نمره قبولی آسمان خراشان ایران در جام جهانی، المپیک نزدیک تر از یک چشم بر هم زدن

به گزارش پرسینا بلاگ، تیم ملی بسکتبال کشورمان اگر چه نتوانست از گروهش در جام جهانی صعود کند، اما پیروز شد با خلق شگفتی تک سهمیه آسیا را برای المپیک کسب کند.

نمره قبولی آسمان خراشان ایران در جام جهانی، المپیک نزدیک تر از یک چشم بر هم زدن

به گزارش ، تیم ملی بسکتبال کشورمان روزگذشته پیروز شد در آخرین دیدار خود در رقابت های جام دنیای بسکتبال با نتیجه 95 بر 75 مقابل فیلیپین به پیروزی برسد تا به پنجمین برد تاریخ خود در رقابت های جام های دنیای بسکتبال دست پیدا کند.

شاگردان مهران شاهین طبع همچنین توانستند با این برد سهمیه المپیک را هم کسب نمایند. این اتفاق بزرگترین دستاورد بسکتبال کشورمان در 12 سال گذشته بود که در شهر پکن رقم خورد.

تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش از این تنها 2 مرتبه دیگر (یک بار در سال 1948 و یک بار هم در سال 2008) پیروز شده بود به المپیک راه یابد، نکته جالب توجه اینجا است که بسکتبال کشورمان در حالی به این مهم دست یافت که دیگر رشته های توپی کشورمان هنوز پیروز به این کار نشده اند، فوتبال کشورمان هنوز فاصله زیادی تا المپیک دارد، هندبال هم شانس زیادی ندارد و تیم ملی والیبال هم آن طور که مسئولانش این روز ها صحبت می نمایند شاید المپیکی نگردد!

آسمان خراشان کشورمان با وجود این افتخاری که کسب کردند، نتوانستند یکی دیگر از اهداف خود در این رقابت ها را عملی نمایند و آن هم صعود از گروهشان بود. پیش از این بسیاری امیدوار بودند تیم ملی بسکتبال کشورمان با شکست پورتوریکو و تونس به جمع 16 تیم برتر جام برسد، اما این طور نشد و تیم ایران در دور گروهی این رقابت ها به 3 شکست پیاپی دست یافت.

شاگردان شاهین طبع در بازی نخست مقابل تیم شانزدهم دنیا یعنی پورتوریکو قرار گرفتند، ایران در حالی که بیش از 20 امتیاز با حریفش فاصله داشت در دقایق پایانی که می توان از آن با عنوان 4 دقیقه جهنمی یاد کرد بازی برده را 83 بر 81 واگذار کرد تا در همان ابتدا کاخ آرزو های ایران خراب گردد.

بازی مقابل تونس که پیش از این هم در جام دنیای روبه رو شده و توانسته بودیم آنها را شکست دهیم هم با درخشش ستاره آن ها یعنی صلاح مجری به یک کابوس تمام عیار شد و آسمان خراشان کشورمان در حالی که از لحظا روحی شرایط مناسبی نداشتند 79 بر 67 شکست خوردند. تا امید صعود به مرحله بالاتر و ثبت شگفتی از دست برود.

اسپانیا تیم دوم دنیا سومین حریف کشورمان بود، آسمان خراشان در این بازی بر خلاف 2 بازی قبل در حالی که دیگر فشار روانی را احساس نمی کردند خوش درخشیدند تا کوارتر پایانی از این تیم جلو بودند. این نمایش خیره نماینده مقابل اسپانیا بسیاری را به المپیک امیدوار کرد. دقیقا تیم ملی هم در ادامه کار نشان داد که به پختگی کامل رسیده است و با 2 پیروزی پیاپی مقابل آنگولا و فیلیپین المپیکی شد.

این اتفاق بدون شک بسیار راضی نماینده بود، اما نباید فراموش کرد که حضور در جمع 12 تیم المپیک حالا عملی شده و باید طوری برنامه ریزی کرد که در توکیو هم درخشید و تنها زنگ تفریح نشد.

قطعا استفاده از مربی سطح بالای خارجی با شرایط فعلی نشدنی است و بخهتر است اگر قرار است مربی خارجی سطح پائینی هم استفاده گردد این کار را نکرد و با همین ترکیب فعلی مخصوصا پس از آن که سهمیه المپیک هم کسب شد ادامه داد.

تیم ایران برای این مسابقات تدارکات خوبی داشت، اما قطعا تجربه این مسابقات نشان داد ایران به بازی های بیشتری برای پیروزیت احتیاج دارد و مسئولان باید از همین حالا به فکر باشند تا ملی پوشان با تجربه شرایط آماده سازی مناسب و کسب تجربه کافی دیگر اشتباهات این جام را تکرار ننمایند.

جام دنیای رویداد بسیار مهمی است، اما نباید فراموش کرد که این تورنمنت با 32 تیم برگزار می گردد و بسیاری از قدرت های بسکتبال با همه توان در آن حاضر نمی شوند، اما المپیک جای تنها 12 تیم است و همه تیم های حاضر با تمام توان به میدان می آیند پس کار سخت تر است و باید مسئولان تدارکات بیشتری فراهم نمایند.

بسکتبال ایران پتانسیل و توانایی زیادی دارد و قطعا با توجه بیشتر مسئولان می توان شاهد درخشش این رشته حتی بیش از بعضی رشته های گروهی دیگر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1392

به "نمره قبولی آسمان خراشان ایران در جام جهانی، المپیک نزدیک تر از یک چشم بر هم زدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره قبولی آسمان خراشان ایران در جام جهانی، المپیک نزدیک تر از یک چشم بر هم زدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید