نظارت بر ساخت وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: دستگاه های اجرایی آمادگی برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت وساز را داشته باشند.

نظارت بر ساخت وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود

گودرز امیری در کارگروه ویژه برخورد با تخلفات ساخت وساز و تغییر کاربری غیرمجاز که امروز 19 اسفندماه برگزار گشت، اظهار کرد: برای مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز عزم و جدیت در همه دستگاه های اجرایی به وجود آید.

وی شرح داد: همه دستگاه های اجرایی آمادگی کامل بخصوص در ایام تعطیل داشته باشند تا ساخت وسازهای غیرمجاز را در همان نقطه شروع جلوگیری کنند.

معاون استاندار لرستان گفت: قبل از صدور پروانه ساخت باید ارتفاع ساختمان و بنا مشخص و با نظارت مداوم نظام مهندسی و شهرداری در ساخت وساز از تخلفات جلوگیری شود.

امیری اضافه نمود: رویکرد ما در مبارزه با ساخت وساز غیرمجاز، اقدام پیشگیرانه است و شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف اند هر جا مصالح ساختمانی مشاهده کردند، مجاز بودن ساخت وساز را بررسی و در صورت غیرقانونی بودن نسبت به برخورد قانونی اقدام کنند.

وی بیان نمود: در تخریب بناهایی که به هر شکلی غیرمجاز ساخته می شوند تبعیضی نباید صورت گیرد و با تسریع در طی مراحل قانونی و با هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی برخورد و اقدام لازم به عمل آید.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: تغییر کاربری امور اراضی و ساخت وسازهای غیرمجاز در حوزه روستاها، مناطق کشاورزی و حتی در داخل حوزه شهری در حال گسترش بوده و در این راستا ورود جدی و مؤثر دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی امری ضروری است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات و اقدامات اجرا شده در راستای برخورد با ساخت وساز غیرمجاز پرداختند و در خاتمه بر همکاری دستگاه قضا بر تسریع در فرایند رسیدگی به نظارت دقیق و جدیت شهرداران، بخشداران و دهیاران در ارائه گزارش تخلفات در شهرها و روستاها، تسریع در فرایند بازنگری طرح هادی روستاها توسط بنیاد مسکن و پیگیری های لازم در تخریب تفکیک های غیرمجاز تأکید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6791

به "نظارت بر ساخت وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر ساخت وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید