ناگفته های ریزش مجدد متروپل از زبان نماینده مجلس ، ریزش براساس محاسبات و کنترل شده بود

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرد.

ناگفته های ریزش مجدد متروپل از زبان نماینده مجلس ، ریزش براساس محاسبات و کنترل شده بود

به گزاش خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی درباره دلیل ریزش مجدد ساختمان متروپل که منجر به فوت یک نفر شد، گفت: عملیات تخریب به وسیله قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجرا بوده و در حین آواربرداری این اتفاق رخ داد و دلیل تلفات در این عملیات در دست آنالیز است.

او با بیان اینکه تخریب ساختمان 8 طبقه متروپل باید با محاسبات دقیقی انجام می شد، ادامه داد: این ساختمان به شدت آسیب پذیر بوده و طبق گزارش ارایه شده، تخریب بخش عظمی از این ساختمان اجرا شده و تنها تکه ای از آن به جای مانده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه نمود: این ساختمان پس از حادثه تلخ ریزش، برای انجام عملیات تخریب و آواربرداری به قرارگاه خاتم الانبیاء تحویل شده بود و عملیات تخریب ساختمان در طول این مدت متوقف نمانده است.

رضایی کوچی درباره دلیل تاخیر در انجام علمیات تخریب گفت: اطراف این ساختمان ناپایدار بافت مسکونی و خیابان پرتردد بوده و نیمی از این ساختمان 8 طبقه هم ریزش داشته و بسیار آسیب پذیر بوده، ازاین رو باید با یک مهندسی دقیق، ریزش کامل این ساختمان انجام می شد چراکه در غیر این صورت ریسک ریزش آن بر خانه های مجاور افزایش پیدا می کرد.

او ادامه داد: طبق اعلام قرارگاه خاتم الانبیاء؛ براساس طراحی اولیه، این ساختمان آماده ریزش کنترل شده بود و در حین ریزش کنترل شده هم تمام افراد و کارگران از آن سایت خارج شده بودند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ریزش ناگهانی نبود و این ریزش در ادامه علمیات تخریب کنترل شده، انجام شد، گفت: این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل تعیین شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد نموده و منجر به فوت آن خانم شد و باید این موضوع که چرا این ریزش کنترل شده منجر به فوت یک نفر شده، بیشتر مورد آنالیز قرار بگیرد.

رضایی کوچی گفت: تخریب هنوز به خاتمه نرسیده و آواربرداری به صورت کامل انجام نشده و این ساختمان بسیار ناپایدار بوده و باید به طریقی ریزش انجام گردد که هیچ آسیبی به خانه های مجاور وارد نگردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8161

به "ناگفته های ریزش مجدد متروپل از زبان نماینده مجلس ، ریزش براساس محاسبات و کنترل شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های ریزش مجدد متروپل از زبان نماینده مجلس ، ریزش براساس محاسبات و کنترل شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید