10 ترفند کاربردی واتساپ که باید بدانید

به گزارش پرسینا بلاگ، واتساپ با داشتن حدود 2 میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان، با فاصله زیادی محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان محسوب می شود و در حال حاضر فیسبوک مالک آن است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به طور مرتب از این اپلیکیشن استفاده می کنید، در ادامه به 10 ترفند کاربردی می پردازیم که می توانند تجربه استفاده از این پیام رسان را بهبود ببخشند.

10 ترفند کاربردی واتساپ که باید بدانید

1. شخصی سازی تصاویر پس زمینه چت ها

واتساپ به تازگی قابلیت شخصی سازی تصاویر پس زمینه چت ها را ارائه کرده که به کاربران اجازه می دهد برای افراد و گروه های مختلف، تصاویر پس زمینه گوناگونی را انتخاب کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این قابلیت این است که از احتمال ارسال پیام های اشتباهی جلوگیری می کند و فقط با نگاه سریع به تصویر پس زمینه می توانید بفهمید که آن چت مربوط به کدام گروه یا شخص است. در اندروید برای استفاده از این مشخصه، چت مذکور را باز کنید، بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید و سپس گزینه Wallpaper را انتخاب کنید. در iOS باید بر اسم گروه یا شخص موردنظر در بخش بالایی چت ضربه بزنید و سپس گزینه Wallpaper & Sound را انتخاب کنید. باید خاطرنشان کنیم ظاهرا این قابلیت هنوز برای تمام کاربران فعال نشده است.

2. ارسال پیام های حذف شونده

از زمانی که اپلیکیشن اسنپ چت قابلیت پیام های حذف شونده را معرفی کرده، بسیاری از اپلیکیشن ها هم این قابلیت را ارائه داده اند و واتساپ مدتی قبل رسما این مشخصه را معرفی کرد. در واتساپ برای چت های گوناگون می توانید این قابلیت را فعال کنید تا پیام های ارسال شده از طرف شما بعد از 7 روز ناپدید شوند. برای فعال سازی این قابلیت، در نوار بالایی چت ها بر نام شخص یا گروه دلخواه ضربه بزنید و بعد از انتخاب Disappearing messages بر گزینه On ضربه بزنید. البته پیام هایی که قبل از فعال سازی این قابلیت ارسال کرده اید، تحت تأثیر این مشخصه قرار نمی گیرد.

3. فعال سازی حالت تاریک

مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر، واتساپ هم از حالت تاریک بهره می برد که می توانید از این مشخصه استفاده کنید. در صفحه ای اصلی واتساپ در اندروید، بر روی آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید و سپس Settings را انتخاب کنید. بعد از این کار باید به بخش Chats و Themes سر بزنید و روشن یا تاریک بودن تم کلی را تعیین کنید. اگر هم گزینه System Default را انتخاب کنید، واتساپ از تاریک یا روشن بودن تم کلی اندروید پیروی می کند. در آیفون ها، حالت تاریک واتساپ پیروی تم iOS است که برای تغییر آن می توانید در بخش تنظیمات iOS به بخش Display & Brightness مراجعه کنید.

4. میوت کردن دائمی چت ها

تا مدتی قبل، حداکثر زمانی که برای میوت یا بی صدا کردن چت ها می توانستید انتخاب کنید یک سال بود. اما به تازگی گزینه دائمی هم برای این کار اضافه شده است. برای این کار، در چت بر نام شخص یا گروه ضربه بزنید و در اندروید گزینه Mute notifications و در iOS گزینه Mute را انتخاب کنید و سپس از بین 8 ساعت، 1 هفته و دائمی دست به انتخاب بزنید.

5. بررسی فضای ذخیره سازی واتساپ

اگر دوستان شما اهل فرستادن عکس ها و ویدیوهای مختلفی هستند، احتمالا داده های واتساپ بخش قابل توجهی از حافظه گوشی را اشغال می کند اما خوشبختانه این اپلیکیشن برای مدیریت این موضوع از ابزار خوبی بهره می برد. برای این کار، کافی است به بخش تنظیمات واتساپ سر بزنید و سپس گزینه های Storage and data و Manage storage را انتخاب کنید. در این صفحه، می توانید ببینید که فایل های واتساپ چه مقدار از حافظه داخلی گوشی را اشغال کرده اند و همچنین به تفکیک چت های مختلف، قادر به حذف فایل های دلخواه هستید.

6. افزایش امنیت

این ویژگی فقط برای آیفون ارائه شده است. اگر می خواهید امنیت واتساپ خود را افزایش بدهید تا کسی نتواند به آن سر بزند، می توانید برای ورود به این اپلیکیشن یک مانع مبتنی بر تاچ آی دی یا فیس آی دی قرار دهید. برای این کار، به تنظیمات واتساپ سر بزنید و سپس به ترتیب بر گزینه های Account، Privacy و Screen Lock ضربه بزنید. بعد از این کار، با توجه به مدل آیفونی که دارید می توانید قابلیت تاچ آی دی یا فیس آی دی برای ورود به واتساپ را فعال کنید.

7. جلوگیری از افزوده شدن به گروه ها

اگر از جمله کاربرانی هستید که افراد مختلف مدام شما را وارد گروه های واتساپ می کنند، با انجام یک کار ساده می توانید از این دردسر خلاص شوید. کافی است به تنظیمات واتساپ مراجعه کنید و سپس گزینه های Account، Privacy و در نهایت Groups را انتخاب کنید. در این بخش افرادی که قادر به افزودن شما به گروه های مختلف هستند را می توانید انتخاب کنید.

8. استفاده از واتساپ در کامپیوتر

برای اجرای واتساپ در کامپیوتر می توانید از نسخه وب استفاده کنید یا اینکه برنامه مربوط به ویندوز یا macOS را دانلود کنید. استفاده از این نسخه ها به خصوص برای تایپ پیام های طولانی بهتر است و همچنین به تمام تصاویر و ویدیوهای کامپیوتر هم دسترسی دارید که به راحتی می توانید فایل های دلخواه را ارسال کنید. البته برای بهره گیری از این نسخه ها، گوشی شما هم باید به اینترنت وصل باشد.

9. شخصی سازی نوتیفیکیشن ها

اگر تا حد زیادی از واتساپ استفاده می کنید، پس بهتر است به فکر شخصی سازی نوتیفیکیشن ها باشید تا مثلا فقط هنگام دریافت پیام های ضروری صدای گوشی دربیاید. برای این کار، در اندروید و iOS در چت دلخواه بر روی نام شخص یا گروه ضربه بزنید و سپس در اندروید گزینه Custom notifications و در iOS گزینه Custom Tone را انتخاب کنید. باید خاطرنشان کنیم نسخه اندروید در این زمینه امکانات بسیار بیشتری را برای شخصی سازی ارائه می دهد.

10. بکاپ گیری با گوگل درایو یا آی کلاود

واتساپ از سیستم بکاپ گیری خیلی خوبی بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد چت های خود را در گوگل درایو یا آی کلاود ذخیره کنند. در اندروید، بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی واتساپ ضربه بزنید و سپس Settings، Chats و در نهایت Chat backup را انتخاب کنید. در iOS هم بعد از مراجعه به بخش Settings باید گزینه های Chats و Chat Backup را انتخاب کنید.

  • 8 قابلیت کاربردی که واتساپ به آن ها نیاز دارد

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6045

به "10 ترفند کاربردی واتساپ که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ترفند کاربردی واتساپ که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید