خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به 280 نفر رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، بجنورد - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا ظهر آدینه، هشتم فروردین، با 21 نفر افزایش نسبت به دیروز به 280 نفر و تعداد فوتی ها نیز با جان باختن 3 نفر دیگر به 27 نفر رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به 280 نفر رسید

دکتر سیداحمد هاشمی گفت: از این مبتلایان شهرستان بجنورد 149 نفر، اسفراین 51 نفر، شیروان 21 نفر، مانه و سملقان 17 نفر، جاجرم 13 نفر، فاروج 13 نفر، گرمه 10 نفر و راز و جرگلان 7 نفر را به خود اختصاص داده اند.

وی اعلام نمود: تا به امروز 167 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند و آزمایش 383 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 141 بیمار مشکوک به کووید 19 در استان بستری هستند، اضافه کرد: تا به امروز بیش از 184 هزار نفر در مبادی ورودی استان مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

دکتر هاشمی برای چندمین بار بر ضرورت خانه نشینی شهروندان تاکید نمود و اضافه کرد: انجام دید و بازدیدهای نوروزی می تواند باعث گسترش شدید ویروس کرونا گردد و قرنطینه خانگی و پرهیز از مسافرت موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان لازم است.

تا ظهر روز پنجشنبه - دیروز- شمار مبتلایان کووید 19 در خراسان شمالی 259 نفر و آمار جان باختگان 24 نفر بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3872

به "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به 280 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به 280 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید