پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان اردبیل 100 درصد است.

پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است

به گزارش خبرنگاران، منطقه اردبیل، احمد ناصری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال جاری در قالب پروژه مهر اقدامات مبتکرانه ای را انجام دادیم به طوری که با تهیه نرم افزار جامع سعی بر این بوده تا وضعیت فضاهای آموزشی به صورت مرتب مورد رصد قرار گیرد تا با آنالیز معایب و مسائل بتوانیم در قالب برنامه ریزی های درست کمبودها و نواقص را در مدارس برطرف کنیم.

وی شعار سالتحصیلی سال جاری را مدرسه محوری، برنامه ریزی، توانمندسازی، کار جهادی و رشد کیفی اعلام و گفت: قرار است در سالتحصیلی جدید هر مدرسه با توجه به شرایط خاص خود به ویژه مقطع تحصیلی شعاری را برای خود انتخاب کند تا بر همین اساس فعالیت ها و برنامه ریزی ها دنبال گردد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: صندلی مدیران در مدارس باید احیا گردد و مدیر در مدرسه و فضاهای تعلیم و تربیت نقش آفرین اصلی باشد.

ناصری ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مدرسه با محیط پیرامونی را یادآور شد و گفت: در کنار ارتقای فضای بانشاط مدرسه ما طرح تجلیل و تکریم از بازنشسته ها را در جلسات شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار دادیم و حتی نسبت به راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی نیز اقدام کردیم.

وی بیان نمود: در سالتحصیلی گذشته 946 نفر و سال جاری نیز بیش از یک هزار نفر از نیروهای انسانی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و ما سعی داریم از .اولین بازنشستگان فرهنگی استان که مربوط به سال 53 است تجلیل نموده و قرار است در هر مدرسه تجلیل از بازنشسته ها انجام گردد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح آراستگی محیط کار و همچنین ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی مجموعه های آموزشی اطلاع داد و توضیح داد: در سالتحصیلی جدید در قالب 3 هزار و 300 واحد آموزشی، 10 هزار کلاس درس، بیش از 250 هزار دانش آموز و 19 هزار معلم فعالیت آموزشی را انجام می دهند.

ناصری به تک نوبته بودن مدارس غیردولتی در استان و پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف اشاره نمود و گفت: در مقطع ابتدائی 100 درصد، متوسطه اول 94 درصد و متوسطه دوم نیز 80 درصد پوشش تحصیلی انجام می گردد که در همه مقاطع از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی به توزیع رشته های تحصیلی به ویژه گرایش دانش آموزان به هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش بالاتر از میانگین کشوری بیان کرد و اضافه نمود: امیدواریم براساس اهدافی که در دوره های تحصیلی قید شده بتوانیم برنامه ریزی ها و هدفگذاری های خودمان را انجام دهیم.

ناصری در مودر تعطیلی مدارس در ایام سرد سال و به دلیل برودت هوا توضیح داد: در همه شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش و جمع بندی آموزش متوسطه تعطیلی مدارس با هماهنگی روابط عمومی و رسانه ها اعلام می گردد تا دانش آموزان و خانواده های آنها از این بابت مسئله ای نداشته باشند.

وی به برنامه ویژه در مدارس به عنوان بوم اشاره نمود و اضافه نمود: در پایه چهارم تا نهم دوساعت برنامه آموزشی آزاد وجود دارد که با صلاحدید شورای آموزش و پرورش قرار است در چندین مدرسه برای این ساعت پیشنهاد تدریس زبان ترکی ارائه گردد که البته این کار به شرط تهیه محتوا و مباحث مورد احتیاج امکانپذیر خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه نمود: براساس اصل 15 قانون اساسی آموزش ادبیات ترکی در مدارس آذری نشین به صورت محدود مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با تدارک زیرساخت ها امکان این کار در استان اردبیل نیز فراهم آید.

ناصری به تحصیل 45 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفیت تحصیل در این مدارس اشاره و اظهار کرد: 20 درصد دانش آموزان استان در این مدارس تحصیل می نمایند که کیفیت این مدارس نیز مطلوب است.

وی با بیان اینکه کنکور مقوله آموزش و پرورش نیست و یک مساله عارضی است، گفت: در هیچ یک از اهداف دوره های تحصیلی نامی از کنکور و آماده کردن دانش آموزان برای حضور در این آزمون قید نشده اما ما به تناسب شرایط جامعه برنامه های مفصلی را در آمادگی دانش آموزان برای حضور در آزمون سراسری تدارک دیدیم که از جمله آن برگزاری همایش، استفاده از اساتید در تست زنی، اصلاح روش مطالعه و کنترل استرس برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه نمود: ما در قالب کارگروه تخصصی به صورت عمیق موضوع کنکور را آنالیز کردیم و جمع بندی این فعالیت ها را به شورای فرهنگ عمومی ارائه کردیم تا در سفر پیش روی رئیس جمهور درخواست بهره مندی از سهمیه استان های مناطق محروم را ارائه کنیم.

ناصری بیان نمود: اگر ما بتوانیم در جمع استان های محروم قرار گیریم رتبه کنکور استان قطعا از 21 به هشتم بهبود خواهد یافت و در کنار آن انتظار داریم دانشگاه های استان نیز ظرفیت پذیرش خود را افزایش دهند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1511

به "پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 100 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید