افزایش چهار برابری برای صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر

به گزارش پرسینا بلاگ، رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: از ابتدای صفر تا کنون بیش از یک میلیون 100 هزار گذرنامه صادر شده است، گفت: بیش از 77 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش چهار برابری برای صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا طبائی رییس پلیس مهاحرت و گذرنامه ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینمه سال جاری در حوزه گذرنانه با تراکم چندبرابری مردم بودیم، گفت: نسبت به سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: طبق تصمیم گیری ها و به دلیل اینکه ظرفیت صدور گذرنامه محدود بود با هماهنگی های اجرا شده و توافق با دولت عراق برای سفر اربعین برگ تردد اربعین طراحی شده است.

سرهنگ طبائی گفت: مراحل دریافت برگ تردد همان مراحل دریافت گذرنامه است با این تفاوت که در مراجع نماینده به پلیس +10 عنوان می نماید که برای سفر اربعین است.

وی بت بیان اینکه از ابتدای صفر تا کنون بیش از یک میلیون 100 هزار گذرنامه صادر شده است، گفت: بیش از 77 درصد نببت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در مورد برگ تردد گفت: از هفتم مهرماه کار صدور برگ تردد اربعین آغاز به کار شده است، 308 هزار برگ تردد چاپ شده که 273 هزار برگ تردد تحویل پست شده است. 50 هزار برگ تردد جدید در حال چاپ است.

وی گفت: 80 هزار نفر در پشت صف صدور گذرنامه است که منتظر هستند که تا شش روز آینده برای آن ها صادر خواهد شد؛ برگ تردد اربعین تا دو روز قبل ار اربعین صادر می شو

وی با بیان اینکه اگر در مرز روزی کشور عراق تصمیم گرفت که گذرنامه با اعتبار شش ماه را اجازه عبور نمی دهد، گفت: پلیس گذرنامه در این خصوص تمهیداتی اتخاذ نموده است، در صورت این مشکل در نقطه صفر مرزی مشکل رفع خواهد گردد.

سرهنگ طبائی گفت: زائران می توانند با توجه به تاریخ ثبت شده در گذرنامه و برگ تردد می تواند چندین بار استفاده نمایند.

وی گفت: ثبت نام در سامانه سماح اختیاری است و این ثبت نام به دلیل مسائل بیمه ای و امنیتی است.

وی با بیان اینکه از شهروندان خواهش میکنم که به پلیس گذرنامه مراجع ننمایند چرا که این مراجع باعث کندی کار می گردد، گفت: سامانه پیامکی 1103000010 و 1103000002 برای شهروندان راه اندازب شده که می توانند با ارسال کد ملی برگ تردد آماده خود را پس از 24 ساعت تحویل بگیرند.

وی در مورد کسانی که گذرنامه های خود را در عراق گم می نمایند، گفت: زائران در صورت گم شدن گذرنامه و برگ تردد اربعین می توانند به سرکنسولگری ایران در عراق، کربلا، بصره، نجف و کاظمین مراجع نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1816

به "افزایش چهار برابری برای صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چهار برابری برای صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید