چه خصوصیاتی برای مردها جذاب تر است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، درست است که می گویند زیبایی به سیرت نیکوست نه به صورت زیبا اما باز هم نمی توان تاثیر اولین نگاه را نادیده گرفت. دوست دارید بدانید مردها بیشتر به چه چیزهایی توجه می نمایند و چه چیزهایی از نظر آن ها جذاب است؟ خوشبختانه تحقیقات و مطالعات زیادی در این زمینه شده است و خلاصه ای از نتیجه این تحقیقات را در ادامه مطلب بخوانیم.

چه خصوصیاتی برای مردها جذاب تر است؟

چشم های آبی

زنان بور و بلوند برای مردها جذابیت بیشتری دارند. در تحقیقی که در دانشگاه ترومسو نروژ اجرا شده است به این نتیجه رسیده اند که مردهای چشم آبی بیشتر مجذوب زنان چشم آبی می شوند.

محققان از 443 نفر سوالاتی درباره مو و رنگ چشم همسر سابق و یا همسر فعلی شان پرسیدند. به علاوه مجموعه عکس هایی از مدل هایی با رنگ چشم های متفاوت نشان دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که خانم ها و مردهای چشم تیره هیچ توجهی به رنگ چشم نشان نمی دادند اما مردهای چشم آبی خانم های چشم آبی را انتخاب می کردند.

یکی از دلایل این موضوع به ژنتیک مربوط می گردد. تنها زمانی بچه چشم آبی به جهان می آید که یا هم پدر و هم مادرش چشم آبی باشند و یا یکی از خویشاوندان پدر و مادر چشم آبی باشند. به همین دلیل می توان گفت مردهای چشم آبی بیشتر جذب زنان چشم آبی می شوند.

ظاهر مسن تر

شاید زمانی که اولین موهای سفید را روی سرتان می بینید احساس خوبی نداشته باشید اما طبق تحقیقات به دست آمده توسط روانشناسان هر چه ظاهر پخته تری داشته باشید برای یک مرد جذاب تر هستید. محققان به این نتیجه رسیده اند مردهای که مادرشان آن ها را در سن بالا به جهان آورده است هنگامی که دنبال یک رابطه طولانی مدت و پایدار هستند بیشتر مجذوب زنانی می شوند که سن بالاتری دارند اما در رابطه های کوتاه مدت سن برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد.

ویژگی های مشابه والدین

والدین در اولویت های مردها تاثیر زیادی دارند. محققان به این نتیجه رسیده اند که مردها بیشتر مجذوب زنانی می شوند که رنگ موها و چشم های او به مادرش شباهت دارد.

حس شوخ طبعی

حس شوخ طبعی یکی دیگر از ویژگی هایی است که در جذب مردها تاثیر زیادی دارد. ساده بگویم مردها ترجیح می دهند با کسی باشند که به لطیفه های او واکنش نشان دهد و حس شوخ طبعی او را دوست داشته باشد نه این که او را بخنداند.

ریسک پذیر بودن

برای مردها زنانی جذابیت بیشتری دارند که روحیه ماجراجویی داشته باشند و در فعالیت های ماجراجویانه و خطرناک مثل کوه نوردی، اسکی و مواردی از این قبیل شرکت نمایند. این ویژگی برای خانم ها نیز جذابیت بیشتری دارد.

صدای بلند

شاید فکر کنید که صدای زیر و آرام برای مردها جذاب تر است اما تحقیقات به دست آمده نشان داده است که مردها بیشتر جذب صدای بلند می شوند. به علاوه محققان به این نتیجه رسیده اند زن ها زمانی که با مردی که به او علاقمند شده اند صحبت می نمایند بدون این که خودشان متوجه باشند با صدای بلند حرف می زنند.

شخصیت

علاوه بر ویژگی های ظاهری برای مردها ویژگی های شخصیتی مثل مهربانی نیز جذابیت دارد. در واقع ویژگی های شخصیتی مثبت تاثیر مثبتی روی دیدگاه مرد و جذابیت زن دارد.

اجزای صورت

طبق تحقیقات به دست آمده مردها بیشتر جذب زنانی می شوند که چشم های درشت، بینی کوچک و لب های برجسته دارند. در واقع صورت های بچه گانه (چشم و بینی و چانه کوچک) نیز برای مردها جذاب است. درست است که استانداردهای زیبایی دائم در حال تغییر است اما اولویت های مردها هیچ ارتباطی با استانداردهای زیبایی در رسانه ها ندارد و زنانی که صورت بچه گانه دارند بیشتر مورد توجه مردها هستند.

موهای سالم

در یکی از تحقیقات اجرا شده به این نتیجه رسیده اند که 89 درصد مردها به اولین چیزی که توجه می نمایند موهای زیبای زن است و بیشتر آن ها موهای باز را بیشتر از موهای بسته ترجیح می دهند. برای مردها موهای چرب و موهایی که رنگ شده و غیرطبیعی هستند هیچ جذابیتی ندارد.

قد کوتاه

مردها زنان کوتاه قد و یا زنانی که حداقل قدشان نسبت به آن ها کوتاه تر است را ترجیح می دهند. ممکن است دلیلش هنجارهای اجتماعی باشد که مرد را بلندتر از زن ترجیح می دهد و شاید هم احساس قدرت و تسلط مرد در رابطه باشد.

رنگ قرمز

یکی از چیزهایی که برای مردها جذابیت زیادی دارد و تقریبا همه ما می دانیم رنگ قرمز است.

لبخند زیبا

لبخند زن تاثیر زیادی در جذب مرد دارد. البته نباید فراموش کنید که هنگام لبخند زدن باید کمی هم دندان ها نمایان باشد. البته دندان های سالم.

پاهای کوچک

از قدیم پاهای کوچک برای یک زن حسن به حساب می آمد به همین دلیل چینی ها برای کوچک شدن سایز پاها کفش های کوچک می پوشیدند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: بدونیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1867

به "چه خصوصیاتی برای مردها جذاب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خصوصیاتی برای مردها جذاب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید