طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه ای ها

به گزارش پرسینا بلاگ، امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه ای ها را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه ای ها

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان: 4 عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

فلفل سبز: 2 عدد

فلفل قرمز: 1 عدد

پیاز: 1 عدد

سیر: 2حبه

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

فلفل قرمز: به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه خوراک بادمجان کبابی ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را می شوییم و با دستمال خشک می کنیم و روی زغال یا اجاق گاز کبابی می کنیم و در سینی قرار می دهیم تا خنک شوند و آنوقت پوست آن ها را می گیریم.

سپس روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مربع های عظیم خرد می کنیم و کنار می گذاریم. گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم. قابلمه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و کمی که داغ شد پیاز ها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شوند.

در همین حین فلفل ها را می شوییم و ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و به مدت 2 دقیقه تفت می دهیم و گوجه فرنگی ها خرد شده را به مواد می افزاییم و تفت می دهیم. سیر ها را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم.

سپس در تابه ای کوچک کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و سیر ها را داخل آن می ریزیم و به مدت 2 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

حالا اجازه می دهیم تا 4 دقیقه مواد با حرارت کم بپزد. سپس بادمجان ها را همراه با چیلی قرمز، فلفل قرمز و سیاه و کمی نمک به مواد می افزاییم و همگی مواد را آرام مخلوط می کنیم و 5 دقیقه بعد جعفری ریز خرد شده به هر مقدار که تمایل دارید به غذا اضافه می کنیم.

حالا با مواد به خوبی تفت می دهیم تا با هم کاملا یکدست شوند. 3 دقیقه بعد غذا آماده شده و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و خوراک بادمجان را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سیب زمینی تنوری یا سرخ شده و نان سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7768

به "طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید