مشهد با رنگ های شاد رنگ آمیزی گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد با انتقاد از رنگ آمیزی شهر با چند رنگ محدود گفت: اینکه در سال های گذشته به 2 تا سه رنگ برای رنگ آمیزی شهری بسنده می شد، جای بازنگری دارد. باید از رنگ های شاد بیشتری در رنگ آمیزی شهری استفاده گردد تا پل ها و فضاهای شهری زیبا و نشاط آور باشد.

مشهد با رنگ های شاد رنگ آمیزی گردد

سید عبدالله ارجائی در جلسه هماهنگی شهرداری و متولیان جشنواره بین المللی هنری های شهری مشهد که یکشنبه، 21 آذر، در شهرداری مرکز برگزار گردید با بیان اینکه باید به مفاهیم مرتبط با حضرت ولی عصر(عج) در بخش گل آرایی و المان های شهری توجه گردد، اظهار کرد: سال جاری به علت هم زمانی نیمه شعبان و عید نوروز بهاری استثنایی را در پیش داریم. این هم زمانی بهار طبیعت و میلاد امام زمان(عج) باید بهانه ای باشد تا شهر را غرق در شادی و نور کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار بیشترین تعامل مردمی را در آثار داریم، ادامه داد: باید از عناصر محرک و ایجاد کننده انگیزه برای ارتباط گیری مردم با المان نوروزی استفاده گردد.

ارجائی با اشاره به اینکه جشنواره هنرهای شهری مشهد یکی از مهم ترین پروژه های شهرداری است، توضیح داد: نهایت هماهنگی، تعامل و کارسازی در این زمینه مورد انتظار است و همه بخش های شهرداری باید پای کار بیایند تا بهاری متفاوت داشته باشیم. همه معاونت ها در اجرای هرچه بهتر این جشنواره باید اهتمام جدی داشته باشند، زیرا این جشنواره از برنامه های اصلی شهرداری مشهد است.

المان ها باید هویت مشهدالرضایی داشته باشد

وی اعلام نمود: برنامه های نوروز 1401 شروع برنامه های اجرایی طراحی شده در دوره ششم مدیریت شهری است. بنابراین رویکرد ما باید در این زمینه تعیین باشد، زیرا این برنامه اولین پیامی است که مدیریت شهری مشهد به مردم می دهد. بر این اساس همه المان ها باید رابطه ای تعیین با هویت شهر داشته باشند. المانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به هویت شهر نمی پردازد، المان مشهدالرضا(ع) نیست.

شهردار مشهد با بیان اینکه پیوست رسانه ای قوی ملی و بین المللی مورد احتیاج است، گفت: در این باره شهرآرا با تمام قوا به این موضوع وارد گردد و این جشنواره را پروژه خودش بداند. روابط عمومی شهرداری نیز در صورت احتیاج یاری کننده شهرآرا در این جهت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتظار بازدید میلیونی از آثار و محصولات اکران شده در بهار 1401 را داریم، مطرح کرد: باید به ایجاد فرآیند و ابزار دقیق برای داوری آثار در بخش های مختلف جشنواره توجه گردد و بعلاوه اطلاع رسانی اقدامات این جشنواره برای چهره های خاص کشوری در دستور کار قرار گیرد.

ارجائی با اشاره به بازتاب ملی تجهیز پارک ها برای معلولان، اضافه نمود: اقدام موثر که با هزینه حدود 9 میلیارد تومان اجرا شد به علت وجود پیوست رسانه ای بازتاب ملی ویژه داشت. به همین منظور انتظار بازخورد چندین برابری برای آثار اکران شده در شهر را داریم.

کار کردن با پول پاشی هنر نیست

شهردار مشهد توزیع متوازن آثار و المان ها در منطقه ها مختلف شهری را مهم دانست و گفت: اجرای پاویون ها در منطقه ها مختلف شهر باید متناسب با فرهنگ هر قسمت شهر اجرا گردد. با این وجود اسراف در این زمینه پذیرفتنی نیست و یکی از مسائل ما در پروژه های عمرانی در شهر هزینه تمام شده زیاد آن ها است. کارکردن با پول پاشی هنر نیست. هنر این است که با پول کم بیشترین بهره و اثربخشی را در شهر داشته باشیم. افزایش کیفیت آثار خوب است، اما با ولخرجی نمی خواهیم کار را پیش ببریم. بنابراین هزینه تمام شده پروژه ها باید کاسته گردد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی، طراحی و اجرای تورهای بازدید با همکاری بخش خصوصی، توضیح داد: به دفاتر گردشگری در این زمینه مجوز می دهیم و باید تمهیدات لازم برای اجرای تورهای شهری و بازدید از این المان ها و پاویون ها فراهم گردد. بعلاوه تامین نیروی انسانی در زمینه حفاظت از آثار، هدایت و افزایش تعامل شهروندان با آثار موضوعی لازم است که باید به آن اهتمام ورزید تا آسیبی به المان ها نرسد.

ارجائی با اشاره به اینکه به تازگی طرحی با تعریف پیوندی میان کرونا و اتوبوس در شهرداری مشهد اجرا شد که به الگوی ملی و سفیر سلامت تبدیل شد، اضافه نمود: از امکانات شهرداری در المان ها بهره ببرید. باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که دست کم 12 اتوبوس متفاوت و طراحی شده در بهار داشته باشیم؛ یعنی المان شهری داشته باشیم که اتوبوس، تاکسی، درختان، پل هوایی، ایستگاه اتوبوس، قطار شهری و دیگر فضاهای شهری محور آن باشد.

شهر با رنگ های شاد رنگ آمیزی گردد

وی با تاکید بر زیباسازی پل های عابر پیاده در شهر گفت: اینکه در سال های گذشته به دو سه رنگ برای رنگ آمیزی شهری بسنده شده است جای بازنگری دارد. باید از رنگ های شاد بیشتری در رنگ آمیزی شهری استفاده گردد تا پل ها و فضاهای شهری زیبا و نشاط آور گردد؛ اتفاقی که در خیلی از کشورهای جهان اجرا شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه ورودی های شهر در فضاسازی شهری در بهار 1401 اهمیت دارد و پیشانی شهر محسوب می گردد، توضیح داد: سال جاری بر اساس پیش بینی ها حضور مسافر در شهر مشهد همه را غافل گیر می نماید، پس باید در زیباسازی ورودی های شهر اهتمام جدی داشته باشیم. مسافرانی که با هواپیما به مشهد وارد یا از آن خارج می شوند، باید با المانی مناسب روبه رو شوند و در این حوزه اقدامات خوبی می توان انجام داد. بعلاوه حجم مسافرانی که به وسیله راه آهن وارد شهر می شوند بسیار زیاد است و باید در جهت قطار و ورود زائر از این طریق نیز اتفاق مناسبی رقم بخورد.

مهدی یک پسر، دبیر جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه ریزی ها و فعالیت های دو ماه گذشته دبیرخانه این جشنواره، گفت: در گام نخست تدوین فراخوان و برنامه ریزی فرآیند اجرایی جشنواره در دستورکار نهاده شد و پس از آن در گام بعدی برنامه ریزی برای انتشار گسترده فراخوان انجام شد و افتتاحیه این جشنواره برگزار گردید.

استقبال خوب هنرمندان از جشنواره هنرهای شهری مشهد

وی با اشاره بخش بین المللی این جشنواره، اضافه نمود: در یک ماه گذشته بخش گسترده ای از فعالیت های دبیرخانه جشنواره به اطلاع رسانی این بخش از جشنواره معطوف بوده است و در این زمینه با بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی با استقبال خوب هنرمندان روبه رو شدیم. در این میان صدای جشنواره به گوش بسیاری از هنرمندان رسیده است و هم اکنون به صورت روزانه با این افراد در ارتباط هستیم.

یک پسر توضیح داد: با ارتباط گیری با 70 رایزن فرهنگی و انتشار اخبار جشنواره در سایت های خارجی زبان احتمال حضور شرکت کنندگان بین المللی در این جشنواره وجود دارد، اما شاید محدودیت های زمانی زمینه حضور این افراد را با مسائلی روبه رو کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد، یک پسر با اشاره به اینکه تا به امروز دو میلیون بازدید از تبلیغات جشنواره در فضای مجازی و 7 میلیون و 700 هزار میلیون بازدید از بنرهای فراخوان در سایت های مختلف داشته ایم، اعلام نمود: 14 نقطه شهری در 13 منطقه برای اجرای پاویون ها و 21 محل برای اکران یادمان ها در نظر گرفته شده است. در بهار 1401 قرار است 39 سوژه ترکیبی از سوژه های پیرامون حضرت رضا(ع) و هویت مشهدالرضا(ع) در شهر اجرا گردد.

وی تعاملی بودن آثار و تبدیل ارائه موضوعات به سوژه های ریشه دار را از تفاوت های این جشنواره با سال های قبل دانست و اضافه نمود: براساس پیش بینی دبیرخانه جشنواره، 10 دی ماه که روز پیشنهادی اعضای شورای شهر برای نام گذاری روز ملی مشهد است فرآیند داوری به انتها می رسد و علاوه بر اعلام نتایج نهایی داوری ها در نشست خبری با حضور شهردار مشهد آثار برگزیده رونمایی می گردد. پس از این تاریخ وارد مرحله اجرایی جشنواره و ساخت المان ها می شویم و بر اساس برنامه ریزی مدیریت شهری از 25 اسفند اکران عمومی این المان های شهری شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7933

به "مشهد با رنگ های شاد رنگ آمیزی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد با رنگ های شاد رنگ آمیزی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید