15 دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن

به گزارش پرسینا بلاگ، انجام دادن چه کارهایی احتمال رد شدن درخواست ویزای شینگن را افزایش می دهد؟ کدام موارد باعث ریجکت شدن ویزا می گردد؟ اگر شما هم قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، بی شک با سؤالاتی نظیر این روبه رو هستید، با خواندن این مقاله دلایل رد شدن ویزای شینگن و برطرف آن را شرح خواهیم داد.

15 دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن

چه عواملی باعث رد شدن ویزای شینگن می گردد

رد شدن درخواست ویزای شینگن از طرف هرکدام از سفارت های عضو این اتحادیه امری است اجتناب ناپذیر و پیش آمدن این موضوع برای هرکسی که خود را برای سفر آماده نموده بسیار ناراحت کننده می باشد. اما از آنجایی که قبول و یا رد ویزا به تصمیم مستقیم کنسول بستگی دارد، بنابراین آگاهی از مواردی که باعث رد ویزا شده و برطرف کردن آن ها، تأثیر بسیار مثبتی در تصمیم کنسول و مثبت بودن نتیجه ویزا خواهد داشت.

1- ارائه مدارک جعلی

ارائه مدارک به سفارت از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در مثبت و یا منفی بودن جواب ویزای شینگن است. ارائه مدارکی مانند سند ملکی، معرفی نامه شغلی، آدرس اشتباه و سایر موارد به صورت جعلی به سفارت باعث می گردد که جواب ویزای شما صد در صد منفی باشد.

2- مانده حساب پایین و نداشتن درآمد کافی

ارائه پرینت حساب بانکی با مانده بالا به سفارت ثابت می نماید که شما از پس هزینه های سفر در طول مدت اقامتتان برمی آیید. بنابراین درصورتی که میزان درآمد شما کم باشد و مانده حساب ارائه شده نتواند افسر را قانع کند، با جواب منفی درخواست ویزای شینگن روبرو خواهید شد. دقت داشته باشید که:

از تاریخ صورت حساب ارائه شده نباید بیشتر از یک ماه گذشته باشد.

ارائه چک مسافرتی به جای صورت حساب پذیرفته نیست.

3- معین نبودن هدف سفر

هنگام درخواست ویزای شینگن، هدف خود را از سفر باید معین نموده و مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید. به عنوان مثال:

اگر توریستی می خواهید سفر کنید ارائه رزرو هتل و یا آدرس محل اقامت و همچنین مدارک اقتصادی مطابق با زمان سفر الزامی است.

اگر هدف از سفر شرکت در مسابقات ورزشی و یا سمینار است دعوت نامه از شرکت مربوطه را ارائه دهید.

عدم ارائه مدارک کاری منطبق با درآمد، مغایرت داشتن مدت ویزا با برنامه سفر اعلام شده و همچنین ناتوانی در شرح هدف از سفر باعث رد شدن درخواست ویزای شینگن شما خواهد شد.

4- عدم بازگشت به کشور

مهم ترین عاملی که باعث رد شدن ویزای شینگن می گردد. قانع نشدن افسر سفارت جهت بازگشت شما به ایران پس از اتمام تاریخ سفر می باشد.

داشتن مدارکی شغلی معتبر در ایران مانند روزنامه رسمی و مدارک مربوط به اشتغال به کار، داشتن وابستگی عاطفی، ارائه سندهای ملکی و داشتن سابقه سفرهای قبلی که ثابت کند سفر شما موقت و کوتاه مدت است در مثبت بودن جواب ویزا تأثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

5- داشتن دعوت نامه از اقوام درجه 1

هرچند که داشتن دعوت نامه در مثبت بودن نتیجه ویزای شینگن بسیار تأثیرگذار است. اما درصورتی که این دعوت نامه از طرف اقوام درجه یک باشد ممکن است نتیجه عکس بگیرید. چرا که این شک را به وجود می آورد که شما می خواهید به صورت دائم در کشور مقصد اقامت داشته و قصد بازگشت به ایران را ندارید. اما در حالت کلی داشتن دعوت نامه یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

6- داشتن ریجکتی قبلی

در صورتی که درخواست ویزای شینگن شما رد شده است. اقدام کردن مجدد از همان سفارت یا سفارت های دیگر بلافاصله بعد از ریجکتی، باعث دریافت نتیجه مشابه می گردد. برای این کار بهتر است 8 ماه صبر نموده و سپس برای دریافت ویزا مجدداً اقدام کنید.

7- داشتن سو سابقه

داشتن هرگونه سو سابقه ای که امنیت بین المللی و کشور مقصد را تهدید کند باعث رد شدن ویزای شینگن خواهد شد. این موارد شامل:

داشتن سابقه تروریستی

پخش مواد مخدر

سابقه آزار جنسی و سوءاستفاده از بچه ها

مشارکت در جرائم سازمان یافته

و … می باشد.

8- داشتن گذرنامه آسیب دیده و نامعتبر

گذرنامه شما باید سالم و بدون پارگی باشد. ارائه گذرنامه ای که مخدوش شده و یا صفحات آن گم شده باشد باعث رد شدن ویزا خواهد شد. همچنین اعتبار گذرنامه تحویل داده شده به سفارت باید با مدت درخواستی ویزا مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال چنانکه متقاضی ویزای توریستی 16 روزه هستید، اعتبار پاسپورت شما از زمان خروج نباید زیر 7 ماه باشد.

9- ارائه بیمه نامه نامعتبر

ارائه بیمه نامه مسافرتی برای اخذ ویزای شینگن الزامی است. بیمه نامه باید از شرکت های بیمه مورد تائید سفارت تهیه گردد و مدت آن نیز با زمان اقامت در کشور مقصد مطابقت داشته باشد.

10- ارائه ندادن رزرو هتل و یا معین نبودن محل اقامت

یکی از دلایلی که باعث رد درخواست ویزای شینگن خواهد شد معین نبودن محل اقامت در کشور مقصد است. بنابراین ارائه رزرو هتل و یا دادن آدرس شخص دعوت کننده الزامی است.

11- ارائه ندادن برنامه سفر

ارائه برنامه سفر مانند تاریخ رفت و برگشت، هدف از سفر و معین بودن محل اقامت در مثبت بودن نتیجه ویزا بسیار مؤثر است. در صورتی که مدت ویزای درخواست شده با تاریخ سفر مطابقت نداشته باشد، ویزای شینگن شما ریجکت خواهد شد.

12- نداشتن سابقه سفر

داشتن سابقه سفر، حتی سفر به کشورهای نزدیک مانند ترکیه و دبی برای دریافت ویزای شینگن بسیار مهم است. البته ممکن است که با ارائه یک رزومه عالی و بدون سابقه سفر نیز جواب ویزای شما مثبت باشد اما داشتن یک پاسپورت پر، شانس شما را در مثبت بودن جواب سفارت بالا می برد.

13- نداشتن شناسنامه معتبر

داشتن مدارک شناسایی معتبر که مورد تائید وزارت کشور مبدأ باشد مانند شناسنامه و یا کارت شناسایی ملی، برای درخواست ویزای شینگن الزامی است.

14- ارائه ندادن نامه اشتغال به کنار

از دلایل رد شدن درخواست ویزای شینگن نداشتن وابستگی اقتصادی در ایران است. ارائه نامه اشتغال به کار به شما یاری می نماید که ثابت کنید در ایران پشوانه شغلی داشته و قصد اقامت در کشور مقصد را ندارید.

15- ناهماهنگی تاریخ سفر با برنامه سفر ارائه شده

همانطور که گفته شد ارائه برنامه سفر به سفارت بسیار مهم است. بنابراین دقت کنید که تاریخ سفر شما با برنامه ذکر شده مغایرت نداشته باشد.

چه زمانی برای اقدام مجدد ویزای شینگن مناسب است؟

چنانچه درخواست ویزای شما از طرف سفارت رد شد. 6 الی 8 ماه صبر کنید و سپس برای دریافت ویزای شینگن درخواست دهید. دقت کنید که برای درخواست مجدد می توانید به وسیله همان سفارت یا سفارت کشورهای دیگر عضو شینگن اقدام کنید.

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن

جواب ویزای شینگن، طی نامه ای از طرف سفارت به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. درصورتی که درخواست شما رد شده باشد، علت ریجکتی در آن شرح داده خواهد شد. چنانچه به دلایل سفارت برای رد شدن ویزا اعتراض دارید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

دریافت نامه اعتراض از سفارت و پر کردن آن به زبان انگلیسی و یا هر زبانی که مورد تائید سفارت باشد.

تحویل مجدد نامه اعتراض پر شده به سفارت.

نکات مهم:

از زمان دریافت جواب ویزا شما از 1 تا 30 روز فرصت دارید به نتیجه اعلام شده شده اعتراض کنید.

جواب اعتراض شما پس از 14 الی 30 روز کاری اعلام خواهد شد.

اقدامات لازم برای برطرف ریجکتی ویزای شینگن

دریافت نامه ریجکتی از مرکز انگشت نگاری.

اطلاع از دلایل ریجکتی.

نوشتن اعتراض براساس دلایل ریجکتی.

ارائه مدارک بیشتر در صورت صلاحدید به سفارت.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3074

به "15 دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید