G9 و P7؛ مدل های لوکس اکس پنگ، رقیب بنز و تسلا

به گزارش پرسینا بلاگ، اکس پنگ (Xpeng)، خودروساز چینی میخواهد با عرضه مدل های لوکس به بازار اروپا به جای رقابت با خودروسازانی نظیر فولکس واگن و فورد، با خودروسازان لوکس آلمانی و تسلا رقابت کند.

G9 و P7؛ مدل های لوکس اکس پنگ، رقیب بنز و تسلا

اکس پنگ فعالیتش را از سال 2018 شروع کرد. این کارخانه از سال 2020 با فروش یک شاسی بلند کوچک در نروژ به اروپا آمد و از سال گذشته محصولاتش را در هلند، دانمارک و سوئد هم می فروشد.

مدل های لوکس اکس پنگ

حالا اکس پنگ تصمیم گرفته تنها دو مدل G9 و P7 را در اروپا عرضه کند که اولی یک شاسی بلند بزرگ و دومی یک سدان میانه است.

شاسی بلند G9 لوکس ترین مدل اکس پنگ است

G9 لوکس ترین مدل اکس پنگ است که از پاییز در چین فروخته می گردد. خودروساز چینی می گوید این ماشین را با تازه ترین فن آوری روز و برای بازار جهانی ساخته است.

ابعاد ماشین از تسلا مدل Y، پرفروش ترین شاسی بلند تسلا بزرگ تر و تقریبا شبیه به شاسی بلند الکتریکی EQE بنز است. مقرون به صرفه ترین مدل G9 موتوری 313 اسب بخاری دارد و به گفته کارخانه می تواند با هر بار شارژ تا 570 کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل 3.9 ثانیه است.

باتری ماشین در پنج دقیقه به مقدار 130 کیلومتر شارژ می گردد و شارژ از ده تا هشتاد درصدش فقط بیست دقیقه طول می کشد.

اکس پنگ P7 با تسلا مدل 3 رقابت می نماید

سه نمایشگر بزرگ روی داشبورد، صندلی های چرم با امکان ماساژ، سیستم صوتی با 28 بلندگو و رادار از جمله امکانات لوکس ماشین است. قیمت پایه G9 در کشور هلند 62 هزار یورو (حدود 67 هزار دلار) و گران ترین مدل 79 هزار یورو است.

برای مقایسه، قیمت شاسی بلند تسلا مدل Y که ماشین کوچک تری است، در هلند بین 47 هزار تا 64 هزار یورو است. مقرون به صرفه ترین مدل مرسدس-بنز EQE در هلند 92 هزار یورو و گران ترین مدلش 131 هزار یورو است.

اکس پنگ P7 هم با امکانات لوکس مشابه و قیمت پایه 50 هزار یورو (حدود 55 هزار دلار) فروخته می گردد. نزدیک ترین رقیب این ماشین، تسلا مدل 3 است که قیمت پایه اش 53 هزار یورو است.

اکس پنگ علاوه بر خودروسازان اروپایی باید با رقیبان چینی هم در اروپا رقابت کند. جیلی، مالک ولوو و پل استار اعلام نموده که ماشین های الکتریکی لوکسش به نام زیکر را در اروپا خواهد فروخت. نئو، خودروساز دیگر چینی هم فروش در نروژ را شروع نموده است. سهم خودروسازان چینی از بازار ماشین های الکتریکی اروپا در یک سال گذشته دو برابر شده و حدود 9 درصد تخمین زده می گردد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8209

به "G9 و P7؛ مدل های لوکس اکس پنگ، رقیب بنز و تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "G9 و P7؛ مدل های لوکس اکس پنگ، رقیب بنز و تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید