جام جهانی شطرنج، بسته شدن پرونده نمایندگان ایران با شکست فیروزجا

به گزارش پرسینا بلاگ، تنها نماینده باقیمانده شطرنج ایران در جام جهانی با شکست برابر بخت نخست قهرمانی از گردونه مسابقات کنار رفت.

جام جهانی شطرنج، بسته شدن پرونده نمایندگان ایران با شکست فیروزجا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دیدار تکمیلی دور سوم جام دنیای شطرنج امروز میان علیرضا فیروزجا تنها نماینده شطرنج ایران با ریتینگ 2702 و دینگ لیرن از چین با ریتینگ 2811 برگزار گردید و در نهایت به رجحان دو بر صفر لیرن به خاتمه رسید.

با این شکست علیرضا فیروزجا از جام دنیای شطرنج حذف شد تا ایران نماینده ای در دور چهارم نداشته باشد. این برای نخستین بار در تاریخ شطرنج بود که یک ایرانی به مرحله سوم جام دنیای صعود نموده است.

تیم ایران در این دوره از رقابت ها با چهار بازیکن به نام های علیرضا فیروزجا (2702)، پرهام مقصودلو (2664)، محمد امین طباطبایی (2642) و احسان قائم مقامی (2544) شرکت نموده بود.

در مرحله یک چهارم جام دنیای 16 بازیکن باقیمانده به رقابت با یکدیگر می پردازند.

دهمین دوره رقابت های جام دنیای در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می گردد و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام دنیای ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر دنیا است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی دنیا حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1526

به "جام جهانی شطرنج، بسته شدن پرونده نمایندگان ایران با شکست فیروزجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی شطرنج، بسته شدن پرونده نمایندگان ایران با شکست فیروزجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید