10 ویژگی نو به روزرسانی One UI 4.1 سامسونگ

به گزارش پرسینا بلاگ، سامسونگ اواخر 2021 رابط کاربری One UI 4.0 را منتشر کرد و ویژگی های مهم اندروید 12 راهی گوشی های موردنظر این شرکت شد. اما همانطور که انتظار داشتیم، گوشی های سری S22 از One UI 4.1 بهره می برند که نسبت به نسخه قبلی با بعضی ارتقاها روبرو شده است. در ادامه به 10 ویژگی نو این رابط کاربری می پردازیم که گوشی های سامسونگ بعد از به روزرسانی از مشخصه های موردنظر بهره مند خواهند شد.

10 ویژگی نو به روزرسانی One UI 4.1 سامسونگ

1. تقویم هوشمند

تقویم هوشمند یکی از ویژگی های تازه One UI 4.1 است که با استفاده از اپلیکیشن تقویم پیش فرض موجود در گوشی های سامسونگ می توانید از آن بهره ببرید. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که در صورت ذکر کردن تاریخ و ساعت در پیغام های خود، یک رویداد برای تاریخ موردنظر در تقویم ایجاد نمایند. سامسونگ اعلام نموده که کاربران با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند واتساپ و Hangout می توانند از این قابلیت تازه بهره ببرند. هنوز مشخص نیست که آیا اپلیکیشن های معروفی مانند Slack و اسکایپ هم می توانند این قابلیت را ارائه دهند یا نه ولی به احتمال زیاد تمام اپلیکیشن های پیغام رسان در آینده نزدیک از این قابلیت بهره مند خواهند شد.

2. کنترل بیشتر برای رم مجازی

سامسونگ با One UI 4.0 از قابلیت رم مجازی موسوم به رم پلاس رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد 4 گیگابایت از حافظه داخلی را به عنوان رم مجازی استفاده نمایند. اگرچه این قابلیت به طور پیش فرض برای تمام گوشی های مبتنی بر این نسخه فعال شده، ولی در زمینه افزایش یا کاهش این ظرفیت کاربران هیچ کنترلی ندارند. اما حالا در One UI 4.1، انتخاب 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت از ظرفیت حافظه داخلی به عنوان رم مجازی امکان پذیر شده است. اگرچه رم مجازی هر چقدر هم که باشد از لحاظ کیفیت کارایی به اندازه رم اصلی مفید نخواهد بود اما با این حال می تواند تأثیر محسوسی را در کارهای روزمره خصوصا روی گوشی هایی با اندازه رم کم بگذارد.

3. تغییر ظاهر بخش انتخاب رنگ

گوگل برای اندروید 12 تغییر رنگ بخش های مختلف رابط کاربری را امکان پذیر نموده و این قابلیت با One UI 4 به گوشی های سامسونگ راه پیدا کرد. اما در One UI 4.0 بخش مربوط به این قابلیت با یک تغییر کوچک روبرو شده است. در نسخه قبلی کاربران باید روی گزینه های دایره ای شکل ضربه می زدند اما در نسخه تازه این رابط کاربری، شاهد گزینه های مستطیل شکل هستیم که درون آن تعداد رنگ های بیشتری نمایش داده می گردد. بنابراین کاربران با یک نگاه می توانند بفهمند که هرکدام از این گزینه ها چه رنگ های تازهی را برای رابط کاربری ارائه می دهند.

4. ویجت های هوشمند

iOS 14 و iPadOS 14 با قابلیت موسوم به Smart Stacks معرفی شدند که به آیفون ها و آیپدهای موردنظر اجازه می دهد ویجت های مختلفی را روی هم قرار دهند تا کاربران با سوایپ کردن بتوانند به این ویجت ها دسترسی پیدا نمایند. در One UI 4.1 یک قابلیت مشابه به نام Smart Widgets یا ویجت های هوشمند دیده می گردد که از نظر عملکردی شباهت زیادی به رویکرد اپل دارد. به لطف این مشخصه، در گوشی های سامسونگ می توانند ویجت های مختلف را روی هم قرار دهید و بعلاوه انتخاب از بین 3 اندازه مختلف ممکن شده است.

5. تنظیم کانال راست و چپ صدا

در تنظیمات بخش دسترسی پذیری، حالا می توانید کانال سمت راست و چپ صدا را تنظیم کنید. به طور مشخص، اگر دوست دارید که بخش زیادی از صدا از اسپیکر یا هدفون سمت راست یا چپ پخش گردد، حالا می توانید چنین کاری را انجام دهید. این مشخصه برای افراد دارای مسائل شنوایی اهمیت زیادی دارد و احتمالا با استقبال آن ها روبرو خواهد شد.

6. انتخاب روشنایی بیشتر برای نمایشگر

اگر در تنظیمات نمایشگر گزینه مربوط به روشنایی اتوماتیک را غیرفعال کنید، یک گزینه تازه به نام extra brightness پدیدار می گردد که به کاربران اجازه می دهد حداکثر روشنایی را افزایش دهند. در بخش پایینی این گزینه هم یک متن قرار گرفته است که هشدار می دهد بهره گیری از این مشخصه مصرف شارژ باتری را افزایش خواهد داد. با وجود اینکه گوشی های سامسونگ از نظر تنظیم اتوماتیک روشنایی عملکرد بسیار خوبی دارند، اما در هر صورت با غیرفعال سازی آن می توانید از این قابلیت بهره ببرید.

7. ارائه حالت پرو برای دوربین های بیشتر

تا مدت ها، حالت پرو اپلیکیشن دوربین فقط برای لنز اصلی مورد استفاده قرار می گرفت. اما در One UI 3.1 این قابلیت برای دوربین اولترا واید هم ارائه شد ولی دوربین های زوم کماکان از این مشخصه بی بهره بودند. اما خوشبختانه One UI 4.1 این مشکل را رفع نموده و حالا کاربران گلکسی S22 اولترا می توانند در حالت پرو عکس برداری و فیلمبرداری از دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری استفاده نمایند. این قابلیت قرار است برای تمام گوشی های مبتنی بر این نسخه ارائه گردد.

8. حالت شب برای پرتره

گوشی های سری S22 در زمینه حالت پرتره حرف زیادی برای گفتن دارند و یکی از ویژگی های قابل توجه آن ها، استفاده از حالت شب هنگام ثبت پرتره است. اگرچه بیشتر قابلیت های مربوط به حالت پرتره در گوشی های سری S22 مبتنی بر چیپست این گوشی ها است، اما خوشبختانه این مشخصه تازه راهی دیگر گوشی ها هم خواهد شد.

9. قابلیت های دوربین در دیگر اپلیکیشن ها

سال گذشته سامسونگ در مراسم رونمایی سری گلکسی S21 گفت که به لطف همکاری با اینستاگرام و اسنپ چت، کاربران در صورتی که از دوربین این دو اپلیکیشن استفاده نمایند با کیفیت بهتری روبرو می شوند. همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های اندرویدی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارند و به همین دلیل بیشتر کاربران باید از اپلیکیشن دوربین جداگانه برای ثبت عکس های باکیفیت و ویدیوهای مجذوب کننده استفاده نمایند؛ زیرا این اپلیکیشن ها معمولا نمی توانند از امکانات پردازش تصویر پیشرفته گوشی ها بهره ببرند.

اما حالا سامسونگ اعلام نموده که اینستاگرام در این زمینه به امکانات بیشتری دسترسی دارد و کاربران می توانند با استفاده از آن بین دوربین اصلی و اولترا واید دست به انتخاب بزنند. بعلاوه به بهره گیری اسنپ چت از حالت شب دوربین هم اشاره شده است. در این میان نام تیک تاک هم مطرح شده ولی دقیقا مشخص نیست که کدام ویژگی ها راهی این اپ می شوند.

10. هماهنگی ویبره با رینگ تون

یکی از قابلیت های One UI این است که برای نوتیفیکیشن ها و تماس ها می توانید ویبره های مختلفی مشخص کنید. اما حالا به لطف One UI 4.1 بهره گیری از ویبره هماهنگ با رینگتون امکان پذیر شده که احتمالا مورد توجه بعضی کاربران قرار می گیرد.

در این مطلب به تمام ویژگی های مهمی که به تازگی راهی رابط کاربری One UI شده اند، پرداختیم. طبیعتا چنین نسخه هایی تغییرات گسترده ای ارائه نمی نمایند و در میان تمام این ویژگی ها، احتمالا قابلیت ویجت های هوشمند با توجه بیشتری روبرو می شوند. اگرچه در حال حاضر One UI 4.1 فقط در گوشی های سری S22 دیده می گردد، ولی از ماه آینده انتشار آن برای دیگر گوشی های سامسونگ شروع خواهد شد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8055

به "10 ویژگی نو به روزرسانی One UI 4.1 سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی نو به روزرسانی One UI 4.1 سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید