نشانه جدید کرونا در بچه ها

به گزارش پرسینا بلاگ، متخصص بچه ها در ادامه با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه ها بسیار شدید بوده و بخش های بیمارستانی در حال پر شدن است، یادآور شد: شدت بیماری در بچه ها هم بستگی به بیماری زمینه ای دارد.

نشانه جدید کرونا در بچه ها

به گزارش خبرنگاران، فرهاد چوبدار مهمان برنامه طبیب با اشاره به اینکه متأسفانه بخش های بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در حال پر شدن از بچه ها کرونایی است، یادآور شد: علائم در بچه ها بغرنج تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلا درگیری ریه وجود نداشته و در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متأسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها اشتباه ننمایند هر علامتی نشانه آلرژی نیست، اظهار کرد: ممکن است که در این فصل به ویژه علائم کرونا و عفونت خودش را به شکل آلرژی نشان دهد، لذا حداقل یکبار خودشان را به پزشک نشان دهند.

متخصص بچه ها در ادامه با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه ها بسیار شدید بوده و بخش های بیمارستانی در حال پر شدن است، یادآور شد: شدت بیماری در بچه ها هم بستگی به بیماری زمینه ای دارد، چون ما در بیمارستان بچه های سرطانی، نواقص کلیه و پیوندی هم داریم و کرونا در آنها شدیدتر خودش را نشان می دهد و در بچه های معمولی خفیف تر است.

وی همچنین توضیح داد: اتفاقا علائم در بچه ها بغرنج تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلا درگیری ریه وجود نداشته باشد و اتفاقا در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متأسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم. این ویروس جهش یافته گرچه ممکن است علائم خفیف تری داشته باشد اما قدرت انتقالش بیشتر است و متأسفانه بچه ها را هم به شدت درگیر می نماید.

چوبدار در ادامه به دلیل شروع فصل آلرژی به این بحث اشاره نمود و گفت: آلرژی انواع مختلف دارد و از همان بدو تولد خودش را نشان می دهد و تا 90 درصد موارد تا دو سالگی و پنج درصد آن نیز تا هفت سالگی بهبود پیدا می نماید و پنج درصد دیگر ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند.

این فوق تخصص نوزادان با شرح اینکه آلرژی خودش را به انحای مختلف نشان می دهد، یادآور شد: یک آلرژی ممکن است از دستگاه گوارش و آلرژی های غذایی در نوزادان شروع شود و در سنین بالا که می رسد تبدیل شرایط دهد تا جایی که اول گوش و حلق و بینی و بعد به صورت کهیر و آلرژی نسبت به داروها و سموم و در نهایت با آسم و یا آلرژی راه های هوایی خودش را نشان دهد، در سال های اخیر به دلیل اینکه میزان بهداشت در جامعه افزایش پیدا نموده سیستم ایمنی بدن چون با ویروسی روبرو نمی شود به سمت آلرژن ها برمی شود و این آلرژن ها را به عنوان بیگانه تلقی نموده و با آن مبارزه می نماید.

وی با اشاره به اینکه درمان آلرژی روبرو کنترل شده با آلرژن هاست، ادامه داد: به شرطی که تحمل سیستم ایمنی را هم به تدریج افزایش دهیم و روبرو زودرس از همان سه، چهار ماهگی شروع می شود.

چوبدار همچنین در مورد استفاده از داروهای ضد حساسیت در نوزادان توضیح داد: دادن آنتی هسیتامین ها به ویژه در یک سال اول زندگی به بچه ها ممنوع است و باعث افزایش مرگ ناگهانی شیرخوار شود، به طور کلی نیز استفاده از آنتی هیستامین ها به ویژه فرم قدیمی آن اصلا به صورت مداوم توصیه نمی شود، زیر شش ماه که اصلا از آنتی هیستامین ها استفاده نمی کنیم و در سنین بالاتر هم آنتی هیستامین های نسل جدیدی هستند که زیر نظر پزشک می توان از آنها استفاده کرد.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در انتها مطرح کرد: توصیه می کنم کسانی که آلرژی دارند قبل از هر چیز به فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی مراجعه نمایند، تعداد افراد دارای این تخصص کم است اما این متخصصان در بیمارستان های دانشگاهی از جمله بیمارستان ما حاضر بوده و سرویس مناسبی ارائه می نمایند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6953

به "نشانه جدید کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه جدید کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید