نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل با وسایل ساده و دم دستی

به گزارش پرسینا بلاگ، سینک ظرفشویی استیل عضو ثابت و مشترک تقریباً تمام آشپزخانه های دنیاست. دلیل این امر هم تعیین است، اول اینکه سینک استیل زیباست و با هر دکور و سبکی جور درمی آید و دوم اینکه دوام و استحکام آن بالا بوده و قیمت مناسبی دارد. اما برای حفظ زیبایی و کیفیت سینک، باید با نحوه صحیح تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل آشنایی داشته باشید.

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل با وسایل ساده و دم دستی

همانطور که می دانید همه ما عاشق آن درخشش وسایل استیل آشپزخانه هستیم، اما رسیدن به آن سطح درخشش احتیاج به انجام یک سری کارها دارد. از آنجایی که سینک دائما در حال استفاده است، دائما در معرض لک و کثیفی بوده که به مرور زمان ظاهر درخشان استیل را از بین می برد. اما احتیاجی نیست نگران باشید، در این مطلب قصد داریم با آموزش کامل نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، دوباره آن جلا و درخشش اولیه سینک را به آن برگردانیم. لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

هر چند وقت باید ظرفشویی را تمیز کرد؟

تمیز کردن سینک ظرفشویی فقط برای زیبایی ظاهری نیست، تقریبا تمام وسایل مرتبط با خورد و خوراک وارد ظرفشویی می گردد، در نتیجه تمیز نبودن آن، می تواند تمام باکتری ها و میکروب های مضر را وارد مواد غذایی ما کند. مواد پروتئینی مثل گوشت خام و سبزیجات، بیشترین آلودگی را داشته و بعداز شسته شدن در سینک ظرفشویی، باید بلافاصله سینک را تمیز کرد. اما به طور کلی توصیه می گردد هر یک هفته یک بار سینک ظرفشویی خود را مرتباً تمیز کنید.

چه لوازمی برای تمیز کردن سینک استیل احتیاج است؟

برای تمیز و خوشبو کردن سینک هیچگونه احتیاجی به خرید مواد شوینده خاص ندارید. مواردی که در پایین خدمتتان عرض خواهیم کرد احتمال زیاد در کابینت آشپزخانه موجود هستند. این لوازم ساده و سالم، علاوه بر تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، خط و خش های سطحی آن را هم از بین می برند.

  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • فرچه یا برس ظرفشویی (برس شستشو نرم یا اسکاژ اسفنجی نرم)
  • سرکه سفید
  • بطری آبپاش
  • دستمال میکروفیبر
  • روغن زیتون

پس از تهیه این لوازم کافی است اقدامات زیر را قدم به قدم انجام دهید:

1- ابتدا با مقداری مایع ظرفشویی و آب داغ سطح سینک را تمیز کنید تا هیچگونه ماده چسبیده به سینک روی سطح آن باقی نماند.

2- جوش شیرین را در تمام سطح خیس سینک پخش کنید. جوش شیرین هم بوی بد سینک را از بین می برد و هم به اندازه ای قوی است که سطح سینک را به طور کامل تمیز کند بدون اینکه خط و خشی روی آن بیافتد. جوش شیرین یک ماده سالم و غیر سمی است.

3- حال با فرچه یا یک عدد اسکاژ نرم غیر سیمی، در جهت بافت استیل آغاز به برس کشیدن سطح سینک کنید. سینک فلزی دارای گره یا بافت است که در جهت خاصی قرار می گیرد. برای اینکه فرایند تمیز کردن سینک بهتر و سریعتر انجام گردد باید در جهت همین بافت فلزی، سطح سینک را برس بکشید. همچنین به طور جد از سیم ظرفشویی و یا اسکاژهای سخت سیمی دوری کنید که سطح سینک را خراب می نمایند. همچنان که با برس نرم روی سینک می کشید، جوش شیرین نیز خط و خش سطحی روی سینک را از بین می برد.

4- قبل از اینکه جوش شیرین را با آب بشوئید، سرکه سفید را داخل بطری آب ریخته و آنرا روی تمام سطح سینک اسپری کنید. وقتی این کار را می کنید، جوش شیرین آغاز به کف کردن می نماید که واکنشی طبیعی است. چند دقیقه اجازه دهید تا این ترکیب شیمیایی اسیدی کار خود را انجام دهد. پس از چند دقیقه تمام سطح سینک را با آب شسته و در انتها با یک پارچه نخی نرم آنرا خشک کنید. اگر سطح سینک همچنان کثیف بود، دوباره این عمل را تکرار کنید.

5- حال نوبت براق کردن سینک است. وقتی فرایند تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل تمام می گردد، شاید احتیاجی به برق انداختن آن نباشد اما برای آنهایی که خواهان ظاهری لوکس و شیک هستند، این عمل مهم می گردد. پس از اینکه سینک ظرفشویی تمیز و خشک شد چند قطره روغن زیتون را روی دستمال میکروفیبر ریخته و تمام سطح استیل را برای چند بار تمیز کنید. فقط حواس تان باشد که روغن زیاد نریزید تا ظرفشویی چرب نگردد.

چند نکته کاربردی

دستکش پلاستیکی بپوشید

ترکیب سرکه و جوش شیرین یک ترکیب سالم و غیر سمی است اما جوش شیرین ممکن است باعث خشکی پست گردد، بنابراین بهتر است از دستکش پلاستیکی ظرفشویی هنگام تمیز کردن بهره ببرید.

سرکه ندارید؟ از لیمو بهره ببرید

بیشتر اوقات ترکیب جوش شیرین با آب به تنهایی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل کفایت می نماید. اما برای نتیجه گیری بهتر ماده دومی هم به ترکیب اضافه می گردد. اگر سرکه در خانه ندارید، می توانید از آبلیمو نیز بهره ببرید که خاصیتی اسیدی مشابه سرکه دارد.

بجای روغن از آرد بهره ببرید

یک جایگزین دیگر برای پولیش کردن سطح سینک بجای روغن زیتون استفاده از آرد معمولی است. پس از خشک شدن سینک، یک لایه آرد را روی سینک ظرفشویی و با یک دستمال نخی نرم آغاز به سابیدن سطح سینک کنید. پس از اینکه یک دور کامل سطح سینک را دستمال کشیدید، با یک دستمال دیگر، آرد را به طور کامل از روی سطح سینک پاک کنید. حواس تان باشد که از آب استفاده نکنید چرا که باعث دریافت لوله تخلیه آب خواهد شد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: اتاق
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7009

به "نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل با وسایل ساده و دم دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل با وسایل ساده و دم دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید