کرملین اخراج متخصصان فنی روسیه از ترکیه را تکذیب کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه هنوز ترکیب مذاکرات پوتین و بایدن تعیین نشده، انتشار اخباری درباره اینکه گویا ترکیه تحت فشار آمریکا متخصصان روسی مربوط به سامانه موشکی اس-400 را به روسیه بازگردانده را نادرست خواند.

کرملین اخراج متخصصان فنی روسیه از ترکیه را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که فرایند دست یابی به توافق در مورد شکل مذاکرات ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا که قرار است در تاریخ 16 ژوئن (26 خرداد ماه) در ژنو برگزار گردد، همچنان ادامه دارد.

پسکوف گفت: شکل مذاکرات رهبران روسیه و آمریکا (که تنها با حضور پوتین و بایدن باشد یا در ترکیب گسترده تر انجام گردد) هنوز بطور دقیق معین نشده و رایزنی ها در این باره ادامه دارد.

به گفته وی، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک روسای جمهوری دو کشور در انتها مذاکرات نیز هنوز مورد توافق طرفین قرار نگرفته است.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که قانون مربوط به انتها دادن به مشارکت روسیه در پیمان آسمان باز که یکی دو روز قبل به تصویب شورای فدراسیون (سنای) روسیه رسید، در آینده نزدیک به امضای رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رسیده و به اجرا درخواهد آمد.

وی همچنین از پاسخ دادن صریح به این سئوال که آیا امکان دارد تصمیم مسکو درباره این پیمان بعد از ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا تغییری نموده یا به تعویق بیفتد، خودداری کرد.

پسکوف همچنین در مورد اخبار منتشره در بعضی رسانه های گروهی که گویا آنکارا تحت فشار آمریکا متخصصان روسی که در حال ارائه خدمات فنی مربوط به سامانه های دفاع ضدموشکی اس-400 در ترکیه هستند را به روسیه بازگردانده، شرح داد.

سخنگوی کرملین یادآور شد: تمامی متخصصان فنی روسی که به ترکیه اعزام شده بود، برای آموزش پرسنل ترکیه ای که باید با این سامانه کار نمایند، در این کشور حضور داشتند و طبیعی است که بعد از انتها این دوره آموزشی به کشور مراجعه نمایند. بنابراین بعضی اخبار درباره اخراج یا بازگرداندن آنها تحت فشار آمریکا، صحت ندارد.

وی تأکید کرد: طرف آمریکایی هیچ ارتباطی بر این شرایط نداشته. البته آنها همچنان بر مقامات آنکارا اعمال فشار می نمایند، ولی طرف ترکیه ای همانطور که همه می دانند بر مواضع خود اصرار داشته و تحت تأثیر این مسئله قرار نگرفته است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7321

به "کرملین اخراج متخصصان فنی روسیه از ترکیه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین اخراج متخصصان فنی روسیه از ترکیه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید