فریب پیامک&zwnj های جعلی توقیف خودرو را نخورید

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از ترفند کلاهبرداران سایبری در پوشش پیامک های جعلی توقیف خودرو اطلاع داد.

فریب پیامک&zwnj های جعلی توقیف خودرو را نخورید

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در تبادل نظر با فارس در مورد ترفندهای کلاهبرداران مجازی با پیغامک های جعلی مبنی بر توقیف خودرو گفت: مجرمان و کلاهبرداران فضای سایبری با شگردها و ترفندهای مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست آورده و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا توضیح داد: در یکی از شگردها، مجرمان اقدام به ارسال پیغامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو می نمایند و فرد را به یک سایت جعلی یا فیشینگ راهنمایی می نمایند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ 2 هزار تومان اطلاعات کارت فرد را سرقت نمایند.

وی در مورد چگونگی تشخیص پیغام های جعلی اظهار داشت: در پیغام های جعلی از افراد درخواست می گردد که مبلغ اندکی را پرداخت کند؛ سپس فرد را به یک لینک جعلی راهنمایی می نمایند؛ افراد باید توجه داشته باشند که لینک درگاه های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه Shaparak.ir باشد.

وی گفت: معمولاً مجرمان سایبری از دامنه رایگان نظیر tk.و go. برای ایجاد سایت های فیشینگ استفاده می نمایند، در صورت مشاهده لینک هایی با این مشخصات باید به آنها شک کنید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6077

به "فریب پیامک&zwnj های جعلی توقیف خودرو را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب پیامک&zwnj های جعلی توقیف خودرو را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید