همه چیز درباره نسخه پلاس تیبا، رانا و ساینا

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران- تیبا 2 پلاس شش سال بعد از عرضه تیبا 2 معمولی روانه بازار شد. سایپا، تیبا 2 را سال 93 به بازار آورد و تولید تیبا 2 پلاس را از سال 99 استارت زد. در بازار آزاد الان اختلاف قیمت آن ها کمتر از پنج میلیون است و به خاطر مشخصات فنی یکسان، خریداران تیبا 2 پلاس پول زیادی بابت آپشن هایی مثل مانیتور و دودی شدن شیشه های عقب پرداخت نمی کنند. بین محصولات داخلی تقریبا همین سناریور را برای رانا پلاس و ساینا پلاس که هر دوتا سال 99 عرضه شدند، شاهد هستیم.

همه چیز درباره نسخه پلاس تیبا، رانا و ساینا

تیبا 2 و تیبا 2 پلاس

قیمت تیبا 2 روز چهارشنبه دوم شهریور در بازار آزاد 207 میلیون تومان بود و نسخه پلاس این خودرو چهار میلیون تومان گران تر فروخته شد. یعنی 211 میلیون تومان. تیبا 2 در کارخانه 126 میلیون ارزش دارد و سایپا فعلا فروش نسخه پلاس این محصول را در کارخانه متوقف کرده است. وقتی مشخصات فنی دو مدل را مقایسه می کنیم، تفاوتی دیده نمی شود. هر دو مدل با موتور 1.5 لیتری روانه بازار شدند و اختلافشان، در اضافه شدن چند آپشن به تیبا 2 پلاس خلاصه می شود. اضافه شدن مانیتور لمسی و دوربین عقب، باربند، حذف زه های روی در، تبدیل قاب جلوپنجره از پلاستیک به استیل، دودی شدن شیشه های عقب، آینه های جانبی با طرح نو، روکش های چرمی جایگاه و رینگ های آلومینیومی مهمترین آپشن های اضافه شده به تیبا 2 پلاس محسوب می شوند.

رانا LX و رانا پلاس

رانا LX نخستین نسخه تولید شده بود که بین سال های 92 تا 99 از طریق ایرانخودرو به بازار آمد. همزمان با توقف تولید رانا LX، ایرانخودرو سراغ طراحی رانا پلاس رفت و اولین نسخه های آن را پاییز 99 به دست مشتریان رساند. رانا LX الان در بازار آزاد حدود 265 میلیون تومان معامله می شود و خرید رانا پلاس حدود 300 میلیون تومان آب می خورد. چند سطر بالاتر به توقف تولید رانا LX در کارخانه اشاره کردیم، اما رانا پلاس در نمایندگی های فروش ایرانخودرو 214 میلیون تومان عرضه می شود و از این حیث بعد از پژو 206 تیپ دو و مدل های مختلف سمند، ارزان ترین محصول داخلی ایرانخودرو به شمار می رود. رانا پلاس نسبت به رانا LX علاوه بر تغییر ظاهری و اضافه شدن چند آپشن، در بخش استاندارد آلایندگی موتور شرایط بهتری پیدا کرده است. در بخش ظاهری طراحی چراغ های عقب و جلو و جلوپنجره عوض شده است. راهنمای LED به آینه ها اضافه شده و زه ها و دستگیر ه های در همرنگ بدنه شده اند. فرمان این خودرو نیز همان فرمان پژو 207 است که دکمه های کنترلی روی آن قرار گرفتند. موضوعی که باعث می شود رانا پلاس از نظر آلایندگی اوضاع بهتری نسبت به رانا LX داشته باشد، ارتقا استاندارد آلایندگی موتور از یورو چهار به یورو پنج است.

ساینا و ساینا پلاس

ساینا دنده ای شش سال قبل روانه بازار شد. سایپا در زمستان سال 95 نخستین مدل های ساینا دنده ای را تحت عنوان ساینا SX و EX فروخت و سال 99، همزمان با تیبا 2 پلاس، ساینا پلاس دنده ای را به بازار آورد. ساینا پلاس به صورت سفارشی عرضه می شود اما ساینا معمولی را سایپادر کارخانه الان نزدیک 170 میلیون تومان می فروشد. مدل هایی که در بازار آزاد به ترتیب 217 و 201 میلیون تومان دست به دست می شوند. دلیل اختلاف 15، 16 میلیون تومانی ساینا پلاس دنده ای و ساینا دنده ای اضافه شدن چند آپشن مثل مانیتور هفت اینچی لمسی، دکمه های کنترلی روی فرمان، شیشه دودی عقب، روکش چرم جایگاه، دوربین عقب است. به جز این آپشن، ساینا پلاس چند تغییر ظاهری درقیاس با ساینا دنده ای دارد. مثلا داشتن سپر دو رنگ یکی از نشانه های ساینا پلاس به شمار می رود.

تفاوت قیمت تیبا 2، رانا و ساینا با نسخه های پلاس

خودرونسخه معمولینسخه پلاس
تیبا 2207 میلیون تومان 211 میلیون تومان
رانا 265 میلیون تومان300 میلیون تومان
ساینا201 میلیون تومان217 میلیون تومان
منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8129

به "همه چیز درباره نسخه پلاس تیبا، رانا و ساینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نسخه پلاس تیبا، رانا و ساینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید