سوپ های لاغرکننده کدامند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - سوپ، یکی از غذاهای محبوب در فصل سرماست که علاوه بر احساس گرما، بخش مهمی از نیازهای بدن به ویتامین ها را تامین می نماید.

سوپ های لاغرکننده کدامند؟

سوپ به خاطر اینکه کالری بالایی ندارد معمولا در رژیم های لاغری توصیه می گردد که استفاده از سبزیجات مختلف زمستانی می تواند این تاثیر را افزایش داده و به چربی سوزی بیشتر یاری کند. در ادامه این مطلب، به معرفی 3 سوپ مغذی پرداخته ایم که می توانند برای کاهش وزن گزینه های برترین باشند. این سوپ ها به ترتیب عبارتند از:

1. سوپ کلم، گوجه فرنگی و کرفس

سبزیجات این سوپ جزء برترین انتخاب های تغذیه سالم هستند و تاثیر سیرکنندگی دارند که تمایل به ریزه خوری را کم می نماید. گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و بسیاری دیگر از ریزمغذی هاست اما نشاسته ندارد. مصرف منظم گوجه فرنگی به کاهش کورتیزول یاری می نماید که مانع از تجمع چربی ها می گردد. کرفس و کلم نیز به خاطر فیبر بالا و ویتامین های فراوان در کاهش وزن نقش دارند. برای تهیه این سوپ کافی است 2/1 کلم سفید، 3 شاخه کرفس، 1 پیاز و 6 گوجه فرنگی را خرد نموده، کمی نمک و فلفل بزنید و با میزان کافی آب یا عصاره سبزیجات روی حرارت بگذارید تا پخته گردد. در صورت تمایل می توانید از فلفل دلمه ای یا فلفل تند نیز بهره ببرید.

2. سوپ کدوحلوایی

کدوحلوایی در رژیم های کم کالری و چربی سوزی توصیه می گردد زیرا سیرکننده است و هر 100 گرم آن فقط 20 کیلوکالری دارد. از طرفی سرشار از آب و فیبرهاست که عملکرد گوارش را تسهیل می نماید. ویتامین های فراوان کدوحلوایی به تقویت ایمنی بدن و مقابله با بیماری های ویروسی فصل سرما یاری می نماید و پکتین بالای آن نیز تاثیر خوبی در مقابله با کلسترول دارد. اگر تمایل به خوردن این سوپ دارید، دو حبه سیر را خرد نموده و با کمی روغن زیتون حرارت دهید، تکه های کدوحلوایی را نیز اضافه کنید. پس از اینکه رنگ کدو کمی تغییر کرد، آب یا عصاره سبزیجات بریزید و اجازه دهید کاملا بپزد. می توانید از نمک به عنوان چاشنی استفاده نموده یا سوپ را با طعم شیرینی نسبی کدو میل کنید.

3. سوپ بروکلی

کلم بروکلی جزء خوراکی های مفید در رژیم لاغری محسوب می گردد زیرا سرشار از ویتامین ها و فیبرهای حل نشدنی است و طی فرایند هضم با سوخت وساز بالای انرژی همراه است. اما معمولا چندان جایگاهی در تغذیه عمومی ندارد. مصرف بروکلی به بهبود عملکرد گوارش، دفع مواد زائد و چربی ها یاری می نماید. 500 گرم بروکلی را در کمی آب و نمک خیس کنید. سپس روی حرارت بگذارید تا پخته گردد. زمانی که نزدیک به پخت کامل بود، 1 سیب زمینی خردشده اضافه کنید تا کاملا بپزد. با گوشکوب برقی سبزیجات را له کنید و یک فنجان شیر بدون چربی و 2 لیوان آب بریزید و اجازه دهید سوپ چند دقیقه ای روی حرارت باشد تا به غلظت دلخواه برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8063

به "سوپ های لاغرکننده کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپ های لاغرکننده کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید