رایزنی برای خرید 1000 دستگاه اتوبوس و 210 واگن مترو برای تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون حمل و نقل شهردار تهران از رایزنی برای قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس جدید و 210 دستگاه واگن مترو اطلاع داد.

رایزنی برای خرید 1000 دستگاه اتوبوس و 210 واگن مترو برای تهران

به گزارش خبرنگاران، سیدمناف هاشمی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز لایحه ای را به صحن شورا آوردیم که براساس آن اختیارات مجمع اتوبوسرانی شهر تهران افزایش می یابد، گفت: درخواست کردیم که سقف اختیاراتمان تا 20 میلیارد تومان افزایش یابد که خوشبختانه موافقت شد.

وی با بیان اینکه اورهال یک دستگاه اتوبوس 400 میلیون تومان هزینه دارد و تعمیر اساسی 10 اتوبوس حدود چهار میلیارد تومان می شد که از حجم اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر بود، اضافه کرد: حالا با مصوبه امروز شورا اختیارات مجمع 10 برابر شده و می توانیم گام های بهتری در راستای نوسازی و بهسازی اتوبوس ها برداریم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه برنامه داریم که هزار دستگاه اتوبوس را اورهال نموده و قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس نو را نیز تا خاتمه سال به نتیجه برسانیم، گفت: البته این فرایند سختی است چرا که باید کارخانجات فراوری اتوبوس احیا شوند که زمان بر است.

مناف هاشمی در خصوص کمبود واگن در شبکه مترو نیز با تأکید بر اینکه 1400 واگن کم داریم، توضیح داد: البته در حال تنظیم قرارداد ساخت 210 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران هستیم و این در حالی است که قرارداد فراوری 630 واگن نیز که سه سال پیش در دولت به تصویب رسیده بود اخیرا با یاری بانک مرکزی به نتیجه رسیده است اما از آنجایی که 24 ماه طول می کشد که این 630 واگن در اختیار ما قرار گیرد، به خرید و فراوری 210 دستگاه امیدوارتر هستیم که البته باید قرارداد آن امضاء گردد و پیش پرداخت را بپردازیم.

وی در خصوص شرایط طرح ترافیک با بیان اینکه اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه طولانی دارد و هدف آن کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده، گفت: نبود طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا، سفرهای بی هدف به حوزه مرکزی شهر را افزایش می دهد که این مسئله آسیب زا است و باعث نشر ویروس می گردد اما بارها اعلام کردیم که ما در خصوص شرایط طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران در پاسخ به این سوال که حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا تأثیرگذار بوده یا نه، اضافه کرد: من نمی توانم در خصوص علل شیوع بیماری و چرایی افزایش آمار صحبت کنم اما همان زمان آنالیز ها نشان داده بود که با فعال شدن مشاغل و عادی شدن زندگی تا سقف 10 درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش می یابد که آمارها نشان می دهد فعلا در همان سقف هستیم.

مناف هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا برنامه های مهار خود را شروع نموده بود و در هفته های اخیر نیز این موضوع تشدید شده است، گفت: در خطوط انبوه بر مثل مترو و اتوبوس استفاده از ماسک 97 الی 98 درصد است اما موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی به احتیاج سفر ارتباط دارد و برای انجام این مهم باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4796

به "رایزنی برای خرید 1000 دستگاه اتوبوس و 210 واگن مترو برای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای خرید 1000 دستگاه اتوبوس و 210 واگن مترو برای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید