تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال 98

به گزارش پرسینا بلاگ، حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس تصمیمات کمیته اقدام ارزی و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرنمایندگان سال 98 تا انتها مرداد ماه تمدید شد. صادرنمایندگان سال 98 تا انتها مردادماه فرصت دارند بر اساس مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال های 1400-1397 و روش های مندرج در این بسته، نسبت به برطرف تعهدات ارزی صادراتی خود اقدام نمایند.

تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال 98

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات، صادرنمایندگان سال های 1398 تا 1400 موظف هستند 90 درصد ارزش کوتاژهای صادراتی (صد درصد تعهدات ارزی) خود را ایفا نموده تا مشمول محدودیت ها نشوند.

رئیس کمیته اقدام ارزی ادامه داد: با توجه به لزوم مساعدت به صادرنمایندگان سال 98 جهت برطرف تعهدات ارزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات خود و یا واگذاری پروانه های صادراتی به غیر، این تمدید مهلت در نظر گرفته شده است و انتظار می رود صادرنمایندگان از فرصت مقتضی جهت ایفای تعهدات ارزی خود استفاده نمایند.

زادبوم تاکید نمود: حداقل نسبت ایفای تعهدات ارزی جهت عدم اعمال محدودیت ها برای صادرنمایندگان سال 98 قبل از خاتمه مردادماه 60 درصد بوده و این دسته از صادرنمایندگان تا خاتمه مرداد ماه امسال فرصت دارند تا کلیه تعهدات ارزی صادراتی خود را ایفا نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7775

به "تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید