خبرنگاران کاهش سهمیه مالیاتی 20 استان و استقرار نظام مالیاتی هوشمند در سال 99

به گزارش پرسینا بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال سهمیه مالیاتی 20 استان رده پایین جدول کاهش می یابد و نظام مالیاتی هوشمند در کشور اجرا می شود.

خبرنگاران کاهش سهمیه مالیاتی 20 استان و استقرار نظام مالیاتی هوشمند در سال 99

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

امیدعلی پارسا روز سه شنبه در جلسه معارفه مدیرکل امور اقتصادیاتی لرستان با اشاره به نظام اقتصادیاتی هوشمند در دنیا اضافه کرد: در این روش تمام داده و ریزداده های اقتصادی مربوط به همه معاملات، دارایی و ثروت کشور باید در اختیار امور اقتصادیاتی باشد.

وی ادامه داد: اجرای این مهم برای ایران نیز سال گذشته شتاب گرفته تا با حداقل کردن سلیقه و افزایش کاربری سیستمی از داده های قطعی به اظهارنامه اقتصادیاتی پیش فرض مودیان برسیم تا هر که متناسب با ثروت، درآمد و مصرف خود اقتصادیات دهد چراکه تا این مهم محقق نشود جامعه به سمت عدالت نمی رود.

وی شرح داد: حاکمیت، فضای امن رقابتی را ایجاد کرده و افراد مختلف با فعالیت های متفاوت دارای درآمدهای متنوعی هستند اما هزینه های زندگی اجتماعی نیز باید پرداخت شود.

رییس سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: در سیستم اقتصادیات هوشمند داده های تمام معاملات روزمره کشور از جمله دستگاههای اجرایی، بانک و شهرداری ها در اختیار این سازمان قرار می گیرد تا اظهارنامه ها براین اساس تقدیم شود.

پارسا ابراز امیدواری کرد سامانه اقتصادیاتی هوشمند تا قبل از انتها دولت دوازدهم بهره برداری شود که علاوه بر عدالت اقتصادیاتی موجب رفع تهمت از کارکنان امور اقتصادیاتی خواهد شد چراکه در شرایط کنونی مجبور هستند با شواهد، قراین، اظهارات و کارشناسی کار کنند.

وی عدالت، انصاف، سلامت اداری و کاهش فرار اقتصادیاتی را از دیگر مزایای استقرار سامانه هوشمند دانست و ادامه داد: بر اخذ اقتصادیات از استان های ثروتمند و کمک به مودیان آسیب دیده تاکید می شود.

وی شرح داد: تا قبل ازاستقرار نظام اقتصادیاتی هوشمند باید به سمت استفاده ازمدیران توانمند غیربومی برویم چراکه توقع ، توصیه و سفارش به اندازه ای است که عملا کار مدیران بومی را سخت می کند.

رییس سازمان اموراقتصادیاتی کشور با تاکید بر سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع اضافه کرد: در سیستم درآمد هزینه کشور ارتباطی بین دخل و خرج نیست بنابراین تقریبا در تمام استانها مقامات محلی علاقه ای به وصول اقتصادیاتی ندارند.

پارسا همچنین اضافه کرد: درآمد سهم سه دهم درصدی لرستان که 1.2 درصد تولیدات کشور را دارد تصادفی نیست و نشان می دهد بسکمک از تولیدات این منطقه کشاورزی و مبرا از پرداخت اقتصادیات است و البته بیانگر سطح پایین درآمد و معیشت مردم نیز هست.

وی گفت: امسال در وصول سهمیه های اقتصادیاتی ، سهم 20 استان پایین جدول ازجمله لرستان را کم می کنیم و تمرکز روی استانهای با توان و ثروت بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقریبا 45 درصد کلی وصولی کشور در تهران است خاطرنشان کرد: لرستان با سه دهم درصد درآمدهای اقتصادیاتی و 1.5 درصد اعتبارات عمرانی ظرفیت های استفاده شده خیلی کمی دارد .

رییس سازمان امور اقتصادیاتی کشور با تاکید بر حمایت از تولید شرح داد: متاسفانه در فرهنگ اقتصادیاتی کشور قصد بر عدم پرداخت است و در این مدت تلاش شده با کاهش توصیه و توصیه پذیری در این سازمان از رانت و بی قانون جلوگیری شود.

در این مراسم هادی ملکشاهی به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصادیاتی لرستان منصوب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4563

به "خبرنگاران کاهش سهمیه مالیاتی 20 استان و استقرار نظام مالیاتی هوشمند در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش سهمیه مالیاتی 20 استان و استقرار نظام مالیاتی هوشمند در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید