فنلاند: ماسک های خریداری شده از چین کارایی ندارند

به گزارش پرسینا بلاگ، دولت فنلاند تایید کرد که دو میلیون ماسکی که این کشور از چین خریده تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شوند جهت مصارف بیمارستانی کارایی ندارند.

فنلاند: ماسک های خریداری شده از چین کارایی ندارند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه گذشته وزیر بهداشت فنلاند با ارسال عکسی در توییتر گفت که اولین محموله دو میلیون ماسک جراحی و 230 هزار دستگاه تنفس مصنوعی از چین به فرودگاه هلسینکی رسیده است و این تجهیزات پیش از استفاده آنالیز و آزمایش می شوند.

مقامات فنلاند روز چهارشنبه پی بردند که ماسک های ارسالی استانداردهای حفاظتی در برابر ویروس کرونا برای استفاده در محیط پزشکی را ندارند.

کرسی وارهیلا، مقام وزارت بهداشت فنلاند، در کنفرانسی خبری به این مساله واکنش نشان داد و اظهار کرد که این موضوع بسیار ناامیدکننده است و این ماسک ها فقط در زمانی قابل استفاده هستند که به طور مثال کادر درمانی قصد دارند به منازلشان بروند.

تامی لونما، مسؤول تدارکات در مبارزه علیه شیوع بیماری در فنلاند، بیان نمود که کشورهای دیگری نیز با چنین مساله ای روبرو شده اند چراکه بازار چین به دلیل درخواست بالای ماسک بسیار آشفته است، قیمت ها همچنان درحال افزایش هستند و باید سریعا خریداری کرد و هزینه را جلوتر پرداخت کرد.

در هفته های اخیر، اسپانیا، هلند، ترکیه و استرالیا ماسک هایی که از چین خریداری نموده بودند را برگشت زدند.

دولت فنلاند اعلام ننموده است که برای این تجهیزات نامناسب چه میزان هزینه نموده است. این کشور روز چهارشنبه تاکید نمود که 600 میلیون یورو برای تهیه تجهیزات محافظتی و پزشکی و دارو اختصاص داده است.

در آخرین آمارهای منتشر شده از مبتلایان کووید-19 در فنلاند در روز چهارشنبه، تعداد افراد مبتلا 2487 اعلام شده است و 40 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4041

به "فنلاند: ماسک های خریداری شده از چین کارایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند: ماسک های خریداری شده از چین کارایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید