تشریح عملکرد جهانی شطرنج بازان نوجوان ایران از زبان سرمربی

به گزارش پرسینا بلاگ، مهرداد اردشی در گفت و گو با خبرنگاران، با یادآوری اینکه مسابقات شطرنج رده های سنی جهان برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار گشت، گفت: برای معین شدن نفرات شرکت کننده در این رقابت ها ابتدا مسابقات به صورت مقدماتی و قاره ای برگزار گشت، در مسابقات آسیایی نمایندگان ایران درخشش قابل توجهی داشتند و با در نظر دریافت تک دعوت نامه ای که از فدراسیون جهانی به یکی از شطرنج بازان کشورمان تعلق گرفت پیروز شدند در مجموع صاحب 7 سهمیه برای مرحله نهایی مسابقات رده های سنی جهان شوند.

تشریح عملکرد جهانی شطرنج بازان نوجوان ایران از زبان سرمربی

وی با اشاره به اینکه این رقابت ها به میزانی گرجستان و به مدت سه روز پیگیری شد، ادامه داد: روسیه که همیشه به عنوان تیمی قدرتمند در شطرنج مطرح است همراه با تیم مطرح آمریکا و هند به عنوان شانس های اول تا سوم قهرمانی در این مسابقات شرکت داشتند. در مجموع نام خیلی از بزرگان جهان را در این رقابت ها ببینیم که حکایت از سطح کیفی بالای مسابقات داشت.

سرمربی تیم شطرنج نوجوانان ایران با یادآوری اینکه تیمش در مسابقات رده های سنی جهان با کسب دو مدال طلا و نقره به عنوان سومی دست یافت، شرح داد: اینکه بعد از آمریکا و هند و بالاتر از تیم قدرتمند روسیه صاحب جایگاه سوم شدیم نشان از عملکرد قابل توجه تک تک نمایندگان ایران دارد.

وی با تاکید بر عملکرد قابل قبول شطرنج بازان نوجوان ایران در مصاف با حریفان جهانی به حضور سه نفر از آنها در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها اشاره کرد و یادآور شد: سینا موحد، امیررضا پور آقا بالا و مهدی غلامی به ترتیب در رده های سنی زیر 10، 16 و 18 سال پیروز به حضور در جمع چهار نفر برتر رده سنی خود شدند. مرحله نیمه نهایی مسابقات به صورت حذفی نبود. افراد حاضر در این مرحله باید با یکدیگر رقابت می کردند تا رده بندی نهایی آنها مشخص شود.

اردشی که کاپیتانی تیم نوجوانان را هم بر عهده دارد، به عملکرد فوق العاده سینا موحد در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: تا پیش از دیدار نهایی این شطرنج باز بدون هیچ باخت و تساوی به عنوان قهرمان قهرمانان شناخته شد او تمام حریفانش را با امتیاز دو بر صفر شکست داد و در دیدار فینال مقابل حریف خود (نماینده جمهوری چک) که بالاترین درجه بین المللی در جهان را دارد عملکرد خیره کننده ای داشت و توانست با کسب پیروزی به عنوان قهرمانی دست یابد.

این مربی شطرنج همچنین عملکرد امیررضا پور آقا بالا که با کسب مدال نقره همراه بود را قابل توجه عنوان کرد و گفت: او از شطرنج بازان مستعد و سختکوش است که در صورت برخورداری از شرایط و توجه لازم می تواند خیلی از عناوین جهان را به خود اختصاص دهد. پورآقابالا نشان داد که مستحق مدال طلا بود اما به هر حال مدال نقره او ارزش زیادی دارد.

سرمربی تیم شطرنج نوجوانان با یادآوری اینکه مهدی غلامی در پایان مسابقات رده سنی جهان به عنوان چهارمی دست یافت، گفت: غلامی با غلبه بر قوی ترین شطرنج باز روسیه که فاصله زیادی با سوپر استاد بزرگی ندارد به مرحله نیمه نهایی راه یافت، او با تحمیل این باخت و حذف ناباورانه به شطرنج روسیه کیفیت کار خود را اثبات کرد. اما در دیدارهای نیمه نهایی و به خاطر یک قانون در دیدار رستاخیز شکست خورد و نتوانست مدال بگیرد. غلامی در واقع به لحاظ زمانی با کمبود وقت روبرو شد در حالی که برنز وی قطعی بود.

اردشی با اشاره به مراحل آماده سازی که شطرنج بازان نوجوان برای حضور در مسابقات آسیایی و بعد از آن رده های سنی جهان پیگیری کردند، از خانواده آنان به عنوان یکی از عوامل اصلی پیروزیت شان در این میادین نام برد.

این مربی همچنین از عوامل فدراسیون شطرنج و به ویژه مهرداد پهلوان زاده و خاطره عزیزی که به عنوان داور در مسابقات جهانی حضور داشتند تقدیر کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که مهیا شدن شرایط برای این شطرنج بازان نابغه راستا صعودهای بیشتر و بالاتر آنها را هموار می کند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6251

به "تشریح عملکرد جهانی شطرنج بازان نوجوان ایران از زبان سرمربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح عملکرد جهانی شطرنج بازان نوجوان ایران از زبان سرمربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید