لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش

نمی توانید با خوردن یک قرص، یا خواندن یک وِرد، از چربی های انباشته شده در بدنتان خلاص شوید. چاقی، کابوسی است که سالهای سال با شما همراه بوده و حتی مربی های ورزشی باشگاه ها هم نتوانسته اند آن را از زندگی شما بیرون نمایند. اما سرانجام قصه این نیست. شما می توانید رویای لاغری در خانه را محقق کنید و با اصلاح عادات غذایی و سبک زندگی تان، چند قدم به تناسب اندام نزدیک تر شوید.

لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش

به موقع بخوابید

حواستان به وضعیت هورمون هایتان باشد. اگر خواب کافی و با کیفیتی نداشته باشید، بدنتان میل بیشتری به غذا خوردن نشان می دهد و سوخت و ساز بدن هم پایین می آید و هر روز چاق تر می شوید.

اگر نمی خواهید به قول برخی ها حتی خوردن آب هم چاقتان کند، هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید. خواب به موقع و کافی، به تنظیم سوخت و ساز بدنتان یاری می نماید و رویای لاغری در خانه را هم محقق می نماید.

ادویه درمانی کنید

مصرف ادویه های لاغر نماینده، شما را لاغر نمی نماید اما به بیشتر شدن سوخت و ساز بدنتان یاری می نماید. واقعیت این است که برای لاغری در خانه فرمول سریع السیری وجود ندارد و شما با اصلاح سبک زندگی تان در گذر زمان، می توانید به این هدف برسید.

اگر در غذایتان بیشتر فلفل سیاه و قرمز بریزید و گاهی دارچین و زنجبیل را هم به غذاهایتان اضافه کنید، احتمال افزایش وزنتان پایین می آید. مصرف هل، زیره، میخک و پودر سیر هم به بیشتر شدن سوخت و ساز بدنتان یاری می نماید.

لاغری در خانه با آشپزی

مصرف غذاهای آماده، یکی از دلایل اصلی بالا رفتن وزن است. این غذاها نه تنها چرب و پرنمک هستند، بلکه به دلیل استفاده از خوراکی های تولید شده در آنها، تعادل بدنتان را بر هم می زنند. برای اینکه تناسب اندامتان را حفظ کنید، خودتان دست بکار شوید و ترکیبات سالمی را در قابلمه بریزید.

آب بنوشید

کم آبی بدن، به شما احساس گرسنگی را القا می نماید و بدون آنکه واقعا گرسنه باشید، شما را به سمت یخچال می کشاند. برای لاغری در خانه باید به اندازه کافی آب بنوشید و حتی در زمانی که احساس گرسنگی می کنید، قبل از خوردن غذا یا هله هوله، یک لیوان آب میل کنید.

ساعت 10 قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه، آن هم در ساعتی تعیین در هر روز، بدن را متعادل نگه می دارد. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به بالا رفتن سوخت و ساز بدن هم یاری می نماید. برای اینکه روند کاهش وزنتان سرعت بگیرد، توصیه می کنیم که هر صبح یک فنجان قهوه و هر عصر یک فنجان چای سبز بنوشید.

شام را زود بخورید

برای کاهش وزن، احتیاجی به حذف وعده شام ندارید، تنها کافی است که شامتان را در ابتدای شب میل کنید. اگر بعد از ساعت 8 شب، جز میوه و سبزیجات تازه چیزی نخورید، احتمال اینکه در مدت مورد انتظارتان وزن کم کنید، بیشتر می گردد.

در بشقاب کوچک غذا بخورید

شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که به خوردن همه غذای موجود در بشقاب عادت دارند؟ احتیاجی نیست این عادت را از سرتان بیرون کنید؛ برای اینکه غذای کمتری به معده تان وارد گردد، بهتر است اندازه بشقابتان را تغییر دهید و کوچکترش کنید تا چشمتان زودتر از قبل سیر گردد.

رومیزی آبی بیندازید

رنگ ها تاثیر زیادی روی اشتهای شما می گذارند. محققان می گویند رنگ های زرد، نارنجی و قرمز اشتها را چند برابر می نمایند و در مقابل رنگ هایی مثل آبی، میل شما به پرخوری را از بین می برند. به همین دلیل توصیه می کنیم که فضای آشپزخانه را به جای استفاده از با رنگ اشتها آور قرمز، با آبی و سفید تزیین کنید.

روی سالادتان روغن زیتون بریزید

برای لاغر شدن به حذف همه چربی ها احتیاج ندارید؛ چیزی که به آن محتاجید، کم کردن سهم چربی های اشتباه شده و بیشتر کردن میزان چربی های ضروری در رژیم تان است. مصرف میوه های چرب مثل زیتون و آواکادو و اضافه کردن روغن هایی مثل روغن زیتون به غذا و سالاد، این چربی های غیراشباع را به بدنتان وارد می نماید و سوخت و سازتان را تنظیم می نماید.

ماست پروبیوتیک بخورید

چاقی، همواره حاصل پرخوری نیست. گاهی خوب کار نکردن سیستم گوارش بدنتان شما را چاق می نماید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید به وضعیت روده هایتان بیشتر توجه کنید. مصرف فراورده های پروبیوتیک مثل ماست لاکتیویا، فعالیت دستگاه گوارشتان را تنظیم خواهد نمود و احتمال کاهش وزنتان را بالا خواهد برد.

منبع: کتاب کاله

به "لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید