نمایشگاه هنر های اسلامی لاهور با حضور چشم نواز ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- نمایشگاه هنر های اسلامی با حضور سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان افتتاح شد.

نمایشگاه هنر های اسلامی لاهور با حضور چشم نواز ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در این نمایشگاه که در محل مرکز هنری- فرهنگی الحمرا لاهور دایر شده، آثاری زیبا از هنر های زیبا و تجسمی از جمله خوشنویسی، نقاشی، میناکاری، معماری اسلامی، سفالگری و کاشی کاری به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه که با همکاری خانه فرهنگ کشورمان در لاهور، بنیاد یونس امره ترکیه و ایوان علم و فن پاکستان با هدف آشنایی بیشتر با زیبایی های هنر اسلامی به منظور صلح و دوستی کشور های مسلمان برگزار شده، غرفه چشم نواز ایران مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ کشورمان در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اهمیت اقدامات هنری گذشته و معاصر دنیا اسلام و سهم فرهنگ در تمدن اسلامی گفت: هنر زبان مشترک بشریت است و هر انسانی با هر ملیت و هر زبانی، زیبایی های هنر را درک می نماید.

وی تاکید نمود: ایران، پاکستان و ترکیه با تمدنی باستانی و اسلامی، ظرفیت های هنر های اسلامی زیادی دارند.

اولاش ارتاس نماینده فرهنگی ترکیه در لاهور نیز با بیان اینکه هنر اسلامی تحت تاثیر عوامل منطقه ای و فرهنگ بومی به وجود آمده است گفت: هنر اسلامی به عنوان اهرمی موثر میتواند نقش مهمی در پایداری صلح و امنیت در منطقه ایفا نماید.

عرفان قریشی، دبیر کل انجمن خوشنویسان پاکستان نیز طی سخنرانی از خوشنویسی به عنوان هنر مشترک در کشور های اسلامی نام برده و توضیح داد:ایران سهم بسزایی در شکوفایی و رشد این هنر قدیمی و اسلامی داشته است.

لازم به ذکر است نمایشگاه هنر های اسلامی به مدت پنج روز در مرکز هنری- فرهنگی الحمرا لاهور به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7930

به "نمایشگاه هنر های اسلامی لاهور با حضور چشم نواز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هنر های اسلامی لاهور با حضور چشم نواز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید