متخصصان ژاپنی: پیاده روی بر جلوگیری از مرگ زودرس تاثیر دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، توصیه های فعلی بر این است که حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت میانه در طول یک هفته داشته باشید، اما اگر رسیدن به این هدف برای شما مقدور نیست، حتی 8000 قدم یک یا دو بار در هفته می تواند برای شما کافی باشد.

متخصصان ژاپنی: پیاده روی بر جلوگیری از مرگ زودرس تاثیر دارد

متخصصان ژاپنی در دانشگاه کیوتو معتقدند که برداشتن 8000 قدم فقط یک تا دو روز در هفته، همچنان با کاهش قابل توجه مرگ ومیر ناشی از همه بیماری ها همراه است.

به گزارش ایسنا؛ توصیه های فعلی بر این است که حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت میانه در طول یک هفته داشته باشید، اما اگر رسیدن به این هدف برای شما مقدور نیست، حتی 8000 قدم یک یا دو بار در هفته می تواند برای شما کافی باشد.

مطالعه تازه منتشر شده در JAMA OpenTrusted Source که بر روی 3000 فرد بالای 20 سال اجرا شده، نشان داد افرادی که 8000 قدم یا بیشتر در یک یا دو روز هفته راه می روند، 14.9 درصد کمتر در مقایسه با افرادی که بی تحرک هستند در معرض خطر مرگ ناشی از هر دلیلی قرار دارند.

این مطالعه نشان داد که با افزایش روزهای هفته، این خطر حتی بیشتر کاهش می یابد. به عنوان مثال، ورزش برای سه تا هفت روز در هفته با کاهش 16.5 درصدی مرگ ومیر ناشی از همه علل همراه بود.

سبک زندگی بی تحرک خطر ابتلا به بیماری های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری های قلبی و بعضی بیماری های التهابی و سرطان ها را به شدت افزایش می دهد.

این در حالی است که به گفته متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد، پیاده روی مزایای کمتر شناخته شده ای دارد. پیاده روی اثر ژن های افزایش دهنده وزن را خنثی می نماید، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد و سیستم ایمنی فرد را تقویت می نماید. بعلاوه می تواند درد مفاصل ناشی از آرتروز را کاهش دهد. حتی یک پیاده روی 15 دقیقه ای می تواند میل به شکلات را هم به طورکلی از بین ببرد.

به گفته متخصصان، این مطالعه ممکن است به افرادی که زمان کافی برای برداشتن 8000 قدم در همه روزهای هفته را ندارند یاری کند تا بر این احساس غلبه نمایند که کمتر راه رفتن بی فایده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8231

به "متخصصان ژاپنی: پیاده روی بر جلوگیری از مرگ زودرس تاثیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان ژاپنی: پیاده روی بر جلوگیری از مرگ زودرس تاثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید