مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات خبرداد: عبور از موانع فراوری و صادرات گل ، پیشروی به سمت اشتغال و ارز آوری

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگار از ، برطرف مسائل و موانع صادراتی صنعت گل و گیاه علاوه بر ارزآوری برای کشور و استان، در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حائز اهمیت است.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات خبرداد: عبور از موانع فراوری و صادرات گل ، پیشروی به سمت اشتغال و ارز آوری

ابراهیم علیپور مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات گفت: باتوجه به ظرفیت های فراوری گل درکشور وهمچنین اهمیت ایجاد شغل پایدار، برطرف موانع فراوری وصادرات گل فرصتی برای اشتغال و ارزآوری است.

علیپور اضافه کرد: هم اکنون 60 درصد بذر گل کشور در محلات فراوری می گردد و فراوری بذر گل از مهمترین راه حل های پرورش گیاهان زینتی بدون وابستگی به واردات است، بنابراین بایستی از این ظرفیت برای درآمدزایی و اشتغال و ارزآوری بهره گرفت.

وی اضافه کرد: چنانچه مسائل و موانع موجود در حوزه صادرات برطرف گردد، با افزایش صادرات گل و گیاهان زینتی درآمد بسیار خوبی نصیب استان و کشور خواهد شد، اما از این ظرفیت تاکنون به درستی بهره گرفته نشده است.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات در خاتمه گفت: در حال حاضر هزینه های فراوری بالا، کمبود نیروی ماهر، هزینه بالای حمل و نقل، سنتی بودن گلخانه ها و تصمیم گیری های غیرکارشناسی در بخش دولتی از مسائل و موانعی است که صادرات گل را با مشکل روبرو نموده است.

لازم به ذکر است، محلات بزرگترین منطقه زیر کشت و فراوری گل و گیاه زینتی را در کشور دارا است و18 درصد از اراضی زیر کشت گل کل کشور در این شهرستان قرار گرفته است. همچنین سالانه 80درصد فراوری گل های فصلی و نشایی، 21 درصد فراوری درخت و درختچه های زینتی، 14درصد فراوری گیاهان آپارتمانی و 12درصد فراوری گل شاخه بریده کشور در محلات صورت می پذیرد.

ک.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 152

به "مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات خبرداد: عبور از موانع فراوری و صادرات گل ، پیشروی به سمت اشتغال و ارز آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی محلات خبرداد: عبور از موانع فراوری و صادرات گل ، پیشروی به سمت اشتغال و ارز آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید