عبدالله: هیچ گروهی به وسیله جنگ به پیروزی نمی رسد، افغانستان در مرحله حساس تاریخی واقع شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان طی سخنانی در لویه جرگه مشورتی صلح تاکید نمود که تصور پیروزی از راه جنگ در افغانستان اشتباه است.

عبدالله: هیچ گروهی به وسیله جنگ به پیروزی نمی رسد، افغانستان در مرحله حساس تاریخی واقع شده است

به گزارش ، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان طی سخنانی در لویه جرگه مشورتی صلح گفت: بعضی ها شاید فکر نمایند که به وسیله جنگ پیروز می شوند که این یک تصور اشتباه است. تاریخ 40 سال اخیر کشور نشان داده است که هیچ گروهی به وسیله جنگ به پیروزی نمی رسد.

عبدالله گفت: افغانستان در مرحله حساس تاریخی واقع شده است؛ تصمیم و فیصله اعضای جرگه بحث مرگ و زندگی برای مردم و کشور است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین اضافه نمود: اعضای جرگه روی دو گزینه تداوم جنگ و برقراری صلح و ثبات تصمیم خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: مطمئن هستیم که در این جرگه به نتیجه ای خواهیم رسید که به نفع صلح و مردم باشد؛ اگر خداوند متعال بخواهد که موانع برداشته و مذاکرات صلح شروع گردد، برقراری آتش بس برنامه اصلی مورد بحث ما خواهد بود.

وی یادآور شد که جامعه دنیای متعهد شده است که پس از صلح در بازسازی و وصل افغانستان به منطقه و دنیا یاری می نماید و در کنار مردم افغانستان می ایستد.

لازم به ذکر است که لویه جرگه مشورتی صلح از روز آدینه (17 اسد/ مرداد) در کابل شروع به کار کرد.

بر اساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند و از این تعداد، تا به امروز 4600 زندانی این گروه آزاد شده است. همچنین دولت افغانستان 500 زندانی طالبان را خارج از لیست این گروه آزاد نموده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که بر مبنای قانون اساسی و قانون جزا، اختیار آزادی 400 زندانی طالبان را ندارد و در خصوص سرنوشت آن ها لویه جرگه مشورتی را فرا می خواند.

به گفته دولت افغانستان، این زندانیان طالبان به ارتکاب جرایم سنگین متهم هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4982

به "عبدالله: هیچ گروهی به وسیله جنگ به پیروزی نمی رسد، افغانستان در مرحله حساس تاریخی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: هیچ گروهی به وسیله جنگ به پیروزی نمی رسد، افغانستان در مرحله حساس تاریخی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید