هر همدانی روزانه چقدر زباله فراوری می نماید؟

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: روزانه 450 تن زباله در همدان فراوری می گردد.

هر همدانی روزانه چقدر زباله فراوری می نماید؟

وحید علی ضمیر در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سرانه فراوری زباله در کشور برای هر نفر دو و 780 گرم و این آمار برای هر همدانی 810 گرم است، اضافه نمود: احتیاج است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش فراوری زباله را داشته باشیم و کاهش زباله فراوریی در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: جمع آوری زباله شهر همدان به صورت مکانیزه و با 50 دستگاه پرس زباله انجام می گردد و 900 نفر کار رفت و روب و جمع آوری زباله را انجام می دهند.

وی ادامه داد: ایده آل این است که بتوانیم زباله ها را یک روز در میان جمع آوری کنیم اما درحال حاضر زباله ها از ساعت 21 شب تا 6 صبح از سطح شهر جمع آوری می شوند.

علی ضمیر به تقسیم بندی زباله ها به دو بخش زباله های تر و خشک اشاره نمود و گفت: 78 درصد زباله ها تر و 22 درصد آنها خشک است که 20 درصد زباله خشک توسط پیمانکاران در مناطق چهارگانه شهرداری تفکیک و جداسازی می شوند که کمک شایانی در تفکیک زباله است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در مورد زباله های عفونی، توضیح داد: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود 6 تن زباله بیمارستانی فراوری می گردد که این پسماندها به طور مستقیم از مراکز فراوری توسط ماشین آلات ویژه زباله به محل دفن منتقل و در بخش مجزا و کنترل شده ای از محل دفن بهداشتی زباله با استفاده از آهک هیدراته به روش ترانشه ای با رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی دفن می شوند.

وی درباره پسماندهای عمرانی و ساختمانی نیز گفت: با توجه به فراوری بیش از 1000 تن نخاله و ضایعات ساختمانی در شهر، لزوم ساماندهی این پسماندها بیش از گذشته نمایان است.

وی اضافه نمود: این عملیات در دومحور مراقبت از عدم تخلیه وراهنمایی وهدایت به منظور دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی در سطح شهر و دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی با استفاده از بخش خصوصی صورت می گیرد.

علی ضمیر با اشاره به فعال بودن شبانه روزی سایت دفن زباله شهرداری همدان هم بیان نمود: سایت دفن زباله دارای یک ایستگاه موقت و یک ایستگاه دائم است که 14 کیلومتر از شهر فاصله دارد و به منظور جمع آوری زباله ها با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه تر، ماشین ها زباله را در سایت موقت زباله تخلیه نموده و از آنجا به سایت دائم انتقال می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در انتها گفت: 11 میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد که جمع آوری زباله و رفت و روب آن کار راحتی نیست و به علت عدم همکاری بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله مجبور هستیم از ساعت 7 تا 10 صبح در یک نوبت دیگر اقدام به جمع آوری زباله کنیم که این امر موجب صرف هزینه مجدد می گردد.

وی ادامه داد: از شهروندان در حوزه جمع آوری زباله خواهش می کنیم شهرداری را کمک رسانند و ساعت 21 زباله ها را بیرون بگذارند تا هزینه جمع آوری زباله ها کاهش و خدمات شهرداری افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 36

به "هر همدانی روزانه چقدر زباله فراوری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر همدانی روزانه چقدر زباله فراوری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید