چارچوب عملیات سوفیا، پناهندگان در دریای مدیترانه را نجات نمی دهد و تنها به آموزش گارد ساحلی لیبی می پردازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2865

به "شکست طرح کمیسیون اروپا برای حیات مجدد عملیات پناهندگی نجات سوفیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست طرح کمیسیون اروپا برای حیات مجدد عملیات پناهندگی نجات سوفیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید