دیگر برای درمان بسیاری از توده ها و ندول های تیروئید نیازی به جراحی نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، کم کاری تیروئید، پرکاری تیروئید، کیست های تیروئید و به هم ریختگی عملکرد تیروئید همه و همه در زندگی روزمره افراد تأثیرگذار است.

دیگر برای درمان بسیاری از توده ها و ندول های تیروئید نیازی به جراحی نیست

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام موسسه تصویربرداری و سونوگرافی تیراد، بسیاری از ما حتی با وجود علائمی در بدن از وجود مشکل در این عضو بدنمان بی اطلاعیم، اما علائم می توانند شمارا به سمت بیماری ها راهنمایی نمایند از جمله علائمی که در خصوص این غده درون ریز بدن هشدار می دهند، اگر در آینه نگاه نموده اید و احساس می کنید برآمدگی در گلوی شما به وجود آمده و یا اخیراً دچار خشونت صدا، سرفه، گیرکردن غذا در گلو، احساس تنگی نفس و یا توده ای در گلویتان شده اید این خبر دقیقاً برای شما آماده شده است.

توده های گردن منشأهای مختلفی می توانند داشته باشند یکی از این موارد وجود ندول یا گره در تیروئید است، گره های تیروئید درگذشته باعث آزار بسیاری برای بیماران شده اند ولی امروز خبر درمان ندول ها آن هم به صورت سرپایی و بدون احتیاج به جراحی و یا درمان هایی مانند یدتراپی خبری خوشایند برای بیماران تیروئید است.

درمان بدون جراحی توده های تیروئید در ایران و توسط پزشکان فوق تخصص اینترونشن انجام می گردد

خبر هیجان انگیز درمان تیروئید بدون جراحی برای بیمارانی که درگذشته باید تن به جراحی و عوارض ناشی از آن می دادند خبری بسیار خوب است، این روش یاری می نماید تا تنها با یاری و راهنمایی دستگاه سونوگرافی و تحت یک بی حسی موضعی و در حالتی که تارهای صوتی بیمار به طور مداوم در حال کنترل است درمان گردد، در این روش با یاری یک سوزن باریک و با راهنمایی دستگاه سونوگرافی امواج آر اف و ماکروویو تنها به توده تابانیده می گردد و گره ها از بین می فرایند، مزیت بزرگ این روش در این موضوع نهفته است که کار درمان بدون آسیب به بافت پارنشیم تیروئید انجام می گردد و پس از درمان بیمار برخلاف سایر روش ها از جمله جراحی احتیاجی به درمان های هورمونی برای جبران کمبود هورمون تیروئید ندارد.

از این روش چه کسانی استفاده می نمایند

توده های خوش خیم تیروئید به یاری روش آر اف و نیز ماکروویو قابل درمان هستند علی الخصوص توده های کوچک تر که پاسخ بسیار مناسبی به این روش می دهند.

بیمارانی که با روش های جراحی و طی انجام آن پیروز به درمان نشده اند و دچار چسبندگی شده اند می توانند در اندیکاسیون درمان آر اف قرار بگیرند.

بیماران با توده های خوش خیم پاراتیروئید

بعضی انواع توده های بدخیم بر اساس سایز و شرایط بیمار که بایست در جلسه مشاوره و پس از انجام معاینات بالینی و پروسیچرهای تشخیصی به نتیجه رسید که روش جراحی بهتر است و یا آر اف.

درمان ندول تیروئید چه در بیمارانی با کم کاری تیروئید و یا بیماران با تیروئید پرکار منوط بر شرایطی است که با آنالیز و معاینه توسط پزشک معین می گردد، اگر با ندول و یا گره تیروئید روبرو هستید بهتر است درباره این روش ها بهتر و بیشتر بدانید و با مراجعه به سایت موسسه فوق تخصصی تصویربرداری و درمان توده های تیروئید تیراد به نشانی https://tiradsono.com/ مراجعه کنید و همه اطلاعات لازم را آنجا پیدا کنید و برای مشاوره اقدام کنید.

آیا این روش برای درمان پرکاری تیروئید نیز مطرح می گردد؟

پرکاری تیروئید اگر ناشی از وجود توده های سمی و یا توکسیک باشد که با فراوری هورمون موجب پرکاری شده اند بله روش آر اف و نیز ماکرویو بسیار یاری نماینده است و پس از درمان عوارض ناشی از پرکاری تیروئید از بین خواهد رفت ولی در مواردی که پرکاری تیروئید به دلیل درگیری تمامی بافت تیروئید بوده باشد ازجمله بیماری گریوز، خیر، در این موارد بایست همکاران غدد با یاری روش های دیگر به اقدامات درمانی برای بیمار بپردازند.

آیا آر اف به تارهای صوتی آسیب می زند

یکی از بزرگ ترین نگرانی ها درباره درمان تیروئید آسیب به تارهای صوتی است، از آنجایی که اعصابی که به تارهای صوتی می رسند (اعصاب حنجره که وظیفه کنترل حرکات تارهای صوتی را به عهده دارند) در مجاورت تیروئید هستند در روش هایی مانند جراحی چون روش تهاجمی تری هست امکان آسیب به آن ها وجود دارد و ممکن است حرکت تارهای صوتی با اختلال روبه رو گردد ولیکن روش آر اف به این دلیل که بیمار کاملاً هوشیار بوده و در حین کار با صحبت کردن تارها کنترل می شوند این احتمال بسیار کم و نزدیک به صفر است.

در این مورد گزارش تصویری آورده شده یاری می نماید تا هم با روش آشنا شوید و هم نحوه درمان را به خوبی درک کنید، ازاینجا می توانید این گزارش را ببینید.

آیا روش آر اف دردناک است

این روش با یاری بی حسی موضعی انجام می گردد و بیمار تنها در لحظه ابتدایی که داروی بی حسی تزریق می گردد کمی احساس درد خواهد داشت و پس ازآن موضع کاملاً بی حس بوده و بیمار هیچ حسی از درد نخواهد داشت.

اگر در رابطه با عوارض پس از درمان نگران هستید این قسمت را بخوانید

این روش هم مانند سایر روش های پزشکی عوارضی را خواهد داشت ازجمله احساس درد، خارش و سفتی پس از عمل که به شکل موقت بوده و پس از یکی دو هفته و گاهی تا یک ماه از بین می رود، هماتوم محل ورود سوزن آر اف، تهوع، بی اشتهایی و زخم نیز از عوارض موقت این عمل هست که تا دو هفته بعد از بین می رود

برای اطلاع بیشتر از این روش درمانی و شرایط بیمارانی که می توانند از آن استفاده نمایند و یا برای مطرح کردن سوا لاتتان در این رابطه می توانید به سایت موسسه تصویربرداری و سونوگرافی تیراد مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2863

به "دیگر برای درمان بسیاری از توده ها و ندول های تیروئید نیازی به جراحی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر برای درمان بسیاری از توده ها و ندول های تیروئید نیازی به جراحی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید