15 روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه

به گزارش پرسینا بلاگ، بعضی لوازم منزل ضروری بوده و جزو موارد اساسی محسوب می شوند. بعضی نیز صرفاً جهت زیبایی به کار برده می شوند. در این میان، آینه را می توان ترکیبی از هردو دانست. در تمامی منازل حداقل یک آینه یافت می گردد. خانه بدون آینه را نمی توان تصور کرد. موقع بیرون رفتن از منزل، آنالیز فرم موها، سبک لباس، آرایش و پیرایش صورت و بسیاری موارد دیگر از آینه استفاده می کنیم. اما بحث تزیین منزل با آینه موردی متفاوت و جداگانه در دکوراسیون منزل است. در این مطلب، 15 روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه را برای شما همراهان همیشگی گردهم آورده ایم. با خبرنگارن همراه باشید.

15 روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اهمیت و زیبایی تزیین خانه با آینه

در دکوراسیون منزل، آینه اهمیت زیادی دارد. آینه معمولاً جهت افزایش فضای اتاق به لحاظ بصری استفاده می شود. هنگامی که تعداد آینه ها در یک اتاق زیاد باشد، فضای اتاق همواره بیش از حد معمول نشان می دهد.

از طرفی فقط بحث دکوراسیون مطرح نیست. با اینکه آینه می تواند تأثیر بسزایی در دکوراسیون و زیبایی منزل داشته باشد، بیشتر خانواده ها بر اهمیت کاربردی آینه تأکید دارند. بدین ترتیب برای آنها، محل نصب آینه بر زیبایی شناسی آن ارجحیت خواهد داشت.

در این مطلب به بحث دکوراسیون منزل با آینه تأکید داریم. ابزاری زیبا و کاربردی، با درصد جلب توجه بالا که می تواند خانه شما را از این رو به آن رو کند. آینه ها نه تنها می توانند زیبایی بیشتری به منزل ببخشند، بلکه پتانسیل تبدیل شدن به مهمترین بخش دکوراسیون را نیز دارند.

تنها صحبت کردن کافی نیست و در این مطلب جدای از بحث تخصصی طراحی خانه با آینه، چندین مثال تصویری نیز برای شما فراهم نموده ایم. از ساده ترین انواع آینه تا موارد عظیم تر و پیچیده تر را در این مطلب خواهیم دید.

دو برابر کردن آینه های منزل، ایجاد تقارن بین آینه ها و فضای اتاق، اشکال هندسی و چندین مورد متنوع دیگر، راه حلهایی برای تزیین خانه با آینه است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. بدون معطلی به سراغ 15 مورد از راه حلهای تزیین خانه با آینه برویم.

1- دوقلوهای افسانه ای

استفاده از دو آینه در کنار هم شاید زیاد کاربردی به نظر نرسد. از طرفی ایجاد تقارن بین آینه ها همواره راه حل کلیدی برای دکوراسیون به شمار می رود. تقارن باعث ایجاد نظم چشم نواز در منزل خواهد شد.

در این تصویر همه چیز متقارن است. آینه های با فریم سفید هماهنگ با دکوراسیون کلی اتاق هستند. ترکیب رنگ قهوه ای و سفید نیز در این دکوراسیون بسیار خلاقانه است. لامپ های دیواری نیز به ایجاد تقارن بیشتر در این اتاق یاری نموده اند. اگر به دنبال تقارن بیشتری هستید، می توانید لوازم جانبی دیگر، نظیر گلدان را نیز به شکلی متقارن قرار دهید.

با این که این تصویر مربوط به حمام است، اما می توان این ایده را در اتاق خواب یا حتی نشیمن نیز پیاده کرد. کافی است رنگ فریم آینه ها را با دکوراسیون اتاق موردنظر هماهنگ کنید.

2- اشکال هندسی چشم نواز

هنگام انتخاب آینه قرار نیست همواره به اشکال دایره ای و مستطیلی فکر کنید. در بیشتر اتاق منازل آینه های دایره ای و مستطیلی یافت می شود. اگر می خواهید تفاوت جدیدی رقم زده و برگ برنده دکوراسیون خود را رو کنید، به سمت اشکال متفاوت و هندسی جذاب باشید.

در این تصویر، آینه عظیم و 8 ضلعی زیبا، کانون توجه این اتاق است. بقیه اجزای دکوراسیون این اتاق به نوعی در خدمت جلب توجه آینه هستند. البته فریم آینه موجود در این تصویر، بسیار خلاقانه است و خود حالتی آینه ای دارد. اگر بتوانید آینه ای با خصوصیاتی چنین متفاوت پیدا کنید، بدون شک دکوراسیون منزل خود را متحول نموده اید.

3- تزیین منزل با آینه های گسترده و رها

همواره قرار نیست آینه ها را روی دیوار نصب کنیم یا آنها را روی طاقچه بگذاریم. قرار دادن آینه روی زمین، نه تنها باعث دید کامل نسبت به تمامی بدن شما می شود، بلکه فضای اتاق را نیز عظیم تر جلوه می دهد.

در این تصویر، دکوراسیون منزل با آینه بسیار عظیمی انجام شده که روی زمین قرار داده شده است. دقت کنید به دلیل قابل رویت بودن کف اتاق داخل آینه، فضای اتاق بسیار عظیم تر از حد معمول جلوه می نماید. از طرفی آینه های عظیم همواره زیبایی منحصر به فردی به اتاق می دهند. هنر تقارن نیز در این اتاق با استفاده از جایگاه و شمعدانی های کنار آن رعایت شده است. استفاده از لوازم جانبی عظیم و همراستا با ظاهر آینه (در این تصویر گلدان عظیم گوشه اتاق) بر خلاقیت دکوراسیون خواهد اضافه نمود.

دقت کنید به دلیل استفاده از رنگ های تیره روی دیوار و آینه، پرده ها و بعضی لوازم دیگر جهت تعادل رنگ، به رنگ سفید انتخاب شده اند.

4- گالری تصاویر و آینه ها

گالری تصاویر خانگی که مدتی پیش در خبرنگارن به آن پرداختیم، جلوه زیبا و متفاوتی به منزل می بخشد. این تصاویر می توانند عکس خانوادگی، نقاشی بچه ها یا تابلوهای آماده هنری باشند. اضافه نمودن آینه در میان گالری تصاویر بعد دیگری به آنها می بخشد و روح تازه ای در تصاویر خواهد دمید. از طرفی با قرار دادن آینه و مرتب کردن خود جلوی آن، هرازچندگاهی نیم نگاهی نیز به گالری تصاویر خود خواهید انداخت.

در این تصویر، آینه زیبا و هنری را مشاهده می کنید که در کنار تابلوهای هنری نصب شده است. اگر مقداری سلیقه به خرج دهید، می توانید آینه هماهنگ با تصاویر و قاب عکس های خود را پیدا نموده و نصب کنید.

5- قلمرو خودمختار آینه ها

هنگام نصب آینه های منزل و خرید آنها، همه چیز بر پایه تنها یک آینه برای هر اتاق راسخ است. در مورد قبلی نیز به ایجاد گالری تصاویر و آینه ها اشاره داشتیم. با این وجود آینه ها به تنهایی پتانسیل ایجاد یک محدوده چشم نواز را دارند. کافی است تعدادی از آینه ها را به سبک گالری تصاویر روی دیوار نصب کنید.

در تصویر بالا چشم اندازی خیره نماینده در اتاق نشیمن توسط آینه ها خلق شده است. البته تنها یکی از این آینه ها کاربردی است و شاید به دلیل محل قرار دریافت کاناپه، همین یک آینه نیز استفاده نشود. با این وجود نمی توان منکر زیبایی منحصر به فرد چیدمان آینه ها شد.

6- گذرگاه آینه ها

راهروی مملو از آینه ها باعث ایجاد فضایی رؤیایی در ورود به منزل می شود. راهرو جز گذرگاه های کوچک منزل است. تزیین این فضا با آینه های متعدد، جدای از ایجاد توهم فضای بیشتر، خیرمقدمی روشن و صادقانه به اهالی منزل و مهمانان خواهد بود.

در این تصویر، آینه های بی شماری به صورت گالری در راهرو نصب شده اند. دقت کنید هرچه تعداد آینه های شما بیشتر باشد لزوم عدم رعایت تقارن بیشتر می شود. بدین منظور که آینه های کمتر با ایجاد تقارن زیباتر می شوند. آینه های بیشتر نیز با عدم تقارن بهتر جلوه می نمایند. لزومی ندارد که آینه های شما از فریم و اشکال یکسانی برخوردار باشند.

7- آینه غول پیکر حمام

تمامی حمام ها دارای یک یا دو آینه هستند. با این وجود قرار دادن یک آینه بسیار عظیم در حمام می تواند فضای آن را به کلی دگرگون کند. آینهٔ عظیم جدای از زیبایی منحصر به فرد، فضای کوچک حمام را نیز عظیم تر و دل بازتر جلوه می دهد.

در این تصویر، آینه بسیار عظیمی را مشاهده می کنید که روی دیوار نصب شده است. اگر مایل بودید، می توانید آینه عظیم تری نصب کنید که تا کف حمام ادامه داشته باشد. قرار دادن آینه پشت وان حمام نیز ایده جالبی خواهد بود. رنگ سفید که یکی از بهترین رنگ ها برای حمام و سرویس بهداشتی است، در این حمام ماهرانه استفاده شده است.

8- طراحی دکوراسیون خانه با آینه های آویز

تزیین خانه با آینه ممکن است کار ساده ای باشد. آینه ها همواره جذابیت خاصی به اتاق می بخشند. از طرفی قرار نیست تمام تمرکز خود را روی شکل آینه و اندازه آن قرار دهید. آویز آینه ها می تواند به سبک دکوراسیون منزل جنبه متفاوتی ببخشد.

در تصویر بالا 2 عدد آینه زیبا را با اشکال مختلف مشاهده می کنیم که زیبایی چشم نوازی دارند. جدای از این، آویز آینه ها بیش از خود آنها به چشم می آید. آویزهای نخی، چوبی و فلزی متفاوت با جنس آینه می تواند روی جنبه بصری آن تأثیر بسزایی داشته باشد. قرار نیست حتما این آویز همراه آینه باشد. خودتان می توانید خلاقیت به خرج داده و آویز جداگانه ای برای آن تهیه کنید.

9- بافتی از آینه ها

اگر خاطرتان باشد، مدتی پیش مطلبی در مورد موزاییک در خبرنگارن منتشر کردیم. هنر موزاییک مختص یک فرد خاص یا هنرمند باتجربه نیست. قرار نیست همواره لوازم دکوراسیون منزل از جمله آینه را از بیرون و به شکل آماده تهیه کنیم. پیشنهاد می کنیم خودتان دست به کار شده و موزاییک آینه خود را تهیه کنید.

در این تصویر، می بینید که با هنر موزاییک سازی، آینه زیبا و منحصر به فردی تهیه شده است. آینه اصلی در مرکر قرار گرفته و قطعات کوچک آینه نیز فریم آن را تشکیل داده اند. می توانید از قاب های آماده جهت نصب قطعات آینه بهره ببرید.

10- جادوی آینه های رنگی

در طراحی داخلی، نمای ساختمان، حمام، اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی می توان از رنگ های متنوع استفاده کرد. آینه ها نیز با اضافه نمودن رنگ های متفاوت، جذابیت بصری فوق العاده ای پیدا می نمایند.

اضافه نمودن رنگ می تواند شیوه های متفاوتی داشته باشد. در این تصویر، 4 رنگ متفاوت در طرح بندی این 4 آینه زیبای بالای روشویی استفاده شده است. این رنگ ها با استفاده از چراغ ال ای دی ایجاد شده و ساختار مدرنی به آینه ها بخشیده است. شما می توانید با استفاده از فریم های رنگی، موزاییک های رنگی و شیوه های مورد علاقه خود، رنگ دلخواهتان را به آینه ها اضافه کنید.

11- تزیین با کاشی های آینه ای

راه حلهای زیادی برای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد. آشپزخانه عظیم و روشن همواره مورد علاقه خانواده ها است. استفاده از آینه در آشپزخانه، هم به روشنایی بیشتر و هم به عظیم جلوه دادن آن یاری خواهد نمود.

در این تصاویر از کاشی های آینه ای جهت دکوراسیون آشپزخانه استفاده شده است. استفاده از کاشی های عظیم یا کوچک بستگی به نحوه دکوراسیون آشپزخانه خواهند داشت. از این رو انتخاب نوع کاشی به سلیقه شما برمی شود.

12- پازل آینه ها

استفاده کاشی های آینه ای در آشپزخانه را مورد آنالیز قرار دادیم. با کنار هم قرار دادن آینه ها به شکل تکه های پازل در دیگر قسمت های منزل نیز می توان هنر آینه ها را به رخ کشید.

در این تصویر، مشاهده می کنید که آینه ها به شکل قطعات پازل کنار هم چیده شده اند. تفاوت عمق هرکدام از آینه ها نیز فکر بکری است که بر جذابیت آن اضافه نموده است. البته چنین آینه متفاوتی را باید به صورت سفارشی تهیه کرد، اما بدون شک نتیجه نهایی لذت بخش خواهد بود. این آینه جهت نصب در نشیمن و ناهارخوری ایده آل است.

13- اتاق رؤیایی، با سقف کاذب

چندی پیش مطلب نکات مهمی درباره سقف کاذباز خبرنگارن منتشر شد. در این مطلب دیدیم که سقف کاذب می تواند چه تاثیرات شگرفی روی طراحی داخلی منزل داشته باشد. سقف کاذب و دیوار کاذب دو نمونه فوق العاده برای استفاده از تزیین خانه با آینه هستند.

در این تصویر، می بینیم که سقف کاذب در اتاق ناهارخوری به صورت کاملا ماهرانه استفاده شده است. سقف کاذب در کنار لوازم و دیوارهای نقره ای رنگ، محلی رویایی به وجود آورده که نمونه آن را کمتر می توان یافت.

14- راه پله شیشه ای

استفاده از آینه در سطح پله ها شاید کار جالبی نباشد اما بخش عمودی پله جای مناسبی برای تزیین راه پله منزل است. مهم نیست این پله ها داخل ساختمان یا داخل حیاط باشند؛ با استفاده از موزاییک آینه، می توان اثری بسیار زیبا و هنری خلق کرد.

در این تصاویر 2 نمونه متفاوت آینه در داخل و خارج منزل را مشاهده می کنید. موزاییک آینه ای در پله های داخل منزل به شکل استادانه ای کار شده است.

15- تزیین خانه با آینه های عظیم، مدور و کلاسیک

مهم نیست تمامی مواردی که آنالیز کردیم تا چه اندازه زیبا و کاربردی هستند. استفاده از یک آینه عظیم، دایره ای و کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد. آینه های عظیم و دایره ای شکل، هیبت خاصی به طراحی اتاق می دهند.

در این تصویر، آینه عظیم و زیبایی را مشاهده می کنید که مرکز توجه این اتاق است. دقت کنید که کاشی های پشت آن به صورت مستطیلی هستند و شکل دایره ای آینه را متعادل نموده اند.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4143

به "15 روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید