محل استقرار نیروهای آمریکایی پس از خروج از پایگاههای خود در عراق کجاست؟

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از فرماندهان حشد شعبی از محل تمرکز نیروهای آمریکایی پس از خروج از برخی پایگاههای خود در الانبار و کرکوک پرده برداشت.

محل استقرار نیروهای آمریکایی پس از خروج از پایگاههای خود در عراق کجاست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قصی الانباری گفت نیروهای آمریکایی عملا از پایگاههای نظامی در الانبار و کرکوک خارج نشدند بلکه برخی واحدهای غیر ضروری را تخلیه کردند تا در معرض حمله مقاومت اسلامی قرار نگیرند.

به گفته وی، نیروهای آمریکایی که از این پایگاهها خارج شده اند، اکنون در دو پایگاه عین الاسد و القائم در الانبار مستقر هستند و موشک های پاتریوت را در عین الاسد مستقر کرده اند تا پوشش امنی را برای خود فراهم کنند.

در همین رابطه یک منبع امنیتی عراقی امروز از فرود چند فروند هواپیمای حامل سربازان و مشاوران آمریکایی در عین الاسد خبر داد.

این منبع در گفت وگو با پایگاه عراقی المعلومة گفت: پایگاه عین الاسد روز یکشنبه دهم فروردین در بین تدابیر امنیتی بی سابقه، شاهد فرود تعداد زیادی هواپیما بود که سرنشینان آن سربازان و مشاوران آمریکایی بودند.

به گفته این منبع ، این هواپیماها همچنین حامل تجهیزات جنگی بودند که چه بسا از مناطقی که نیروهای آمریکایی اخیرا از آن خارج شده اند به این پایگاه منتقل شده است.

پایگاه هوایی عین الاسد اخیرا شاهد تحرکات غیرعادی هواپیماها بود و همزمان با آن جنگنده های آمریکایی نیز بر فراز این پایگاه پروازهای متعددی داشتند.

ارتش آمریکا همچنین روز یکشنبه 10 فروردین رسما پایگاه کی وان در کرکوک را به طرف عراقی واگذار کرد.

در بیانیه موسوم به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا با اشاره به موفقیت های دولت عراق در امر مبارزه با داعش تاکید شده است که نیروهای این ائتلاف مجددا در داخل عراق مستقر می شوند.

در این بیانیه هیچ اشاره ای به محل دقیق استقرار این نیروها در خاک عراق نشده است.

پیش از این رسانه های محلی کردی گزارش داده بودند که نیروهای آمریکایی با خروج از پایگاه نظامی کی وان کرکوک در خاک اقلیم کردستان مستقر خواهند شد.

بر اساس این گزارش، این احتمال وجود دارد که مقصد بعدی نظامیان آمریکایی، پایگاه هریر در استان اربیل باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3896

به "محل استقرار نیروهای آمریکایی پس از خروج از پایگاههای خود در عراق کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل استقرار نیروهای آمریکایی پس از خروج از پایگاههای خود در عراق کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید