لندن، بهترین مقصد گردشگری سال 2015

به گزارش پرسینا بلاگ، مسافرت و انتخاب مقصد گردشگری، گاهی می تواند باعث سردگمی ما گردد و ما را بین دوراهی انتخاب بهترین مقصد دچار شک و تردید کند. از این رو، اطلاعات پیشرفته گردشگری می تواند مارا از این سردگمی و شک برهاند، چرا که امروزه این اطلاعات دارای منحنی آمار مالی هستند و به طور دقیق شهرهایی که بیشترین گردشگر و سرمایه گردشگری را جذب می نمایند مورد مطالعه قرار می دهند.

لندن، بهترین مقصد گردشگری سال 2015

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

برای پنجمین سال متوالی، لندن رتبه اول و بانکوک در سکوی دوم به عنوان بهترین مقاصد گردشگری قرار دارند. طبق پیش بینی ها، لندن با 18.82 میلیون بازدید کننده در صدر و بانکوک با اختلافی ناچیز یعنی 18.24 میلیون بازدید کننده در رتبه دوم قرار گرفته است. توجه کنید که اینجا گردشگرانی مد نظر بوده اند که حداقل یک شب کامل در مقصد مورد نظر توقف داشته اند. با این حال شرکت مستر کارت کمی عمیق تر به این موضوع پرداخته است.

شهر بانکوک، دومین مقصد گردشگری برتر دنیا در سال 2015

حقیقت این است که بیشتر شهر های دنیا از سال 2009 به بعد از نظر توریستی در حال رشد بوده اند و هزینه کلی گردشگری به مراتب نسبت به فراوری ناخالص ملی رشد داشته است. این شرکت همچنین اعلام نموده که اطلاعاتش جامع است و محدود به بازار داخلی خودش نمی گردد.

نیویورک، کسب بیشترین درآمد حاصل از گردشگری بعد از لندن

شهر نیویورک هم به عنوان برترین مقصد گردشگری آمریکای شاقتصادی و ششمین شهر توریستی دنیا با 12.27 میلیون نفر گردشگر انتخاب شده است. همچنین از نظر درآمد، با 17.37 میلیارد دلار، رتبه دوم دنیای را در زمینه گردشگری کسب نموده است. این موضوع خود گواه بر گران تر بودن هزینه های زندگی در نیویورک نسبت به شهر بانکوک است و جای تعجب نیست که لندن با 20.23 میلیارد دلار درآمد گردشگری، در رتبه نخست ایستاده است.

جالب است بدانید که اطلاعات ارائه شده در این گزارش از 132 شهر دنیا گردآوری شده است. مثلا اگر شما اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص گردشگران بین المللی را با شماری از اقامت کنندگان در آن شهرها مقایسه کنید، در می یابید که شهر دوبی از 4.9 میلیون بازدید کننده در سال 2009، به 5.7 میلیون نفر در سال 2015 رسیده و با اختلاف بسیاری در صدر ایستاده است و شهر آمستردام هلند با 2.7 میلیون بازدید کننده در صندلی بعدی قرار گرفته است.

شهر هوستون با 10.5 درصد رشد گردشگری، سریع ترین افزایش نرخ رشد را در آمریکای شاقتصادی از سال 2009 کسب نموده است. اما با این وجود هنوز نتوانسته جایی در میان برترین های دنیا برای خود پیدا کند.

لازم به ذکر است که سه شهر از میان چهار شهر، با سریع ترین افزایش نرخ گردشگری در دنیا از سال 2009 تا اکنون، شهر کولومبو در سریلانکا (21.1 درصد رشد)، چنگ دو در چین و شهر اساکا در ژاپن هستند که هر سه شهر در قاره آسیا واقع شده اند.

این گزارش دربرگیرنده شهرهایی است که گردشگران از آنجا می آیند. به عنوان مثال، بیشترین بازدید کنندگان از نیویورک، ساکان لندن بوده اند که 977،000 نفر را شامل می شوند و بالغ بر 1.1 میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال 2015 برای نیویورک داشته اند. اما بیشترین درآمد گردشگری در نیویورک از سوی شهفرایندان چینی روانه این شهر شده است.(1.3 میلیارد دلار به ازای تنها 430 هزار نفر گردشگر چینی) .

تایپه، رتبه اول رشد گردشگری

سریع ترین رشد گردشگری از بین 20 مقصد گردشی در دنیا، متعلق به تایپه با 14.9 درصد رشد گردشگری است. از سال 2009 به بعد، سرعت افزایش گردشگران بین المللی و درآمد حاصل از آن، از سرعت افزایش رشد واقعی فراوری ناخالص ملی در دنیا بیشتر بوده است.

بر اساس این گزارش، این شرایط به شکل خارق العاده ای، اقتصادِ ضعیف و ناهموار دنیای پس از بحران اقتصادی سال های 2008 تا 2009 را بهبود داده است. واقعیت این است که تجارت دنیای رشدی به مراتب کندتر از رشد فراوری ناخالص ملی داشته است. مسافرت بین المللی هوایی هم، فرایند قدرتمندی است که مشخصا در سال های پیش رو به قوت خود باقی خواهد ماند.

نیویورک بیش از هر مقصد گردشگری در آمریکای شاقتصادی از این راه درآمد کسب می نماید؛ حدود 17.37 میلیارد دلار که حدود دو برابر درآمد دومین شهر یعنی لس آنجلس(7.4 میلیارد دلار) است.

استانبول نیز با متنو ع ترین بستر که پذیرای گردشگرانی از 33 شهر دنیا است، رتبه سریعترین رشد گردشگری در اروپا را به خود اختصاص داده است.

منبع: کجارو / foxnews.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2820

به "لندن، بهترین مقصد گردشگری سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن، بهترین مقصد گردشگری سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید