درگذشت فیلمساز قدیمی سینمای ایران ، شایقی تسلیم سرطان شد

به گزارش پرسینا بلاگ، سیامک شایقی پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان انتها صبح امروز چهارشنبه 27 فروردین روی تخت بیمارستان در سن 66 سالگی از دنیا رفت.

درگذشت فیلمساز قدیمی سینمای ایران ، شایقی تسلیم سرطان شد

به گزارش خبرنگاران، خبر به کما رفتن این فیلمساز قدیمی سینمای ایران در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شده و دوستداران سینما را نگران کرده بود. سام شایقی امروز از وخیم شدن حال پدرش و در نهایت مرگ او خبر داد. قرار است پیکر این کارگردان سینما در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود.

مرحوم سیامک شایقی سال 1333 در آبادان به دنیا آمد و سینما را پس از انقلاب با دستیاری کارگردانانی چون محمدعلی سجادی و ناصر غلامرضایی آغاز کرد. او سال 66 با نشستن روی صندلی کارگردانی جهیزیه ای برای رباب به فهرست فیلمسازان سینمای ایران پیوست. مرحوم هادی اسلامی، پروانه معصومی و فاطمه معتمدآریا بازیگران این فیلم خاطره انگیز بودند.

زنده یاد شایقی در ادامه چند فیلم دیگر ساخت که هیچ کدام نتوانست موفقیت تجربه اول را تکرار کند. ستاره و الماس، رنو تهران-29، راه و بیراه، در کمال خونسردی، مادرم گیسو، شراره، باغ فردوس، پنج بعد از ظهر، ارتفاع 6.45، خواب زمستانی و ابرهای ارغوانی دیگر فیلم های او در مقام کارگردان است. شایقی آخرین بار سال 94 پشت دوربین رفت و ماه در جنگل را ساخت. سیاه، سفید، خاکستری هم تنها تجربه تلویزیونی او بود که سال 76 پخش شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4128

به "درگذشت فیلمساز قدیمی سینمای ایران ، شایقی تسلیم سرطان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت فیلمساز قدیمی سینمای ایران ، شایقی تسلیم سرطان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید