هرآنچه در خصوص گلکسی A90 سامسونگ می دانیم؛ اولین میان رده مجهز به 5G

به گزارش پرسینا بلاگ، تعداد پرچمداران سامسونگ که به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز هستند تا خاتمه سال جاری به بیش از 10 عدد می رسد، از گلکسی S10 و گلکسی فولد گرفته تا گلکسی نوت 10 و نسخه 5G از همه این مدل ها. اما ظاهرا کره ای ها باز هم قانع نیستند.

هرآنچه در خصوص گلکسی A90 سامسونگ می دانیم؛ اولین میان رده مجهز به 5G

بر اساس گزارش یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی به نام همرستوفر، سامسونگ دو گوشی هوشمند با شماره مدل های SM-A905 و SM-A908 توسعه می دهد که هر دو به چیپست اسنپ دراگون 855 مجهز هستند اما در رده ای پایین تر از پرچم داران خانواده گلکسی S10 قرار می گیرند. در حقیقت می توان گفت این دو تلفن هوشمند (که هردو مدل های متفاوتی از یک محصول هستند) روح پرچم داری در کالبد یک میان رده خواهند بود.

با توجه به شماره مدل های ذکر شده، به نظر می رسد که گوشی های مورد بحث از خانواده گلکسی A و احتمالا همان گلکسی A90 و گلکسی A90 5G باشند. پیش از این همرستوفر اعلام نموده بود که این دستگاه ها به عنوان اعضای خانواده جدید گلکسی R معرفی خواهند شد، اما اکنون می گوید که منابعش با توجه به برنامه نام گذاری داخلی و تجاری سامسونگ، دچار سردرگمی شده اند. در نتیجه، او نیز به گلکسی A90 به عنوان مورد احتمالی اشاره می نماید.

طراحی

جای تعجب ندارد که گلکسی A90 و گلکسی A90 5G معینات یکسانی داشته باشند و تفاوت آن ها تنها در پشتیبانی از شبکه 5G باشد. اطلاعاتی که به تازگی درباره معینات این دو گوشی هوشمند منتشر شد نیز این شباهت را تایید می نماید. طبق این اطلاعات، هر دو مدل به نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی با پنل AMOLED و اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز هستند و دوربین اصلی آن ها دوگانه خواهد بود.

سامسونگ چند سالی است که علاوه بر افزودن برند و مدل های جدید، با ارائه طراحی رده بالا و به کارگیری فناوری های به روز در میان رده های خود، آن ها را به انتخاب هایی مناسب برای بسیاری از کاربران تبدیل نموده است. در حال حاضر گلکسی A80 پیشرفته ترین گوشی غیر پرچم دار کمپانی کره ای است که تقریبا رویای نمایشگر بی حاشیه و بدون بریدگی و حفره را برای سامسونگ محقق نموده است. دوربین اصلی این گوشی به مکانیزمی مجهز است که هنگام احتیاج به دوربین سلفی، با بالا آمدن و چرخیدن به سمت پنل جلویی گوشی به عنوان دوربین سلفی نیز استفاده می گردد. در حالی که انتظار می رفت گلکسی A80 پایه گذار طراحی جدیدی برای میان رده های سامسونگ باشد، ظاهرا گلکسی A90 طراحی متفاوتی خواهد داشت.

دوربین

در ماه آوریل گلکسی A80 با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه دوربین دوم 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ToF معرفی گردید. پیش از این انتظار می رفت گلکسی A90 نیز از سنسور 48 مگاپیسکلی مشابه به عنوان دوربین اصلی استفاده کند که با سنسور دوم 12 مگاپیکسلی و لنز سنسور 5 مگاپیکسلی بهره بگیرد. همچنین گفته می شد سامسونگ میخواهد از یک فناوری اختصاصی به نام Tilt OIS استفاده کند که به ثابت ماندن تصویر پیش از عکس دریافت یاری می نماید.

در سوی دیگر، مدل 5G از سیستم دوربین متفاوتی استفاده می نماید. در این نسخه از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه دوربین 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سوم استفاده می گردد. اما به جای دوربین دوم 12 مگاپیکسلی، این بار از یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده می گردد. ظاهرا کره ای ها قصد دارند فناوری Tilt OIS را نیز حذف نمایند تا قیمت نهایی نسخه 5G کمتر گردد.

اما شایعات جدید از ساختار متفاوتی برای بخش دوربین حکایت دارند. در حال حاضر گفته می گردد این گوشی با دوربین دوگانه فراوری می گردد که از یک سنسور 32 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار یک سنسنور ثانویه 8 مگاپیکسلی استفاده می نماید. این ترکیب تقریبا مشابه دوربین گلکسی A70 است با این تفاوت که دوربین A70 از سنسور سوم 5 مگاپیکسلی نیز برخوردار بود. همچنین، معین نیست که آیا گلکسی A90 نیز از سنسور ToF به کار رفته در گلکسی A80 و یا ساختار مکانیکی دوربین آن بهره می گیرد یا خیر.

زمان عرضه و قیمت

در حالی که برنامه سامسونگ برای عرضه و قیمت گلکسی A90 همچنان نامعین است، در یکی از شایعات به این موضوع اشاره شده است که قیمت این گوشی از گلکسی S10e که ارزان ترین نسخه از خانواده پرچم دار گلکسی S10 است، پایین تر خواهد بود. قیمت گلکسی S10e در حال حاضر برابر با 749 دلار است و البته به دلیل ارزان تر بودن، از بعضی از ویژگی های مهم پرچم داران سال جاری سری S، مانند اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه گانه محروم است. پیش بینی ها به قیمتی معادل 699 دلار و یا حتی 649 دلار برای گلکسی A90 اشاره می نمایند.

با وجود اینکه خانواده گلکسی A90 از چیپست پرچم دار اسنپدراگون 855 بهره می گیرد، اما به دلیل قرار دریافت در صندلی میان رده ها، طبیعی است که در بخش امکانات و ویژگی ها نسبت به گلکسی S10 و گلکسی S10 Plus در رده پایین تری قرار بگیرد. به احتمال زیاد، بدنه شیشه ای و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک که در گلکسی S10 و S10 Plus حضور داشتند، در گلکسی A90 استفاده نخواهند شد. همچنین، با وجود این که هر دو خانواده از ترکیب دوربین های با ظرفیت بالا در گوشی های خود بهره گرفته اند، احتمالا کیفیت و عملکرد سنسورها در خانواده گلکسی S10 بهتر از گلکسی A90 خواهد بود. مورد دیگر نیز باتری دستگاه هاست که باز هم در گلکسی S10 و S10 Plus از باتری های بزرگتری نسبت به گلکسی A90 استفاده خواهد شد.

چنین تفاوت هایی برای گلکسی A90 5G در مقابل گلکسی S10 5G نیز احتمال دارد. با توجه به قیمت گلکسی S10 5G که در حال حاضر معادل 1299 دلار است، انتظار داریم گلکسی A90 5G قیمتی کمتر از این مبلغ داشته باشد. سایر معینات مانند اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری One UI و فناوری شارژ سریع سامسونگ در بین این دو خانواده مشترک خواهد بود.

منبع: Phonearena

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 810

به "هرآنچه در خصوص گلکسی A90 سامسونگ می دانیم؛ اولین میان رده مجهز به 5G" امتیاز دهید

1 کاربر به "هرآنچه در خصوص گلکسی A90 سامسونگ می دانیم؛ اولین میان رده مجهز به 5G" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه در خصوص گلکسی A90 سامسونگ می دانیم؛ اولین میان رده مجهز به 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید